Hur har det gått med det som de flesta störde sig på; ljudnivån ? Har de åtgärdat det ? Erbjuder de någon form av testperiod eller att man kan få vara betatestare ?
 
Återstår att se hur den nya mjukvaran hanterar motstånd & varvtalsreglering. Tidigare var det ju som så att gick väl varvet upp på "max" pga klippmotstånd, så fortsatte det på "max" till hela klippcykeln var klar. Det kan man ju verkligen hoppas på är löst nu i 5.9. I övrigt hade jag inga större anmärkningar på ljudnivån. Visst den kanske låter lite mer från hjulmotorerna än t.ex. en HQ. Men å andra sidan så är inte heller en HQ helt tyst, samt att Boschen bara är ute & klipper en bråkdel av tiden, till skillnad på slumpisarna som är ute "förjämnan". Jag har ju både en slumpis & en parallell, så man har ju lite koll på dess för & nackdelar.
 
  • Gilla
M J
  • Laddar…
frav skrev:
Några bilder: ...
De här intressanta plaststavarna fann jag med vit dubbelhäftande tejp, sittandes i bakkant av klippaggregatet, kan inte minnas att de fanns på min förra, eller har de funnits tidigare?
[bild]
Detta kan vara del av den mekaniska uppgraderingen som vi väntat på.
Kanske har klipparmotorns infästning fått den välbehövda uppgraderingen.
Det vore intressant att få se en bild med den röda klippnivå ratten avdragen.
 
Det ska nog gå att ordna frammåt helgen.
 
  • Gilla
MeanMike och 1 till
  • Laddar…
Här kommer 2st bilder från "motorrummet". En i Min & en i Max. Tycker dock det ser likadant ut som innan.

IMG_0164.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


IMG_0166.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Hur uppför den sig mot föreg årsmodell; vad har blivit bättre ? Hur är ljudnivån och intelligensen på den ?
 
mortimer skrev:
Hur uppför den sig mot föreg årsmodell; vad har blivit bättre ? Hur är ljudnivån och intelligensen på den ?
Ingen aning ännu, har bara plockat upp den ur kartong för att kolla läget, samt ladda batteriet. Gräset har förvisso börjat växa här, men jag kommer nog vänta några veckor innan Indegon får komma ut & beta.
 
Idag var det "gräsklipparsläpp" här och den nyuppgraderade Indegon fick komma ut och sniffa på gräset. Märktes att den längtat och var ivrig att komma igång. Sist in och först ut. ;)
 
M J skrev:
Idag var det "gräsklipparsläpp" här och den nyuppgraderade Indegon fick komma ut och sniffa på gräset. Märktes att den längtat och var ivrig att komma igång. Sist in och först ut. ;)
Trevligt. Hur upplevs den i år då ?

Här får det allt vänta tills månadsskiftet. Jag brukar vara den som sätter ribban här i kvarteret när det är dags att börja :D
 
M J skrev:
Idag var det "gräsklipparsläpp" här och den nyuppgraderade Indegon fick komma ut och sniffa på gräset. Märktes att den längtat och var ivrig att komma igång. Sist in och först ut. ;)
Ja det är ju fint väder för ändamålet idag här i södra Sverige.

Är det v5.8 b5233 från din service i November, eller har du haft inne den igen & fått den uppgraderad igen?
 
Har nu avslutat kapitel BOSCH och har istället startat ROSCH :)
indego_rod.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Blev faktiskt överaskad av resultatet, (spraymålad med burk & klarlack.
indego_rod_2.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Redigerat:
  • Gilla
rcjofo och 3 till
  • Laddar…
Klipper den bättre nu när den är röd ? :D
 
Snabbare men sämre terrängegenskaper. Nu kan den bara klippa nylagd asfalt.
 
  • Gilla
southpark
  • Laddar…
frav skrev:
Ja det är ju fint väder för ändamålet idag här i södra Sverige.

Är det v5.8 b5233 från din service i November, eller har du haft inne den igen & fått den uppgraderad igen?
Ja, hoppas det fina vädret håller i sig framöver nu. Ja, det är samma, har bara haft den inlämnad en enda gång sedan köpet 2012, vilket var då.
 
Då var det Dax att skicka in min klippare på garanti igen, framhjulen krånglar så nu hoppas jag på en uppdatering både när det gäller framhjulen och prog vara.
Hör av mig när den är tillbaka.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.