Blindnit skrev:
Nån som vet toleransen på kamerorna?
De är sannolikt väldigt exakta. Jag vet att de handhållna laserpistolerna polisen använder drar av 3 km/h.

Edit: Skrev 2 av misstag.
 
Redigerat:
Locke skrev:
I Stockholm och Göteborg bör man ligga i mitten många gångar. Högerfilen svänger ofta av.
Nej, det bör man inte. Man får inte ligga i mitten, det är bara att läsa innantill. Trafikförordning (1998:1276) 3 kap, 7 §. Man kör till höger, punkt.
 
  • Gilla
1
  • Laddar…
Nyfniken skrev:
De är sannolikt väldigt exakta. Jag vet att de handhållna laserpistolerna polisen använder drar av 2 km/h.
Och dessutom är det så att man faktiskt mäter en lägre hastighet rent fysiskt, eftersom man inte står precis rakt framför bilen, utan vid sidan om.
 
Luntis skrev:
Vad ska jag börja!?
Jag jobbar som kassaledare i en ICA Kvantumbutik och att kunder tar tid på sig att vända varorna "rätt" är kassapersonalens minsta problem.

För att jag ska kunna arbeta så snabbt som möjligt i kassan spelar det ingen roll hur varan är vänd, jag hittar streckkoden ändå, det som tar mest tid för mig är att "fel" vara kommer först på bandet, typ ägg, chipspåsar m.m som är omtåligt. Efter det slänger kunden upp mjölk, läsk och kattsand. Detta gör att jag konstant måste avbryta registreringen av varor för att sortera om varorna på det nedre bandet.

.
Detta är ju butikens eget fel. Mjölken står längst in i butiken, chipsen vi kassan osv. Att tömma vagnen på bandet är ju som att gå baklänges genom butiken.
 
Blindnit skrev:
Något är fel....

....när man bränner sig på underläppen av att provsmaka såsen.
Prova att inte dricka direkt från kastrullen nästa gång.
 
  • Gilla
PAF
  • Laddar…
thomasx skrev:
Det finns en bonus, som är värd mer än någon futtig procent. Men vad den är tänker jag nog inte berätta, för om för många hajar kanske den försvinner.... ;)
Ja, det är så fruktansvärt tillfredsställande när man ser 4 st proppfulla kassor och själv bara betalar och går ut innan den första ens fått upp alla varor på bandet! :)
//Patrik
 
raveper skrev:
Prova att inte dricka direkt från kastrullen nästa gång.
Kan tillägga att man inte ska prova att doppa fingrarna i kokande socker. Man får feberfrossa sen på natten.
 
Nyfniken skrev:
Jag stör mig på fenomenet på ICA när kön är 10 personer lång och kassan bredvid öppnas. Plötsligt blir det liv i såskoppen längst bak i kön som med vassa armbågar rusar förbi alla andra för att komma först till den nyöppnade kassan.

Det hör väl för sjutton till vanligt folkvett att de som byter kö behåller den köordning man hade i den första kön.
Varför det. De öppnar en kassa till för att avlasta den som jobbar i kassan pga lång kö.
 
Totem skrev:
Varför det. De öppnar en kassa till för att avlasta den som jobbar i kassan pga lång kö.
Goddag yxskaft.
 
  • Gilla
cust3000 och 1 till
  • Laddar…
thomasx skrev:
Har aldrig stått i kö till självscanning, men den dagen det är kö där och kassan är snabbare, är det bara att gå till kassan istället. Med scannern har man valfriheten :)
Före jul fick jag stå i kö till självscanningsapparaterna - de hade betydligt fler handscanners än vad systemet kunde ha aktiva samtidigt. Det fanns dessutom inget sätt att se om det blivit ett slot ledigt, utom att testa dra sitt kort.
Gissa om man blev trött på att förklara för de som kom mens man väntade ("men det finns ju massor med lediga scanners")
 
.. När ICA har en APP för att hjälpa en att handla, men inget WiFi eller annan täckning i butiken.
 
  • Gilla
mexitegel och 1 till
  • Laddar…
sunqan skrev:
Före jul fick jag stå i kö till självscanningsapparaterna - de hade betydligt fler handscanners än vad systemet kunde ha aktiva samtidigt. Det fanns dessutom inget sätt att se om det blivit ett slot ledigt, utom att testa dra sitt kort.
Gissa om man blev trött på att förklara för de som kom mens man väntade ("men det finns ju massor med lediga scanners")
Jaja, i stockholm ja... Flytta till Göteborg istället, allt är bättre här på framsidan ;)

Var det på COOP eller ICA?

Jag har noterat vid flera tillfällen att den säger "Slut på scanners" trots att det finns säkert 10st kvar i stället. Vilket ju är lite skumt, tydligen beror det på att scannrarna måste laddas. Men då har jag bara dragit kortet i nästa läsare och fått en scanner där i stället.

Sen är det viktigt att notera att det faktum att scanners kanske inte alltid funkar eller finns tillgängliga i alla fall inte är ett argument emot scanners i sig. De tillfällena får man revertera till kassa-kön, men scannern är alltid bättre när den finns/fungerar och när den inte gör det väljer man det sämre alternativet den gången, men så klart inte annars. ;)
 
Tja scannrarna är ju batteridrivna och likväl som dina batterier till verktygen, så måste de laddas ibland... ;)
 
  • Gilla
RoTe
  • Laddar…
Korvgubbe
mycke_nu skrev:
.. När ICA har en APP för att hjälpa en att handla, men inget WiFi eller annan täckning i butiken.
Min lokala Icahandlare bjuder på gratis WiFi, har sett det i flera butiker.
Men det kanske bara finns i Sverige...
 
På tal om mataffärer.
Ett, vi har en väldigt otrevlig ovana att hamna bakom människor som ska köpa en stock med snus = fem-sex minuters extra väntetid pga att snuset finns på lagret någonstans.
Två, vår lokala willysbutik måste vara isolerad med koppar, för går man två meter in i butiken, så försvinner all täckning. ALL. Inte ens brusande avbrutna samtal, utan inga överhuvudtaget. Snacka om irriterande när man bara ska googla den där extra ingrediensen, spontant! :)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.