Fredrik_Lerum skrev:
fast skatten på en jeep grand cherokee med diesel är nog inte att leka med
Näe, det är bara blunda å betala. Tog ett regnr på blocket, 8500kr för en 2006a.....
 
MathiasS skrev:
Näe, det är bara blunda å betala. Tog ett regnr på blocket, 8500kr för en 2006a.....
På den ja!
Men vad betalar du på din?

Säger bara Subaru om TS ska komma fram och åka gött!
 
Min bensinare, årsmodell 02, kostar bara 3000kr.
 
  • Gilla
KTM RTR
  • Laddar…
Har haft många nya 4WD bilar dom senaste 5 åren.
XC70, V70 AWD, VW Passat. Håller V70'n som bästa hittills.

Den största skillnaden på 2WD och 4WD är att man är mycket längre ut i skogen när man väl behöver ringa på hjälp.
 
  • Gilla
L-Bror
  • Laddar…
Jag har inget speciellt biltips men det är uppenbart för mig att det ni behöver är en pendarbil som kan klara dåliga vägar då och då. Och då ni är två så räcker det med en liten/mellanklassbil med dragkrok och fyrhjulsdrift. Med er budget så går det nog att hitta en sådan som är 3-4 år gammal.

Jag hade valt bort alla riktiga jeepar eller stora bilar, typ XC70, XC90 och liknande. Stora bilar äter alltid mer pengar än småbilar.
 
...fast vill man pendla ut på vischan i en liten bil? Nej tack.
 
Fredrik_Lerum skrev:
[länk] bild på bilarnas bil ;)
Det är en EPA-traktor va?

Du har väl inte körkort förstås :cool:
 
Med risk för att vara en riktig tråkmåns; har ni testat snökedjor?
Sambon hade det i sin 740 sedan hon varit i Schweiz.
Alla som testat framkomligheten på en 740 utan extra vikter i bakluckan och med gamla vinterdäck vet hur det brukar gå.
Men jäklar att hon tog sig fram bara hon hade blivit tillräckligt ilsken för att montera dem!
Om inte annat så kan det ju vara bra att ha tills ni hittat någon bra 4x4
 
Verkar ju vara en väldigt smart lösning med snökedjor, bara det finns plats i hjulhusen. Jag minns då man höll på att jävlas med snökedjor på lastbilarna i militärtjänsten för många år sedan och det var inte kul men nu verkar det bara ta någon minut att lägga på dem

[video=youtube;Rb8zFQVl2H8]http://www.youtube.com/watch?v=Rb8zFQVl2H8[/video]
 
  • Gilla
bobas
  • Laddar…
pelpet skrev:
Verkar ju vara en väldigt smart lösning med snökedjor, bara det finns plats i hjulhusen. Jag minns då man höll på att jävlas med snökedjor på lastbilarna i militärtjänsten för många år sedan och det var inte kul men nu verkar det bara ta någon minut att lägga på dem

[video=youtube;Rb8zFQVl2H8]http://www.youtube.com/watch?v=Rb8zFQVl2H8[/video]
Verkar grymt smidigt!
 
Chaly
Själv har jag aldrig haft något 4-hjulsdrivet och har inget egentligt behov av det heller. Men ändå drömmer jag om en sån här som andrabil.

1979-ford-bronco.jpg

Tyvärr tvärvägrade frugan när vi behövde en bil till...
 
ullberg
MathiasS skrev:
Huwa.
KnockOnWood skrev:
Det är en EPA-traktor va?

Du har väl inte körkort förstås :cool:
Vad snackar ni om, den är ju grym! Om jag behövde en extra bil för "innomskärs" transporter och skulle hitta en i bra skick (inte bara några plåtbitar mellan rosthålen) skulle jag slå till direkt (och lätt hellre än någon av era förutsägbara bilar). Den i Karlstad ser rätt välhållen ut, men det är fullt på parkeringen.

Bara en sån sak som att den (på vissa marknader) heter BRAT (ja jag tror faktiskt det ska vara stora bokstäver), och såldes med så här grymma bilder

1978_Subaru_Brat.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Snacka om att vara före sin tid (eller användes den termen redan då?)

Känslan och färgsättningen gör att jag kommer osökt att tänka på den där båtbilden du har visat och drömt dig tillbaka till en svunnen tid KoW...
 
abbe_ skrev:
Nya Dacia Duster sågades idag i SVD pga dålig säkerhet. Det är bara den dyraste för 150 tKr som har eluppvärnda säten...

Kanske en 4-hjulsdriven Passat?
Kika på kommentarerna under artikeln. Det är fas II som säljs nu.
 
Ullberg, jag tror jag förstår vad du letar efter, du har hamnat på ett sidospår nu. Ungefär som att köpa en scheppasåg istället för en bosch.. Detta är vad du egentligen letar efter:

image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.