scurb skrev:
Nä. Jag fick göra en: Tänk snabbt, tänk om, tänk rätt.

Analoga går. DS18B20 är digital.

/Patrik

Hittat nått bra alternativ då???
 
Hoffan skrev:
Hittat nått bra alternativ då???
Nej. Har inte sökt än - men vore intressant ;)

Ds-sensorerna får jackas in i en rpi eller arduino längre fram.

/Patrik
 
Ds sensorer kan kopplas in på en universalsensor men man får bara ut hela grader ur den (inte tiondelar som med andra lösningar)
 
Clabbefix skrev:
Ds sensorer kan kopplas in på en universalsensor men man får bara ut hela grader ur den (inte tiondelar som med andra lösningar)
Detta gäller inte HC2 där får man ut hundradels grader via Universalsensorn.
 
Hek, oss skåningar emellan, om du fick välja controller idag med den erfarenhet du fått sen du började, vilken controller skulle du välja då?
 
Så länge HC2 inte går att anpassa efter mina behov kommer den aldrig ersätta Veran.

Men samtidigt förstår jag "vanliga människor" som väljer HC2:an. När/om den öppnas upp kan det bli tal om att flytta över och migrera mina pluginer. Har fått låna en som ligger här och väntar på "öppenheten". :)
 
  • Gilla
4integration och 1 till
  • Laddar…
Ska bygga nytt hus här på Cypern och försöker hitta rätt system. Är datanörd men inte programmerare. Trådat kunde ju vara bra men tycker det blir statiskt. VP - Golvvärme - Solceller - Solfångare har ett eget system men resten skulle jag vilja fixa själv. Har tittat på Vera o Zipato boxen men gillar inte att man inte har full kontroll och faktiskt har en väg in i systemet som man inte kontrollerar själv. Men det är kanske inte värre än att man kan bzta controller om det skulle visa sig att det kommer nåt bättre.
 
Nån som har nåt tips på en bra grundläggande bok om Lua programmering?
 
KumlaEkeby skrev:
Nån som har nåt tips på en bra grundläggande bok om Lua programmering?
Såg en bok på vesternets hemsida. Kommer dock inte ihåg vad den heter.
 
  • Gilla
KumlaEkeby
  • Laddar…
hek skrev:
Så länge HC2 inte går att anpassa efter mina behov kommer den aldrig ersätta Veran.

Men samtidigt förstår jag "vanliga människor" som väljer HC2:an. När/om den öppnas upp kan det bli tal om att flytta över och migrera mina pluginer. Har fått låna en som ligger här och väntar på "öppenheten". :)
Blir lång väntan då filosofin är olika. Allt är i praktiken sadboxat i HC2....
 
KumlaEkeby skrev:
Nån som har nåt tips på en bra grundläggande bok om Lua programmering?
http://it-ebooks.info/book/2556/

där kan du tanka hem en bok.
 
  • Gilla
D_a_g_g
  • Laddar…
Bamsefar skrev:
Blir lång väntan då filosofin är olika. Allt är i praktiken sadboxat i HC2....
Har inget emot en sandboxad plugin-arkitektur, dock måste det finnas en vettig möjlighet att kommunicera med omvärlden.
 
vespaman skrev:
Den här brukar rekommenderas [länk] jag har andra utgåvan av denna och tycker den är jättebra.
En sån får det nog bli :)!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.