hek skrev:
Betyder detta att man får bannor om man stänger toalettlocket hemma hos er?
Ja, det blir dålig stämning om toalocket är stängt eller toadörren är stängd. Får fundera på hur jag ska larma om något av dessa två händelser sker.... :)
 
TE-Rex skrev:
Haha, va grymt! Vår ena katt har nyligen fått för sig att skita BREDVID lådan så kan du lära den ditt trick ska jag bjuda dig på en Fibaro-dimmer
[bild]
He he he, bredvid har jag ingen bra lösning på. Vår katt är verkligen inte smart, men denna grej från Cool stuff fungerade trots lågt IQ. :p
 
  • Gilla
TE-Rex
  • Laddar…
Bo.Siltberg skrev:
Sätt en förhöjningsram.
På tal om förhöjningsram, någon som sett en förhöjningsram för en takdosa?. Lite trångt under trappkopplad lampa.
 
Gott. Då ger jag upp försöken att få in två trådar i samma plint. Dock så tycker jag att det är lite udda att man ska behöva koppla in fas i två plintar. Det borde ju Fibaro kunnat lösa innanför skalet på pucken tycker jag.
 
En fråga kan jag koppla in en 1,5kw fibaro switch bakom en dubbelbrytare där ena brytaren styr 2st lysrör i vintrinskåpen dom är på 13watt respektive 6watt.
Sen den andra brytaren går till en 45watt led transformator som styr en 10meter lång led slinga på 48watt.
 
MagnusJonsson skrev:
He he he, bredvid har jag ingen bra lösning på. Vår katt är verkligen inte smart, men denna grej från Cool stuff fungerade trots lågt IQ. :p
Tack för tipset! Kostar ju bara som en fibaro switch ;)
 
  • Gilla
MagnusJonsson
  • Laddar…
Janus82 skrev:
Gott. Då ger jag upp försöken att få in två trådar i samma plint. Dock så tycker jag att det är lite udda att man ska behöva koppla in fas i två plintar. Det borde ju Fibaro kunnat lösa innanför skalet på pucken tycker jag.
Nja.
Såvida man ska bryta en krets med samma spänning som pucken drivs av skulle det ju funka men om man vill använda den att bryta en annan spänning skulle det bli värre i så fall.
T.ex. Jag använder en puck för att köra garageportsmotorn (endast impuls) men driver den med 230v
 
KumlaEkeby skrev:
Sen den andra brytaren går till en 45watt led transformator som styr en 10meter lång led slinga på 48watt.
Transformatorn kommer ge upp med tiden om du belastar den så hårt. Försök hitta en på 70-80W.
 
Nyfniken skrev:
Transformatorn kommer ge upp med tiden om du belastar den så hårt. Försök hitta en på 70-80W.
Jo jag vet att den vart lite snål ska köpa en ny på 65watt :).
Men det jag fundrar på är kommer 2x1,5kw brytaren från Fibaro fixa lysrören och ledslingan?
Tänkte på att som jag förstått det så vill dom endast ha resistiva laster, eller?
 
Jag är ju inte riktigt insatt (jag har precis fått hem mina grejer från ditt lysande gruppköp) men normalt så har ju brytare inga problem med lasttypen, bara dimmers.

Vad står det i manualen om lasten?
 
KumlaEkeby skrev:
Jo jag vet att den vart lite snål ska köpa en ny på 65watt :).
Men det jag fundrar på är kommer 2x1,5kw brytaren från Fibaro fixa lysrören och ledslingan?
Tänkte på att som jag förstått det så vill dom endast ha resistiva laster, eller?
Det är flera som fått sina relän fastbrända pga för hög LED belastning eller lysrör. Detta pga att LED och lysrör har en hög startström som gör att det blir mer belastning vid startögonblicket än vid själva driften.
Står mycket om detta på forum.fibaro.se. Det du kör med nu borde funka, men lasta inte på mycket mer än 45 w.
 
Janus82 skrev:
Gott. Då ger jag upp försöken att få in två trådar i samma plint. Dock så tycker jag att det är lite udda att man ska behöva koppla in fas i två plintar. Det borde ju Fibaro kunnat lösa innanför skalet på pucken tycker jag.
Det ger dig å andra sidan flexibiliteten att hantera annat än 230 med reläpuckarna vilket jag antar är poängen.
 
Hej
Någon som vet om det finns någon förstärkare/ repetera som förstärker z-wave signalen ?
Har problem att få signal ute i garaget.

Som det är nu måste jag ha en Wallplugg hängandes i ett fönster både i huset och garaget för att få täckning. Känns som slöseri att binda upp två pluggar och sedan är det inre så snyggt.

Avståndet är ca 4 m mellan huset och garaget. Men huset är klätt med aluminiumplåt. Antar att det blockerar signalen I källaren har jag direktkontakt med HC2an. Och dit är avståndet längre.
 
Akahigi
Lade till en Foscamkamera till min HC2 idag, kan se och styra via appen på telefonen. Nice :)
 
  • Gilla
KumlaEkeby
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.