mexitegel skrev:
Städat arbetsbänken och funderat på var man värmer en 75x55 cm stor plexiglas skiva till 100-130 grader enklast så den går att böja. Det var nära att jag frågade pizzabagaren när vi hämtade pizza på kvällen om man kunde få låna ugnen en stund när han inte har öppet :).

Svärfar föreslog bastu, någon annan som har en bra ide?
Värmepistol??
 
Spikat upp de sista taklisterna, blev tvungen att köpa lite mjukfog. Ska bara byta en innerdörr så är renoveringen av bostadsplanet färdig! Nu återstår källaren, samt en eventuell utbyggnad. Samt lite trädgårdsfix.
 
RulleBulle skrev:
Spikat upp panelen i köket[bild]
Som jag har suktat efter en sådan spis! Hur tycker du att den fungerar? Har hört inte allt för snälla saker om Smeg och deras ugnar. Hur är fläkten?
 
  • Gilla
RulleBulle
  • Laddar…
verktygsgurun skrev:
Inte gjort... Men skall ut och förlänga tralldäcket med 25kvm så fort jag svalt kaffet. Synd att det blåser så förbenat!
Fått det plats. Lite rensågning för frisen kvar. Sen ribbstaket på det.
ImageUploadedByByggahus.se1394902203.788549.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Kjell_G
  • Laddar…
Y
Städat runtom huset.
Beskurit träd i några timmar.
Skrapat/torkat rent ett fönsterglas inför att få sitt insynsskydd.
 
verktygsgurun skrev:
Inte gjort... Men skall ut och förlänga tralldäcket med 25kvm så fort jag svalt kaffet. Synd att det blåser så förbenat!
Fått det på plats. Lite rensågning för frisen kvar. Sen ribbstaket på det.
Visa bilaga 107652
 
S
Totem skrev:
Uppdatering av skruvlådorna.
Inte Essve, men funkar bra.[bild]
mycket bättre än essve du sliper lyfta på locket och kolla vad du har i lådan och du ser enkelt hur mycket du har kvar.
 
SBH skrev:
mycket bättre än essve du sliper lyfta på locket och kolla vad du har i lådan och du ser enkelt hur mycket du har kvar.
Jag ser alla mina skruvar i min Essvelåda. Locken placerar man ju under burken i lådan sedan tätar locket på väskan mot burkarna så att allt ligger kvar i sina burkar.

Edit: Insåg nu att locket var genomskinligt på lådorna ovan och att det var det du menade.
 
Redigerat:
Den fungerar bra, induktionen låter lite mycket tycker jag annars är det väl som alla andra ugnar/hällar blir liksom inte godare mat för att den kostar mera men däremot så är den jävligt snygg. Fläkten har jag inte kopplat in än så jag vet inte tyvärr :).
Vill du ha utseendet så kör på men vill du ha bra saker så kan du få bättre saker för pengarna!
 
Lagt golvspån (fukttrögt) i blivande badrummet.
 
D09
Rensat garaget, fyllt en kärra med bröte och burit in garderober i källaren. Äntligen gjort något husrelaterat :)
 
Jag har gjort detta
kakel.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Och detta
downlight.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Noseone skrev:
Värmepistol??
Testade, men gav upp efter en halvtimme då skivan svalnade fort så fort man flyttade värmepistolen från en plats till en annan :(
 
Har sågat upp reglar till de nya husväggarna, om det inte regnar för mycket imorgon så blir det kanske stomresning
 
  • Gilla
xdigger
  • Laddar…
Rensat ett vattenlås till ena badrummets handfat, *uäck* säger jag bara..

Skaffat kabel som ska vara mellan friggebod och huset, tyvärr var den för grov, 50mm2 alukabel, har dock fått erbjudande om att köpa 2 trummor med 6mm2 och 2,5mm2(tror han) för 700kr så det löste sig ändå.

Hämtat hem ett larm som ska övervaka hus och friggebod. :)

Skulle börjat med stommen till friggeboden, men far var sjuk så vi hoppade det idag.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.