-RB- skrev:
Nu sitter den på plats.
[bild]
Du har missat en skruv
 
  • Gilla
Appendix och 1 till
  • Laddar…
hantverkare1 skrev:
Du har missat en skruv
Mmmm
 
Y
Elektrikern var här idag och kopplade in duschkabinen samt elmätare till bergvärmen.

Varje gång jag gått förbi bergvärmen så har den arbetat. Men nu när jag nyfiket vill se på nya mätaren medan maskinen går så har den varit stilla varje gång som jag kikat in... ååå...
 
Idag hände något ovanligt -- för första gången på nästan åtta år hade jag hantverkare hemma i huset. Märklig känsla att det händer något där hemma utan att man själv gör det. De hade skött sig skapligt med flytspacklandet, fick torka upp lite kladd och fingeravtryck men än så länge ingen katastrof

avlopp_kallare29.jpg

avlopp_kallare30.jpg

För övrigt började dagen bra, skulle bära ut en tom varmvattenberedare ur pannrummet. Den runda fan gled ur händerna och landade precis på nagelroten på stortån. Fick inte ner foten i skon på hela förmiddagen, nu är det lite bättre :)
 
  • Gilla
FredrikR
  • Laddar…
phl skrev:
För övrigt började dagen bra, skulle bära ut en tom varmvattenberedare ur pannrummet. Den runda fan gled ur händerna och landade precis på nagelroten på stortån. Fick inte ner foten i skon på hela förmiddagen, nu är det lite bättre :)
Jag har suttit med stängda ögon och förvridet ansiktsuttryck här ett tag nu, har lite för väl utvecklad förmåga att kunna sätta mig in i sådana där beskrivningar. Hoppas foten är väldigt mycket bättre i morgon!
 
ullberg
Yrrol skrev:
Elektrikern var här idag och kopplade in duschkabinen
Låter spontant lite farligt, TENS har jag hört kan funka i vissa lägen men jag skulle inte vilja ha det i duschen, och det får ju verkligen inte bli en variant på elektriska stolen...
 
Krilleman
Jag har äntligen kommit så långt så det är dags för flytspacklingen i tvättstugan eftersom det var något som kom i vägen för detta projektet, nämligen livet. Men nu ska jag ta mig i kragen och bara fokusera på detta så det blir klart.

Spacklat dusch-hörnan med väldigt gott resultat. Det låtar åt brunnen från alla håll och kanter! Och jag tolkar det som jag lyckades bra! :wow:

Imorgon är det dags för "allmän ytan" men betydligt mindre fall och därvid borde det vara lättare... Men det återstår att se...
 
Beställt 80 löpmeter omålad sockel. Undrar om en helg räcker för att måla allt.
 
Hämtat hem över 2000lpm virke som är vunnet på auktion. Igår blev allt klar med vår nya paraltandörr som vi vart lovade i onsdags att få köpa, sen såld i torsdags för att efter lite klagomål inte vara såld i torsdags em och nu står den på en lastbil påväg från kungälv hem till oss. Allt jagande på en vecka har sparat oss nästan 40000kr till resterande material på vår 102kvm stora utbyggnad :)
 
Var hittar man auktioner med byggvaror?
 
Björkliden hus i fjärdhundra, utanför Enköping, Uppland gick i kk och som den "ekonomiska surkärringen" jag är så hängde vi på i auktionssvängen, vann bla hem 1300lpm ändspånt för 1/3 av byggmaxpriser men till mycke bättre kvalitet. Toveks.se hade den auktionen.
 
D09
Jag och grabben har städat i garaget, dragit fram lite grejor som ska säljas imorgon.

Snart kommer bilen få plats 👍
 
  • Gilla
Hemmakatten
  • Laddar…
D09
Noseone skrev:
Var hittar man auktioner med byggvaror?
PS.nu
Kvd.se
Retrade.com eller .se
Netaktion.se
 
  • Gilla
Noseone
  • Laddar…
Oxå städat garaget, nu får släpet plats! :)
 
  • Gilla
D09
  • Laddar…
Rolig dag idag, jag och farsan har börjat montera stommen till friggebon idag! :) takstolarna åker nog upp nästa helg, och då kanske även takpannorna! :)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.