Får väl helt enkelt ta mig i kragen och tuffa till mig lite. Skönt att höra att några andra av er har upplevt lite samma sak i alla fall..

Det som retar mig lite också är att jag är så urusel på att be om rabatter eller så.. Ska faktiskt prata med dom på optimera i Jönköping nästa vecka. Det man kan ha med sig som lite leverage är ju att det är fler rum som ska få nivellgolv, badrum på gång och så vidare. Smidigt?
 
  • Gilla
kuwi
  • Laddar…
En i Småland som inte ber om rabatter?
Det är i och för sig fel...en riktig smålänning frågar...kostar det???
 
  • Gilla
Montören och 3 till
  • Laddar…
D09
whork skrev:
Får väl helt enkelt ta mig i kragen och tuffa till mig lite. Skönt att höra att några andra av er har upplevt lite samma sak i alla fall..

Det som retar mig lite också är att jag är så urusel på att be om rabatter eller så.. Ska faktiskt prata med dom på optimera i Jönköping nästa vecka. Det man kan ha med sig som lite leverage är ju att det är fler rum som ska få nivellgolv, badrum på gång och så vidare. Smidigt?
Tips är att nyttja mailen.

När jag ska köpa lite större volymer ( t ex 10 000 och uppåt ) så gör jag en offertförfrågan dvs enkel lista med vad jag vill ha och mailar till samtliga byggvaruhus. Förvånansvärt vad det kan skilja i pris.
 
Jag avskyr vissa större handlare, främst för deras mindre trevliga kommentarer när man som tjej skall ha något. Har en lokal firma som jag mycket hellre handlar hos, en äldre man som aldrig någonsin kommenterat på något nedvärderande sätt men tyvärr har han bara träprodukter och emellanåt behöver jag ju annat med. Betackar mig gärna för kommentarer i stil med "Men lilla gumman, nu har du nog gått vilse" eller dylikt. :thumbdown:
 
  • Gilla
kuwi
  • Laddar…
Jag har aldrig träffat någon på ett byggvaruhus som har koll på riktigt så jag tycker du kan knalla runt där utan att stryka utmed väggarna. Hjälpsamma ja, vet var saker finns - ja oftast. Örnkoll. Nej.

Vill man prata med någon som har koll så ringer man respektive leverantörs tekniska support. Dom har ofta både praktisk erfarenhet OCH har läst instruktonsboken.......
 
D09
Dalbotös skrev:
Jag avskyr vissa större handlare, främst för deras mindre trevliga kommentarer när man som tjej skall ha något. Har en lokal firma som jag mycket hellre handlar hos, en äldre man som aldrig någonsin kommenterat på något nedvärderande sätt men tyvärr har han bara träprodukter och emellanåt behöver jag ju annat med. Betackar mig gärna för kommentarer i stil med "Men lilla gumman, nu har du nog gått vilse" eller dylikt. :thumbdown:
Skojar du? Har du fått såna kommentarer?
 
D09 skrev:
Skojar du? Har du fått såna kommentarer?
Jepp.
 
Samma sak på andra hållet. Med Arbetskläder på bank eller bilhandlare så får man ingen hjälp. Och många konstiga blickar.
 
  • Gilla
Fredrik.engdahl
  • Laddar…
Jag tycker att jag alltid blir trevligt bemött i olika bygghandlar, när jag tänker efter så kan jag i och för sig inte komma ihåg när jag besökte en senast utan att ha arbetskläder :)
Kanske beror på det?
 
Jag är inte från Småland, jag bara bor här.. ;) vi är i alla fall inte värre än västgötarna och deras kôster de nå? :)

Kan väl vara läge att inse att man nog kan en del mer än vad man kanske tror också. Allt handlar ju om ödmjukhet; det vet jag efter fyra år inom handeln själv..
 
  • Gilla
kuwi
  • Laddar…
Jag har aldrig stött på ett byggvaruhus som jag inte gillat.

Det luktar gott.
Det finns roliga prylar att titta på.
Det finns t o m gratis kaffe, ibland.

What's not to like? :)
 
På VVS på hornbach i göteborg brukar de faktiskt ha riktigt bra koll på saker och ting.

Å det där med att klä sig rätt är viktigt, lika barn leka bäst. :)
Att åka in med jaggan på besiktning i kostym eller i t-shirt och jeans är som natt och dag i hur man blir bemött. I det första fallet blir man överhuvudtaget inte tilltalad annat än när det är absolut nödvändigt och anmärkningar är i det närmaste omöjligt att undvika. I det senare får man veta allt om bilen och lite till och skulle det mot förmodan vara något så fixar man väl det till nästa gång. Typ så :)
 
mycke_nu skrev:
Jag har aldrig stött på ett byggvaruhus som jag inte gillat.

Det luktar gott.
Det finns roliga prylar att titta på.
Det finns t o m gratis kaffe, ibland.

What's not to like? :)
Det värsta med byggvaruhus är att det blir som att komma in på Stor&Liten när man var barn. Man ser saker överallt som man bara MÅSTE ha. Även om man typ har allt och lite till redan.
 
  • Gilla
BiFuel
  • Laddar…
thomasx skrev:
På VVS på hornbach i göteborg brukar de faktiskt ha riktigt bra koll på saker och ting.
Hornbach är klart mycket bättre än Bauhaus i alla fall. Det är typ dom två byggvaruhus jag besöker mest. Mitt K-rauta och Byggmax har ganska dåligt utbud.
 
Det hänger på kläderna, helt klart. Men även på policyn. Bauhaus har precis beordrat alla sina säljare att vara ansvariga för flera avdelningar, för att spara in på personal. Tjejen jag frågade efter VVS-grejer sist hade blivit anställd för trädgårdsavdelningen, men var nu ansvarig för trädgård, färg, VVS och verktyg.

Värsta erfarenheten hittills har varit på Beijers där ingen satte ner kaffekoppen utan bara viftade lite lojt med handen för att visa åt vilket håll jag ska leta efter grejerna jag skulle ha.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.