nforslund skrev:
Dörrsensorn LMST-606, kastar ur sig en massa meddelanden när det sker en öppning eller stängning. Inte vanliga väggbrytare.
Aha! Har du nån koll på hur det är med rörelsesensorn LMDT-609?

(Coolt att just du svarade! Satt precis o läste om din coola prylar på http://foogadgets.blogspot.se/ :wow:)
 
Vilket sammanträffande :)

Jag vet inte om lmdt-609 "lider" av samma problem.
Min egna multisensor gör det inte i alla fall :)
 
CrazyFin skrev:
.....

<snipp>
Som så många andra Zipaboxa-användare så har det varit en hel del "trial and error" och kommunikation med Zipatos support för att få grejer att funka. Extremt dålig dokumentation för Zipabox samt att många grejer inte funkar "out-of-the-box" som det är nu.

Zipatos "dashboard" är inte heller riktig "leveransfärdigt" heller tycker jag.
<snipp>

Jag har t ex Aeon Labs senaste energimätare "Home Energy Meter 2nd edition", dvs version 2, den som INTE har några batterier eller USB-port. Min version är 3-fasversionen och uppenbarligen har antingen den någon bugg eller så har Zipaboxen bara stöd för den första generationen. Jag har varit i kontakt under 2 veckors tid med både Zipato och Aeon Labs men ingen lösning ännu. Har även sett att Fibaros HC2 inte heller är kompatibel (ännu) med den nya (2nd edition) energimätaren.
Jag blev riktigt besviken när jag fick boxen och inget fungerade, det ihop med deras fantastiskt dåliga hemsida fick mig nästan att skicka tillbaka lådan med vändande post.

Jätteintressant med energimätaren, detta är ett av dom områden som jag har tänkt att använda boxen till, dock får man nog skriva sig en egen hemsida där man ser grafer och sådant. Stödet i dashboarden ser ut att vara skit kasst för graferna.

Ser fram emot att få se hur det går för dig :)
 
Hej!
Jag har fått testa Zipatos premiumtjänster en tid nu.
Dom har ett ganska bra stöd för grader över enskilda enheter men inget där man kan se mätvärden från fler.

jag har påtalat de brister jag har sett och fick återkoppling från supporten att man jobbar på en helt ny dashbord och redesign av premium tjänsten för grafer.
jag fick uppfattningen att det inte var så långt borta innan dom släpper nyheterna.
 
  • Gilla
matsv
  • Laddar…
Frasse_Man skrev:
Hej!
Jag har fått testa Zipatos premiumtjänster en tid nu.
Dom har ett ganska bra stöd för grader över enskilda enheter men inget där man kan se mätvärden från fler.

jag har påtalat de brister jag har sett och fick återkoppling från supporten att man jobbar på en helt ny dashbord och redesign av premium tjänsten för grafer.
jag fick uppfattningen att det inte var så långt borta innan dom släpper nyheterna.
När du säger premiumtjänst så menar du betaltjänst?
 
Överväger själv en Zipabox med 433 modulen, har idag Tellstick NET och hade problem med räckvidden tidigare köpte då en http://www.conrad.se/?websale8=conrad-swe&pi=190073&refKey=hhA9Z29Ao och det blev mycket bättre, ingen som har testat en riktig antenn till Zipaboxen för sändning och mottagning?

I mitt fall vill jag logga energi med zipaboxen men det verkar inte riktigt funka om man läser här i tråden, vill mäta inköpt energi och producerad från solcellerna och få det presenterat på ett snyggt sätt typ eliq är det möjligt i dagsläget eller man bör vänta och se?
 
krister ekberg skrev:
När du säger premiumtjänst så menar du betaltjänst?
Jepp!
Fick testa alla deras tjänster under en månad.
Dock är det väl grafer och mail med varibler som är något att ha.
Men jag ser inte att det är värt att betala för som dom är idag.
Premiumservices.PNG
 
Hur är det med http request?
 
Nu har ImperiHome släppt en ny version som har stöd för Zipabox :).
Riktigt snyggt om jag får säga det själv..

Såg även att det fanns stöd för programmet Tasker i ImperiHome nu blir det att leka hela kvällen....
 
Redigerat:
power650 skrev:
Nu har ImperiHome släppt en ny version som har stöd för Zipabox :).
Riktigt snyggt om jag får säga det själv..

Såg även att det fanns stöd för programmet Tasker i ImperiHome nu blir det att leka hela kvällen....
Ser även att de har på G att stödja HC2 ...
 
power650 skrev:
Nu har ImperiHome släppt en ny version som har stöd för Zipabox :).
Riktigt snyggt om jag får säga det själv..

Såg även att det fanns stöd för programmet Tasker i ImperiHome nu blir det att leka hela kvällen....

bah.. finns inte för iOS.. :mad:
 
Frasse_Man skrev:
Jepp!
Fick testa alla deras tjänster under en månad.
Dock är det väl grafer och mail med varibler som är något att ha.
Men jag ser inte att det är värt att betala för som dom är idag.
[bild]
Oki ja, grafer hade ju varit trevligt.
men får väl försöka få ut dom på annat sätt istället.
 
plaggis skrev:
Hur är det med http request?
Har inte haft möjlighet att testa det men det var enkelt att använda variabler i mail.
tyvärr var jag mest ute efter bättre stöd för grafer.
Nu har dom ju iofs aviserat att dom jobbar på en ny dashbord och bättre grafer så vi får hålla tummarna att det blir bra.
 
Hej fick hem boxen idag!

Lagt in några nexa dimers och wallpluggs och det funkar fint! vet nån om man kan lägga in sina gamla väggbrytare också? har provat men den verkar inte känna igen den. En annan sak som jag undrar över är att namnen jag kopplat till enheterna inte syns i appen utan alla enheter heter "endpoint 1", fungerar när man gör senarion för då heter dom som dom ska :) Är det nån som vet om det går att få saker att hända när enheter ansluts till wifi? tänkte typ att tända en lampa när man kommer hem eller något liknande. Undrar också om nån lyckats lägga till Fibaros universal sensor och isåfall hur ni gjorde? Tacksam för svar
 
Redigerat:
Löste sig men universal sensorn, den var bara lite trög. dåligt att dom skriver att den har två utgångar när dom bara följer ingångarna.. nån annan som har problem med att det inte går att synka när man skapar regler? står bara å snurrar och sen kraschar hela skiten.. verkar som zipato håller på med underhåll på sin sida, kanske hänger ihop.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.