herrplupp skrev:
Löste sig men universal sensorn, den var bara lite trög. dåligt att dom skriver att den har två utgångar när dom bara följer ingångarna.. nån annan som har problem med att det inte går att synka när man skapar regler? står bara å snurrar och sen kraschar hela skiten.. verkar som zipato håller på med underhåll på sin sida, kanske hänger ihop.
Jag editerade regler och synkade för 5 minuter sen utan problem.
 
herrplupp skrev:
Hej fick hem boxen idag!

Lagt in några nexa dimers och wallpluggs och det funkar fint! vet nån om man kan lägga in sina gamla väggbrytare också? har provat men den verkar inte känna igen den. En annan sak som jag undrar över är att namnen jag kopplat till enheterna inte syns i appen utan alla enheter heter "endpoint 1", fungerar när man gör senarion för då heter dom som dom ska :) Är det nån som vet om det går att få saker att hända när enheter ansluts till wifi? tänkte typ att tända en lampa när man kommer hem eller något liknande. Undrar också om nån lyckats lägga till Fibaros universal sensor och isåfall hur ni gjorde? Tacksam för svar
Har försökt att få in gamla brytaren med kodvred WST-512 men har inte lyckats. Ser ut som om det är self learning som gäller. Övriga ur System Nexa har jag fått in.

Har inte heller lyckats få in Nexa pro brytaren WT-1 heller fast den är self learning.

Saknar också att kunna se hur mycket det är dimmat och om det är tänt. Se Zipato forum.
 
herrplupp skrev:
Löste sig men universal sensorn, den var bara lite trög. dåligt att dom skriver att den har två utgångar när dom bara följer ingångarna.. nån annan som har problem med att det inte går att synka när man skapar regler? står bara å snurrar och sen kraschar hela skiten.. verkar som zipato håller på med underhåll på sin sida, kanske hänger ihop.
Fick du i ordning på reglerna?
hm, gjorde dom underhåll säger du. Jag kunde inte använda min box i går kväll. Den tog inga kommandon trotts att den stog som online, omstarter hjälpte inte heller. Det kanske hade med underhållet att göra för i morse fungerade den igen.
 
Hade samma problem, men som tur funkar det att styra boxen med appen på telefonen om man ansluter sig "lokalt". Det var en av orsakerna jag övergav min tellstickNet.
 
Delar är på väg; zipabox, 2 fibaro wall plug, 1 Aeon Micro Switch och en Fibaro Flood Sensor. Jag använder en beaglebone med tellstick duo idag och kommer att ha dessa tillsammans. Ev kommer jag att skaffa 433-modulen till zipaboxen.

Beaglebone/tellstick startar idag om modem om modemet tappar internet, vet ngn i huvudet om zipabox har ngn regel som reagerar på att inte ha kontakt med internet så jag kan byta till z-wave där också?
 
power650 skrev:
Hade samma problem, men som tur funkar det att styra boxen med appen på telefonen om man ansluter sig "lokalt". Det var en av orsakerna jag övergav min tellstickNet.
Hur loggar du in lokalt? Inget användarnamn eller lösenord funkar för mig när jag försöker ansluta.
 
krister ekberg skrev:
Hur loggar du in lokalt? Inget användarnamn eller lösenord funkar för mig när jag försöker ansluta.
Jag använder Android versionen av zipatos app. Väljer "local" så hittar programmet zipaboxen på nätverket sedan markerar jag den sedan är det bara att logga in som vanligt med användarnamn och lösenord.
 
power650 skrev:
Jag använder Android versionen av zipatos app. Väljer "local" så hittar programmet zipaboxen på nätverket sedan markerar jag den sedan är det bara att logga in som vanligt med användarnamn och lösenord.
Måste vara något fel på ios versionen då, jag gör precis samma fast den loggar inte in.
 
matsv skrev:
Jag editerade regler och synkade för 5 minuter sen utan problem.
Så här står det på Zipatos forum

[h=1]Server issues[/h] Dear customers,


while upgrading all servers to a newer version we had some unexpected problems last night. We are currently still experiencing some issues from time to time, but we are constantly working on it. Hopefully, all the issues should be solved within a next 24 hours.


Please take our apologize for any possible inconvenience and thank you very much for your patience.
 
Jo nu funkar det att uppdatera reglerna, nu ska jag bara försöka lära mig hur det funkar. Finns inte så mycket info om hur man ska göra, någon som har några tips?
Undrar fortfarande om IOS appen, när man loggar in lokalt står det bara "Endpoint 1" på allt men loggar man in remote så står de namnen jag tilldelat enheterna? Försökte skapa en enkel funktion igår, Lampa som ska tändas 17:45 och släckas 20:00, det funkade ju så klart inte:p Jag antar att det har å göra med schemat högst upp? eller tänker jag fel i dom andra stegen? Bild regler zipabox.png
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Tänkte även på att lägga till användare, provade och lägga till tjejen men mailadress och lösenord men det går inte logga in med dom uppgifterna. nån som kan förklara hur det funkar?
 
herrplupp skrev:
Jo nu funkar det att uppdatera reglerna, nu ska jag bara försöka lära mig hur det funkar. Finns inte så mycket info om hur man ska göra, någon som har några tips?
Undrar fortfarande om IOS appen, när man loggar in lokalt står det bara "Endpoint 1" på allt men loggar man in remote så står de namnen jag tilldelat enheterna? Försökte skapa en enkel funktion igår, Lampa som ska tändas 17:45 och släckas 20:00, det funkade ju så klart inte:p Jag antar att det har å göra med schemat högst upp? eller tänker jag fel i dom andra stegen?[bild]
SÅ här ser min tänd regel ut.
regel.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Och så här är min scheduler
scheduler.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Redigerat:
Okej ska prova lite mer, vad står astro offset för? antar att det är en fördröjning på astro eller? läst tidigare att folk haft problem med astro offset 0?
 
Hej krister!
Varför kör du på slumpmässigt tändning av belysningen?
Eller är det en tändning du använder när du inte är hemma..
 
herrplupp skrev:
Jo nu funkar det att uppdatera reglerna, nu ska jag bara försöka lära mig hur det fufnkar. Finns inte så mycket info om hur man ska göra, någon som har några tips?
Undrar fortfarande om IOS appen, när man loggar in lokalt står det bara "Endpoint 1" på allt men loggar man in remote så står de namnen jag tilldelat enheterna? Försökte skapa en enkel funktion igår, Lampa som ska tändas 17:45 och släckas 20:00, det funkade ju så klart inte:p Jag antar att det har å göra med schemat högst upp? eller tänker jag fel i dom andra stegen?[bild]
Som jag ser det när din schedular uppfylld sätts din belysning på om klockan är mellan 17.45 och 20.00 annars belysning av.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.