M
Planerar att reparera grusuppfarten. Det ligger ju snö nu så vi får se om jag orkar :)

Har i alla fall satt brödet på jäsning...

1394953891563.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Hemmakatten och 2 till
  • Laddar…
D09
2 kärror till tippen :)

Nu kan man se in i garaget 😄😄

Nu paus

ImageUploadedByByggahus.se1394976258.953473.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Hemmakatten och 1 till
  • Laddar…
Håller på att researcha rör i rör så att man kanske inte behöver avvika från branschreglerna (Även om jag tycker de är larv när det gäller dolda fogar)
 
xdigger skrev:
Inte ett skit idag heller, eller jo jag har kollat priser på fönster, hittills verkar skånska vara billigast! Bakat mina första kanelbullar i min lilla stuga, bra att ha nere vid bryggan när ungarna ska bada i sommar! ��
Men om du ska ha bullarna i sommar när barnen badar varför gör du dom i mars? :) Med ditt tempo tar det väl inte mer än 2 minuter från du sätter degen tills klockan ringer på ugnen!
 
Redigerat:
Vattnat mossan i gräsmattan med järnsulfat. Väntar på lite varmare väder så att man kan gå på med Stroller +T Kombi sen 😃
 
ullberg
Slängt ihop ett underrede så jag kunde få till en arbetsbänk ute. Egentligen lite slösaktigt att använda en 40mm blanco steel art till det, men som tur var visste säljaren (felbeställning/måttning) att värdet på blocket inte alls är relaterat till nypriset, så den var ganska billig.
ImageUploadedByTapatalk1394988963.803312.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Byggde också på spaljén så vi kan komma åt björnbären istället för att de är glömda mitt i någon form av taggbuskhög. (Högen syns vid husknuten)

ImageUploadedByTapatalk1394989032.463385.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
LinneaH
  • Laddar…
Y
* Fortsatt såga i min förvuxna trädgård (måånga timmar). Tack och lov för min lilla Milwaukee batterisåg.
* Plockatupp fragment av blöta gipsskivor.
* Tagit bort wellpapp och träställning från nya bubbelbadkaret.
* Rengjort och måttat badrumsfönstret inför att skära inskynsskyddet
* Lossat ett vattenrör i avsikt att ersätta det mot en utan synlig skarv.
* Tagit mått på en vattenpump för att införskaffa rätt skruv så den än engång kan stå upp på brunnslocket efter många år liggandes på backen.
* gjort planlista inför morgondagen.
 
Inte ett skit på en hel vecka men nu blir det bättring efter en vecka skidor. Ska ner och bättringsmåla lite strax ;-)
 
Skickade ut maken i uthuset för att bygga klart den låga väggen i "gästsviten".. nu ska vi bara köpa lite panel oxå.. Sen kan vi packa upp 10-20 lådor med böcker..(låga bokhyllor bakom väggen..)

..själv fick jag laga mat.. Tvätta..diska..skura toalett..vika tvätt..rasta hunden..
Hann dock inte dammsuga, så nått kul har jag kvar tills imörrn ;)
 
Slipat väggar, målat sovrumstak och spacklat lite på en dörrkarm. Attans vad effektiv en kan bli på kvällskvisten.
 
Flyttat tre kubik ved ca 2 meter. Nu kommer jag äntligen åt en stor trave med reserv-takpannor som hörde till taket som jag bytte för 2 år sedan. Nu ska jag bara få tummen ur och köra dem till tippen också.
 
Fortsatt sätta kakel i köket, men det är fortfarande hälften kvar, så jag är sysselsatt några dagar till.
 
D09
Fick ett ryck och kopplade in stjärnhimlen i ryggåstaket

Upptäckte att jag tydligen dragit in optiken i sovrummstaket med ha ha

Minnet är kort ;)

ImageUploadedByByggahus.se1395000781.676203.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Taget från loftet ut med ryggåstaket

ImageUploadedByByggahus.se1395000835.833638.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Taget från köket o upp

Edit

Ser nu att jag skulle gjort några punkter på limträbalken ha ha ;)
 
Redigerat:
  • Gilla
Kjell_G
  • Laddar…
Monterat rullgardin i nya sovrummet, passade även på att måla dit lite text. Blev rätt snyggt.

rullgardiner.JPG
 
  • Gilla
Farfalle och 1 till
  • Laddar…
Gräva gräva.... 16mx4m uploadfromtaptalk1395002215227.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.