Blindnit skrev:
Nä vi män har fullt upp med allt annat som matlagning och ja matlagning och sova middag samt vila efter det.
Är väl inte så konstigt att vi inte hinner med precis allt?
Byta däck på bilen två (2) gånger om året!
 
  • Gilla
Appendix
  • Laddar…
R
Detta är inte min tabbe, tack och lov, men det var ytterst roande för min del. Där jag bodde för ett par år sedan hade jag en promenadslinga som jag dagligen brukade gå. Och en dag noterade jag att ett av husen utmed denna slinga skulle få ett nytt trädäck på framsidan. Det var bara det att betongfundamenten till reglarna grävdes ned trots att man inte röjt bort gräsmattan. Nåja, tänkte jag, man tänker säkert ta bort gräset under när fundamenten är på plats. Dagen efter hade man lagt en del av stommen med tjocka reglar och jag tänkte att nu börjar det bli dags att ta bort gräset. Men icke, varje dag växte altanens omfattning och gräset blev mer och mer osynligt. Slutligen satte man som kronan på verket på kantbrädor så att man säkert inte kom in undertill. Så jag väntade med spänning hela sommaren och slutligen såg jag att gräset började växa upp mellan springorna... Då kände jag nästan lite dåligt samvete för att jag inte med en anonym lapp uppmärksammat husägaren om problemet.
 
  • Gilla
Sparris och 2 till
  • Laddar…
Skulle precis tömma ur tappvattensystemet för att dra om lite rör till badrummet jag håller på att renovera. Öppnar kranen och går runt väggen för att dela en rörskarv. Allt vatten passar då på att rinna ut genom den öppna kranen och ner på golvet eftersom avloppet till handfatet (förstås) inte är inkopplat. Det blir nog ingen matta lagd idag.
 
  • Gilla
RoTe och 1 till
  • Laddar…
Y
Skulle skjuta fast fönstersmyg. gaspistolen började krångla, ville inte skjuta.

Gick ut till hallen och sköt på lite spillvirke... Irriterad så sköt jag många stift...

Men... jojust, dom var ju rätt långa och gick ner genom det nya golvet.... suck.. tur det är där man har matta..
 
  • Gilla
mexitegel och 2 till
  • Laddar…
Förra ägaren glömde ta bort några flaskor då föreningen skulle byta garageport för ett tiotal år sedan. :)
 
  • 1391701236672.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Lesserwisser och 5 till
  • Laddar…
Carboti skrev:
Förra ägaren glömde ta bort några flaskor då föreningen skulle byta garageport för ett tiotal år sedan. :)
Haha! Klockren! Står det "butan" på den där burken?
 
whork skrev:
Haha! Klockren! Står det "butan" på den där burken?
Hmmm, inser att jag inte tänkt så mycket på vad det står på burkarna, bara att de faktiskt står där, men visst är det det. Blir operation borttagning framöver...
 
  • Gilla
Appendix
  • Laddar…
Kan nog vara en idé.. :D
 
Jag kan bjuda på en som jag själv gjorde igår, höll på att sätta golvlister i sovrummet. Detta är pinsamt, snacka om att överträffa sig själv.

Hur som helst, skulle dit med sista snutten, en bit på 157 cm för att vara exakt. Hade ingen penna med ut till garaget där gersågen står, så jag fick en snilleblixt och la tumstocken på listen och kapade. Så nu har jag två tumstockar, en på 157 cm och en på 43 cm...
 
  • Gilla
mexitegel och 13 till
  • Laddar…
simpa81 skrev:
Jag kan bjuda på en som jag själv gjorde igår, höll på att sätta golvlister i sovrummet. Detta är pinsamt, snacka om att överträffa sig själv.

Hur som helst, skulle dit med sista snutten, en bit på 157 cm för att vara exakt. Hade ingen penna med ut till garaget där gersågen står, så jag fick en snilleblixt och la tumstocken på listen och kapade. Så nu har jag två tumstockar, en på 157 cm och en på 43 cm...
Det där skulle jag lätt också kunna göra.
Tack för att du delade med dig. :)
 
Mikael_L
-RB- skrev:
Tack för att du delade med dig. :)
En oavsiktlig vits? :D
 
  • Gilla
Sparris och 3 till
  • Laddar…
mycke_nu skrev:
Jag mäter tre gånger. Lite OCD skadar aldrig. Aldrig. Aldrig.

:D
:D
:D
Sen jag borrade fel på 3 köksluckor, tribbelkollar jag alltid :D
 
simpa81 skrev:
Jag kan bjuda på en som jag själv gjorde igår, höll på att sätta golvlister i sovrummet. Detta är pinsamt, snacka om att överträffa sig själv.

Hur som helst, skulle dit med sista snutten, en bit på 157 cm för att vara exakt. Hade ingen penna med ut till garaget där gersågen står, så jag fick en snilleblixt och la tumstocken på listen och kapade. Så nu har jag två tumstockar, en på 157 cm och en på 43 cm...
Som min 5 åring sa idag när det strulade lite: Pappa, hur tänkte du nu??? :D
 
  • Gilla
ekblom
  • Laddar…
Jag hade nog faktiskt tänkt att ta bort den när jag gjort ett litet markeringssnitt, men av bara farten glömde jag...
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.