Status
Inte öppen för fler kommentarer.
kontorsråttan
Övrigt off topic är rubriken, ja då pratar vi om allt annat som inte har med bygge att göra eller?
Kollar man runt lite bland ämnena hittar man :


  • Resmål i Thailand?
  • Barn med särskilda behov
  • Vad är rimligt att barnen hjälper till med?
  • Surdegsbröd recept till kitchenaid?
  • TV-avgift upp i Högsta förvaltningsrätten.

Inte så mycket bygga/renovera i de trådarna (nu har jag inte läst allt i alla så jag kan ha fel)

Och jag tycker det är helt OK att man har OT trådar, det livar upp. Lite regler är alltid bra att ha (färre är bättre) och jag kan se att det som står är "OBS ej politik." vilken kan vara svårt att hålla sig undan då allt nästan kan klassas som politik.

Orsaken till min undran?
Ja det fans en tråd med namnet "Om franska kontaktstycken" som inte direkt handlade om byggen utan började handla mer om vad som var kränkande för vem.

En ganska livlig diskussion pågick ett tag (något jag fann underhållande) men alldeles nyss plingade det till i mejlkorgen med följande meddelande:

"Hejsan mnorlin,

Marlen Eskilsson har precis svarat i ämnet - Om franska kontaktstycken - som du bevakar i forumet Övrigt off topic på Byggahus.se.

Svara på inlägget här:
[länk]

Här är inlägget som precis blivit postat:
***************
Ägna er nu åt att prata om att bygga och renovera. Kommer att radera den här tråden som är under all värdighet.
***************"

Vad skiljde den numera raderade tråden från den om t.e.x TV licens?
Förklaringen till radering är att den är "under all värdighet".
Min tolkning är "det är min boll och jag bestämmer"

Kommer jag att få ett PM med en tillrättavisning för att jag ifrågasätter öppet raderingen av tråden?
Kommer nu att leka snällt i fortsättningen?
Kommer jag att skaffa en egen boll?
Kommer Sverige att vinna OS guld i ishockey?
 
T
Ja, det är ganska löjligt allt detta dravel. Varför gör inte Marlene det lätt för sig och tar bort denna avdelning helt för som det är nu funkar det uppenbarligen inte.

Som sagt, ta bort "Övrigt off topic" från byggahus och kör med devisen att endast byggrelaterat får diskuteras på detta forum.
 
  • Gilla
Marlen Eskilsson
  • Laddar…
mnorlin skrev:
Övrigt off topic är rubriken, ja då pratar vi om allt annat som inte har med bygge att göra eller?
Kollar man runt lite bland ämnena hittar man :


  • Resmål i Thailand?
  • Barn med särskilda behov
  • Vad är rimligt att barnen hjälper till med?
  • Surdegsbröd recept till kitchenaid?
  • TV-avgift upp i Högsta förvaltningsrätten.

Inte så mycket bygga/renovera i de trådarna (nu har jag inte läst allt i alla så jag kan ha fel)

Och jag tycker det är helt OK att man har OT trådar, det livar upp. Lite regler är alltid bra att ha (färre är bättre) och jag kan se att det som står är "OBS ej politik." vilken kan vara svårt att hålla sig undan då allt nästan kan klassas som politik.

Orsaken till min undran?
Ja det fans en tråd med namnet "Om franska kontaktstycken" som inte direkt handlade om byggen utan började handla mer om vad som var kränkande för vem.

En ganska livlig diskussion pågick ett tag (något jag fann underhållande) men alldeles nyss plingade det till i mejlkorgen med följande meddelande:




Vad skiljde den numera raderade tråden från den om t.e.x TV licens?
Förklaringen till radering är att den är "under all värdighet".
Min tolkning är "det är min boll och jag bestämmer"

Kommer jag att få ett PM med en tillrättavisning för att jag ifrågasätter öppet raderingen av tråden?
Kommer nu att leka snällt i fortsättningen?
Kommer jag att skaffa en egen boll?
Kommer Sverige att vinna OS guld i ishockey?
Den var inte 100% PK, därför raderades den.
Kontroversiella trådar, ämnen och åsikter är inte tillåtet här.

Bland annat jag själv ifrågasatte i nämnd tråd varför det var OK att skriva "kränkta vita män" vilket förmodligen var att gå över gränsen.

Nej, som det ser ut nu kommer sverige förlora ordentligt. Skärpning!!
 
  • Gilla
Korvgubbe
  • Laddar…
Frågor om moderering tar vi via pm.
 
  • Gilla
KTM RTR och 1 till
  • Laddar…
kontorsråttan
Frågan vad vad vi skulle ha forumdelen till.

Att jag gled in på den raderade tråden var för att jag ville påvisa ett exempel på trådar här, kanske ett olyckligt val för det gled rätt mycket in på en fråga om moderering.

Och jag förstår att Marlen vill ha frågor om moderering via PM.
Men jag förstår att tråden raderades utifrån vad jag sett de senaste dagarna här på BH.

Själv gillar jag offentlighetsprincipen och rätten att vara anonym. Intressekonflikt? You bet.

Och Sverige ligger under, tråkigt för alla OS intreserade.
 
kontorsråttan
tank77 skrev:
Ja, det är ganska löjligt allt detta dravel. Varför gör inte Marlene det lätt för sig och tar bort denna avdelning helt för som det är nu funkar det uppenbarligen inte.

