Jannez69 skrev:
Ja jag köpte min för 75 tusen. Skickade efter kopparn på rinkabyrör och lödde in den själv. Busenkelt!

Det är grym kvalitét på ETA och jag ångrar inte en sekund över köpet. Effektiv och robust men framförallt väldigt användarvänlig.
Är 75k ett ordinarie pris?
 
Totem skrev:
Är 75k ett ordinarie pris?
Jag tror det var lite kampanj då? Annonsen fanns på blocket då jag beställde min.
 
Ok. Vi är i valet och kvalet beträffande panna. Vi har en 20 år gammal elpanna idag och den har förmodligen gjort sitt snart. I så fall kommer pannan att ställas i förrådet (som konverteras till pannrum) och en 5 meters kulvert in till huset. (Skall passa på att modernisera ventilationen i huset också, FTX skulle jag tro).
 
Redigerat:
Totem skrev:
Ok. Vi är i valet och kvalet beträffande panna. Vi har en 20 år gammal elpanna idag och den har förmodligen gjort sitt snart. I så fall kommer pannan att ställas i förrådet (som konverteras till pannrum) och en 5 meters kulvert in till huset. (Skall passa på att modernisera ventilationen i huset också, FTX skulle jag tro).
Jag ångrar inte en sekund att jag köpte en Österrikare. Ska man elda ved så skaffa en riktig vedpanna för modernt effektivt eldande, så alla i hushållet kan sköta den. Annars överväg jord-/bergvärme eller annat värmesystem.
 
http://www.youtube.com/watch?v=Bmp-nYD24gI

Uppgradering av programvaran. Jag går in på MeinEta med datorn och laddar ner nya uppgraderingar på ett USB-minne. Sedan är det bara att stoppa in USB-stickan i pannan och köra!
 
  • Gilla
Lillkorpen
  • Laddar…
ImageUploadedByByggahus.se1390396749.213861.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Bygge av ny panncentral i brändön 2 mil norr om Luleå. Bilden är från i september -13 då formsättning för att gjuta platta påbörjades
 
Redigerat:
Blivande pannrum?
 
ImageUploadedByByggahus.se1390397320.322534.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
4 kbm acktank från Husqvarna tanksvets ska jobba tillsammans med en ETA SH 40kw som levereras V.7
 
  • Gilla
rca1959 och 3 till
  • Laddar…
Brändösnickaren skrev:
[bild] 4 kbm acktank från Husqvarna tanksvets ska jobba tillsammans med en ETA SH 40kw som levereras V.7
ImageUploadedByByggahus.se1390397587.271298.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
för tillfället står det en pilsnerkyl där pannan ska vara…😄
 
  • Gilla
corre och 2 till
  • Laddar…
Brändösnickaren skrev:
[bild]för tillfället står det en pilsnerkyl där pannan ska vara…😄
ImageUploadedByByggahus.se1390397684.220575.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Acktank
 
  • Gilla
Jannez69
  • Laddar…
Brändösnickaren skrev:
[bild] Acktank
3.20M hörmann takskjutport som pallställagen med vardera 3 kbm ved lyfts in igenom, golvränna med bra fall möjliggör att ved kan lyftas in och tina upp alldeles framför pannan
 
  • Gilla
rca1959 och 1 till
  • Laddar…
Brändösnickaren skrev:
3.20M hörmann takskjutport som pallställagen med vardera 3 kbm ved lyfts in igenom, golvränna med bra fall möjliggör att ved kan lyftas in och tina upp alldeles framför pannan
ImageUploadedByByggahus.se1390397962.113449.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Jannez69
  • Laddar…
Hur snyggt som helst! Snacka om fint pannrum!
 
  • Gilla
Brändösnickaren
  • Laddar…
Jannez69 skrev:
Hur snyggt som helst! Snacka om fint pannrum!
Tack jannez!
 
Blir det att spruta lösull runt tanken?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.