Studion skrev:
Nah, jag känner mig nöjd nu. Tack ändå.
Japp, alltså jag tänkte i den allmänna diskussionen om inlägg rörande varför det blev som det blev, med ivrare som inte svarade riktigt på din fråga. Vilken iofs är rätt intressant. Tråden har evolverat från det ursprungliga problemet. Men nu har det ju redan framkommit vilka förutsättningar som gällde. :)
 
T
7 sidor för att diskutera "skråskruvning":wow: Fantastiskt, hoppas ni "kärringar" som har svarat i tråden nu är nöjda:p
 
Det är helt klart ett hett ämne!
 
M
Nää varför ska du bygga? Laga lite mat istället, det är mycket bättre, eller spela badminton, eller golf, fattaruväl.
 
MaxPax skrev:
Nää varför ska du bygga? Laga lite mat istället, det är mycket bättre, eller spela badminton, eller golf, fattaruväl.
Svarade du i fel tråd nu kanske? Eller vad var detta en replik på?

Motrepliken är i alla fall lika enkel som självklar. Det ena förtar inte det andra. :) Nuförtiden seglar jag iofs istället för att spela golf. Men är lite sugen på att återuppta golfen faktiskt. Men vi får se, tänkte att barnen ska börja köra go-kart snart, då blir det nog mest bara en massa meckande istället mellan byggandet. Golfen får väl vänta till de har råd att anställa egna mekaniker :)
 
M
:D hehe en liten karikatyr på folks svar i början på tråden bara, för de som inte förstår det...
 
MaxPax skrev:
:D hehe en liten karikatyr på folks svar i början på tråden bara, för de som inte förstår det...
Jaha, I see :) Men nej, 100 inlägg senare är det kanske lite väl långsökt utan några hintar ;)
 
M
thomasx skrev:
Jaha, I see :) Men nej, 100 inlägg senare är det kanske lite väl långsökt utan några hintar ;)
Absolut. :cool:
 
S
Studion skrev:
Det är helt klart ett hett ämne!
synd att man får silent treatment
 
SBH skrev:
synd att man får silent treatment
Icke medvetet!
Hundra inlägg, bra jobbat allesammans!
 
  • Gilla
1
  • Laddar…
Studion skrev:
Idén med måttregel är dock klockren och den kommer jag nog använda mig av, tackar för det! Var nog någon annan som nämnde något liknande innan så tack den den personen också!
Så det var ett bra tips? Men du hade ju inte frågat "hur får jag rätt avstånd mellan reglarna". De andra tipsen du fick blev du sur över. Men i just detta fallet var det bra att någon gick utanför frågeställningen.
 
  • Gilla
Ramnemark och 4 till
  • Laddar…
andersmc skrev:
Så det var ett bra tips? Men du hade ju inte frågat "hur får jag rätt avstånd mellan reglarna". De andra tipsen du fick blev du sur över. Men i just detta fallet var det bra att någon gick utanför frågeställningen.
Nej, du har missförstått helt. Jag ville ha svar på hur långa och hur många skruv jag behövde, samt om jag behövde komplettera med skruv genom syll och hammarband, vilket ingen ville svara på. Istället ville man påpeka att det fanns andra sätt, vilket jag inte var intresserad av, eftersom jag redan bestämt mig för att skråskruva.

Att få tips är kanon, men jag ska skråskruva skiten och är således inte intresserad av andra tillvägagångsätt, vilket jag gjort klart från början. Det står tydligt att läsa i mitt första inlägg. "Jag ska skråskruva". Inte "jag funderar på att", "eventuellt ska jag" eller "ska jag skråskruva?".

Är alla med på banan nu?
 
  • Gilla
kontorsråttan
  • Laddar…
Va?
Men inte ska du väl verkligen skråskruva reglarna?
Har du inte tänkt på att det finns så mycket bättre och enklare lösningar?


;)
 
Fullständigt
 
Studion skrev:
Seriöst mannen. Jag ställer konkreta frågor. Kan du svara, så gör det. Annars kan du kanske bara undvika tråden och låta någon annan svara på mina frågor? Tack på förhand.
Nu är det här ett forum för byggintresserade privatpersoner. En stor skara människor som bidrar med sitt kunnande baserat på yrkesliv och erfarenheter. Tillsammans bollar man idéer fram och tillbaka för att komma fram till den bästa lösningen på byggproblem.
Alla samlade trådar blir därmed en enorm gratis (!) sökbar kunskapsbank för kommande byggare med lösningar på alla tänkbara och otänkbara problem.
För att få gratis (!) hjälp med sina problem förväntas man därför svara på följdfrågor om frågeställningen från den samlade skaran. Ty svaret på frågan ska inte bara hjälpa dig,utan även kommande byggare som inte förväntas veta hur man bygger en innervägg på bästa sätt.

Ska du gnälla på servicen och hålla på och dryga dig mot människor som försöker hjälpa dig att göra jobbet på bästa sätt så får du väl åka till en bygghandel och betala för dig då det sannolikt bara är människor som har betalt som står ut med din attityd.
 
  • Gilla
Ramnemark och 8 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.