Är det någon som testat denna:
Voltcraft Energimätare energy count 3000? Går på 868Mhz.
 
Fungerar knappast pga att den går på 868MHz...
 
Jaha när man fått hem prylarna och satt upp dom första mätarna känns det som det kommer rulla ut mer deg åt detta håll, hur får man detta att gå på hushållskassan, det är den största (och första) frågan.....
 
riob skrev:
hur får man detta att gå på hushållskassan, det är den största (och första) frågan.....
Första rådet: bläddra igenom denna tråd och UNDVIK att köpa de sensorer som har fått dålig kritik. Dom kommer inte att magiskt börja fungera för just dig bara för att dom är billiga :D
 
kontorsråttan
jnygard skrev:
Första rådet: bläddra igenom denna tråd och UNDVIK att köpa de sensorer som har fått dålig kritik. Dom kommer inte att magiskt börja fungera för just dig bara för att dom är billiga :D
Word
Du kan tex få köpa mina sensorer från Clas Olson för en enormt billig peng, har 3 st dom har fungerat högst spontant för mig, men rätt så bra för andra, Just nu fungerar dom inte alls.:mad:
 
Läste att man kan stoppa den från autoinlärning. Men hur får man då in nya enheter??
 
jolerius skrev:
Läste att man kan stoppa den från autoinlärning. Men hur får man då in nya enheter??
Du får slå på autoinlärning igen. När den hittat dina nya enheter slår du av det.
 
mnorlin skrev:
Word
Du kan tex få köpa mina sensorer från Clas Olson för en enormt billig peng, har 3 st dom har fungerat högst spontant för mig, men rätt så bra för andra, Just nu fungerar dom inte alls.:mad:
Har också 3 st av dessa. Batterikontakterna är verkligen av dålig kvalitet och raporteringen till rfxcom brister nu och då. En givare ger dessutom falska värden mittiallt. Temperaturen varierar knappast utomhus från -15...+75...-15 på 15minuter
 
Hej.

Försöker få in mina NEXA Code Switch, men jag tycker att interfacet ser kraschat ut.
Är det nån som har hur det skall se ut?
Skärmklipp.GIF
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Nej, det där såg skumt ut. Här är en skärmdump från min Vera.

Namnlös.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
@n0ir / Vilken version kör du på? Min heter alpha6.

EDIT // laddade ner xml- filerna igen. Sen blev det bra.
 
Redigerat:
Här är en demo på min trådlösa multisensor. Jag visar hur man kan koppla en hel hoper temperatursensorer till en enda sändare,
http://youtu.be/utAuHvnYCy4
 
Dagens problem, jag har köpt två st Nexa WMR-3500 mottagare att sätta bakom vägguttag, utan fjärr. Problemet är att lägga till dom då jag bara har 1st fjärrkontroll sedan tidigare. Jag får den att funka till mottagaren med Domoticz säger att den används till annan mottagare (som jag lärde in den med).
Hur göra?
Domoticz på Win XP och RFX firmware 71
 
Skulle man kunna få lite tips på billiga men bra grejer, typ:
Temp/hygro
Regnsensor
Vindsensor
Ljussensor
Rörelsesensor
Väggfjärr (typ nexa enkel dubbelknapp)
 
Det var ju enkelt, bara lägga till brytare och hitta på bra kod.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.