Som sagt, ta bort "Övrigt off topic" från byggahus och kör med devisen att endast byggrelaterat får diskuteras på detta forum.
Japp det kan vara en lösning, synd dock på en underhållande del i forumsvärden. Kan bli lite trist annars.
 
kontorsråttan
Marlen Eskilsson skrev:
Frågor om moderering tar vi via pm.
Ja det stämmer, det kan man läsa i reglerna:
"§ 7 Frågor
Har du en fråga som rör forumets moderering, inriktning, utveckling eller underhåll, maila då direkt tillsupport@byggahus.se. Den typen av frågor kommer inte att besvaras i forumet.

§ 8 Respektera våra moderatorer
Moderatorerna gör ett hästjobb när de upprätthåller ordningen i forumet, visa dem respekt. Synpunkter på moderering skickas via pm och läggs aldrig ut i forumet."

§ 8 kan jag förstå, men § 7 med att man inte på forumet får dryfta åsikter om forumets utveckling känns väldigt begränsande för forumet.
Men det ska jag inte diskutera här. allt enligt dina regler jag gått med på när jag registrerade mig.
 
Men herrejösses, inte en tråd TILL på temat "jag tycker det är kränkande att vi inte får skriva kränkande saker om folk pga kön/etnicitet/tro/sexuell läggning här på forumet". Suck!
Om forumets regler och forumägarnas implementering av dessa inte passar dig får du väl fundera på huruvida du vill vara en del av detta forum eller inte. Själv anser jag det vara självklart att misogyna och främlingsfientliga inlägg inte passar här.
 
  • Gilla
anthill och 5 till
  • Laddar…
tank77 skrev:
Ja, det är ganska löjligt allt detta dravel. Varför gör inte Marlene det lätt för sig och tar bort denna avdelning helt för som det är nu funkar det uppenbarligen inte.

Som sagt, ta bort "Övrigt off topic" från byggahus och kör med devisen att endast byggrelaterat får diskuteras på detta forum.
Har tänkt precis samma tanke. Ska det balla ur på det här sättet får vi stänga avdelningen.
 
  • Gilla
Matti_75 och 2 till
  • Laddar…
kontorsråttan
Carl_Elvis skrev:
Men herrejösses, inte en tråd TILL på temat "jag tycker det är kränkande att vi inte får skriva kränkande saker om folk pga kön/etnicitet/tro/sexuell läggning här på forumet". Suck!
Om forumets regler och forumägarnas implementering av dessa inte passar dig får du väl fundera på huruvida du vill vara en del av detta forum eller inte. Själv anser jag det vara självklart att misogyna och främlingsfientliga inlägg inte passar här.
Ok hur har jag med mina inlägg i denna tråden varit.
kränkande map kön/etnicitet/tro/sexuell läggning?
misogyna och främlingsfientlig?

Tycker inte denna tråd är på det tema som DU beskriver, men DU har givetvis rätt till din åsikt.

Eller tänker du på andra trådar och andra medlemmars inlägg?

Men det är lugnt, jag kommer inte att ifrågasätta och röra upp längre, jag ska ramla tillbaka till att söka information om bygga & renovera.

Så jag avslutar härmed mitt ifrågasättande, tror jag kan hålla det löftet.
Marlen kan låta avdelningen vara kvar.
 
Jag undrade just var min tråd tog vägen...

Var det någon fransyska på kontaktstyckeutvecklingsavdelningen som kränkte sig på tråden?

Haha, det är ju så fånigt detta, folk är så skitnödiga nuförtiden...
 
Eftersom du skrev i din trådstart:
mnorlin skrev:
Orsaken till min undran?
Ja det fans en tråd med namnet "Om franska kontaktstycken" som inte direkt handlade om byggen utan började handla mer om vad som var kränkande för vem.

En ganska livlig diskussion pågick ett tag (något jag fann underhållande) men alldeles nyss plingade det till i mejlkorgen med följande meddelande:

....


Vad skiljde den numera raderade tråden från den om t.e.x TV licens?
Förklaringen till radering är att den är "under all värdighet".
Min tolkning är "det är min boll och jag bestämmer"

Kommer jag att få ett PM med en tillrättavisning för att jag ifrågasätter öppet raderingen av tråden?
Min tolkning av det blev att du kände dig förorättad, på just det sätt jag skrev. Det kanske var fel och då ber jag om ursäkt, men jag måste säga att jag finner det märkligt om någon skulle sakna den tråden av någon annan anledning.
 
  • Gilla
kjf och 1 till
  • Laddar…
T
Marlen Eskilsson skrev:
Har tänkt precis samma tanke. Ska det balla ur på det här sättet får vi stänga avdelningen.

nike-just-do-it-logo.jpg
 
kontorsråttan
och såhär länge höll jag löftet.. eller kanske inte.
Jag vill bara ta tillfället i akt att tacka Carl_Elvis för sin vidsynthet (OBS ej sarkasm) och förklara att jag saknade tråden för att den ställde en fråga om varför man är så lättkränkt för vissa och inte för andra. En fråga om moderering, en fråga om forumet.

Och ja frågan kan vara väldigt dold och för många helt obefintlig,
Men bara det fakta att den rörde upp så många att den till slut blev raderad för det gjorde att den hade ett värde.
Långsökt? Javisst,

Tack för mig i denna fråga.


och nu, över och ut mot byggteknik.
 
Carl_Elvis skrev:
Men herrejösses, inte en tråd TILL på temat "jag tycker det är kränkande att vi inte får skriva kränkande saker om folk pga kön/etnicitet/tro/sexuell läggning här på forumet". Suck!
Om forumets regler och forumägarnas implementering av dessa inte passar dig får du väl fundera på huruvida du vill vara en del av detta forum eller inte. Själv anser jag det vara självklart att misogyna och främlingsfientliga inlägg inte passar här.
Väl skrivet!!! Kan inte annat än att hålla med, suck!
 
  • Gilla
kjf
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.