ImageUploadedByByggahus.se1393786264.696247.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Byggt rustik (tillfällig) låda till diskmaskinen.
 
Dragit färdigt värmeledningsrör till skåpet för golvvärmeshunten.

ImageUploadedByByggahus.se1393795914.481185.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Isolerat och reglat färdigt väggen under fönstret. Dragit tomrör för nätverket.

Värst vad jag höll telefonen snett :)
 
Äntligen börjar jag få ordning i verkstaden. Tillverkade en skruvtvingsvagn av material jag hade hemma, blev inte 100% nöjd men får duga så länge.
ImageUploadedByByggahus.se1393797866.103788.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

ImageUploadedByByggahus.se1393797881.526740.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Söndag i flerfamiljsbostad, går ju inte göra någonting utan att grannarna ska bli sura
 
D09
AndersMalmgren skrev:
Söndag i flerfamiljsbostad, går ju inte göra någonting utan att grannarna ska bli sura
Dom var nog redan sura ;)

Fram med spikpistolen nu :)
 
  • Gilla
AndersMalmgren
  • Laddar…
Spikpistol, det låter ju inget :D Blir nog att fortsätta där jag lade av igår, fräsa VP-rör kanal. Är nog poppis :D

 
  • Gilla
xdigger och 1 till
  • Laddar…
D09
Reglerat tempen ytterligare till tappvattnet. Slutade på 51.2c och där nöjer jag mig

Flyttat fram gaffelpaket med traktorn, fick hjälpa skopan med spett upp då traktorn inte orkade lyfta.. Sen så fick det inte plats i köparen pick-up så det blev kvar till nästa helg.

Städat ( min sambo fixade ) ur min Peugeot, ska göra ett försök att kränga av den skithögen.. Eller så får den bli en backup bil.

Städat på tomten och tränat lillgrabben på balanscykeln. Han är verkligen helt orädd ( galen ) och det är kul o se han våga ta sats ha ha

Sen har jag och lilltösen gjort pärlplattor eller vad det heter så jag fick damma av kunskaperna med strykjärnet he he

Lillgrabben har fått en kurs i dammsugaren, men det blev till ett gevär och jakt på hajar.. Slutade med att jag fick dammsuga upp riset som han kastade iväg när han skulle vara med o laga mat 😭
 
D09
AndersMalmgren skrev:
Spikpistol, det låter ju inget :D Blir nog att fortsätta där jag lade av igår, fräsa VP-rör kanal. Är nog poppis :D

[bild]
Kör på 😃😃😃

Vi backar upp dig he he
 
Fick satt klinkersockeln i källartoan. Tyckte det var dags för städning för att kunna avveckla delar av källarprojektet. Gick utmärkt så det var bara att riva den första provisoriska plastväggen med sluss. Nu har jag helt plötsligt en massa fler kvadratmeter hall i källaren. Vad jag nu ska med det till. Nåja, Reclaim the Källare eller nåt.

avlopp_kallare26.jpg

avlopp_kallare27.jpg

Är dessutom otroligt nöjd att fått gjort lite småfix, felsökt en kass LED-läslampa, limmat ihop en köksstol med epoxy, plockat undan i verkstan, slängt skit och slipat hyvelstål till min nya hyvel samt köksknivarna. Sist men inte minst fick jag gjort en gipsmask till lilltösen. Insåg att jag hade fem meter gipsbindor liggandes som man kunde pyssla med :)
 
  • Gilla
D09
  • Laddar…
Har varit på ikea med frugan.
Mitt ärende var två bänkskivor, men frugan hade 200 andra ärenden där som sög musten ur mig.
Fick iaf vägt in skåp, lagt på en bänkskiva och oljat den två gånger.
Den andra skivan skall sågas och limmas, så jag får se när det blir.
 
Det kan kanske låta som en bra ide att såga sig i handen med en sticksåg. Det är det inte. Det blir jättefula snitt med trasiga kanter. Men alla fingrar sitter kvar och de går fint att röra på. Snittet sitter mitt mellan pek och lång-fingret på vänster hand inåt handen. Jag ber om ursäkt för att jag inte tog några foton.
Innan dagens lilla olycka fick jag isolerat en yttervägg och skruvat på plywood på densamma.
Sen fick jag ligga en stund på köksgolvet medan frun pysslade om handen. Det är bra med sjukvårdsutbildade familjemedlemmar :)
Efteråt satte jag ett par reglar till på en vägg innan jag avbröt kvällens arbete.
 
  • Gilla
D09 och 1 till
  • Laddar…
Börjat renovera trappen genom att ta bort den gamla mattan som satt limmad där.
Insett att limmet inte lämpade sig för att slipas bort med sandpapper och försökt skrapa bort det istället.
 
-RB- skrev:
Det kan kanske låta som en bra ide att såga sig i handen med en sticksåg. Det är det inte. Det blir jättefula snitt med trasiga kanter. Men alla fingrar sitter kvar och de går fint att röra på. Snittet sitter mitt mellan pek och lång-fingret på vänster hand inåt handen. Jag ber om ursäkt för att jag inte tog några foton.
Innan dagens lilla olycka fick jag isolerat en yttervägg och skruvat på plywood på densamma.
Sen fick jag ligga en stund på köksgolvet medan frun pysslade om handen. Det är bra med sjukvårdsutbildade familjemedlemmar :)
Efteråt satte jag ett par reglar till på en vägg innan jag avbröt kvällens arbete.
Jag måste ändå fråga hur du lyckades såga dig mellan pek och långfinger??
 
mexitegel skrev:
Jag måste ändå fråga hur du lyckades såga dig mellan pek och långfinger??
Hade jag vetat hur det gick till hade jag inte gjort det. Men jag vet en sak som jag gjorde helt fel och det är att strax innan hade jag råkat såga i en spik så bladet var slött. Men jag tänkte att jag kapar den där regeln innan jag byter blad. Jag fick pressa lite hårdare än vanligt när jag sågade av regeln och när sågen gick ut på "baksidan" var jag inte riktigt med och då slant jag till med sågen. Bladet tog på ovansidan av handen mellan pek och lång-finger. Så handen är helt hel på handflatssidan men på ovansidan är det ett jack som är 7-8 mm långt, ett par mm brett men uppskattningsvis 12-15 mm djupt. Det blödde inte speciellt mycket heller, men när jag tvättade såret så sved det till och jag fick lägga mig en stund på golvet. Men sen gick det bra att fortsätta jobba. Men idag vätskar det och det känns lite konstigt i hela underarmen. :)
Det jag lärde mig av detta är att inte köra med slöa blad. Byt i tid.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.