MathiasS skrev:
[bild]

...fast den där var väl egentligen bara för att provspela lite i garaget. Verkar duga fint till tvättstugan iallafall. Avsikten är att köra Spotify i en mobillur och sedan airplaya detta till en hallonpaj med XBMC på som är ansluten till en miniförstärkare.....
Måste vara bra ös i den där ministärkaren om du behöver pottor (y)

MathiasS skrev:
Avsikten är att köra Spotify i en mobillur och sedan airplaya detta till en hallonpaj med XBMC på som är ansluten till en miniförstärkare.....
Annars finns det ju APX så får man bättre WiFi i kåken på köpet :)

airportexpress_2012_back-285111.png
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Screen Shot 2014-01-26 at 7.16.46.png
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Apx är det tråkgt enkla sättet att göra det...... Men det kanske blir så ändå. Har läst att raspPi lägger lite likström på ljudutgången pch det är ju inte bra.
 
Blindnit skrev:
Vattenläcka? :(
Ja, det måste det väl vara. Av något slag. Var upp på stegen (inte upp på taket efter tre öl, kl 22.30...) och kollade, samt skottade bort snön i närområdet så att säga.
Har platt tak med tjärpapp, dropparna hängde i skarven mellan två innertakplattor några decimeter från där köksfläkten går upp i taket. Jag ser två alternativ:
1-Tjärpappen läcker och värmen från köksfläkten smälter undan snö och is så att det rinner in. Precis kring "skorstenen" för köksfläkten (sån i plåt, som det går Spiro i) var enda stället där snö och is hade smält. Så har det sett ut varje vinter uppe på taket.
2-Jag har klantat mig med spiroröret när jag bytte köksfläkt och fått en läcka inne i taket, så att vi trycker ut vattenånga inne i taket varje gång vi lagar mat. Den har suttit i drygt två år och det har inte hänt förut.
Efter en stund (det kan bara ha droppat i ca en-två timmar) avtog det och verkar inte ha fortsatt under natten.
Suck... :(
 
Arbetet fortgår i källaren - Inte idag, men igår fick gillestugan nytt golv! Härligt när det faller ut bra och man slipper öppna den sista kartongen - Passade även på att hänga upp två nya radiatorer.

Idag blir det montage av ventilerade socklar!

IMG_0686.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
spekerök och 1 till
  • Laddar…
Så var listerna klara, samt montage av nya soffan och fick även tummen ur och slipade ned dörren som vätter mot pannrummet - Målningen kan gott frugan ta hand om!
 
slacker skrev:
Så var listerna klara, samt montage av nya soffan och fick även tummen ur och slipade ned dörren som vätter mot pannrummet - Målningen kan gott frugan ta hand om!
Bra där, största pluset får du dock för att du uppdaterat bloggen. ;)
 
  • Gilla
slacker
  • Laddar…
Monterat ned yttertrappor vilket var lite kallt om händerna vid 10 minus ...dags för dräneringsgrävning.
 
Konverterat mitt oljeeldade hus till direktverkande el. Det hade jag inga planer på så sent som imorse.
 
Det bara blev så?
 
Ska vi gissa att oljebrännaren pajade och elpatronen fick ta vid?
 
I väntan på våren och den fortsatta tillbyggnaden av huset så får man roa sig i källaren..
Idag har jag flyttat på källartrappen inomhus och börjat inreda mitt pannrummet efter klinkerläggningen.
 
MathiasS skrev:
Ska vi gissa att oljebrännaren pajade och elpatronen fick ta vid?
Sade jag inte direktverkande? Ska vi gissa på att brännaren pajade och vi fick åka snabbt som attan till affären innan den stängde för att köpa elraddar?
 
fiskbuggaren skrev:
Sade jag inte direktverkande? Ska vi gissa på att brännaren pajade och vi fick åka snabbt som attan till affären innan den stängde för att köpa elraddar?
...den som ändå hade elpatron att falla tillbaka på...
 
Konstaterat att vi inte har något vatten trots att pumpen går! Iskallt, snöstorm och allmänt bitter!:mad:
 
D09
MTech skrev:
Konstaterat att vi inte har något vatten trots att pumpen går! Iskallt, snöstorm och allmänt bitter!:mad:
Perfekt tillfälle att gå ut o göra snöänglar ;)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.