Studion skrev:
Tack för ett konkret svar.
Alltså en skruv från varje håll, eller vad innebär korsning? Skruvas det i mitten eller mot kanten på regeln?
1 skruv på varje sida av den stående regeln in i syll och hammarband.
Förskjut lite från mitten så ej skruven krockar.
 
  • Gilla
Enter Sandman
  • Laddar…
Studion skrev:
OM jag vill skråskruva 45x95-reglar, hur många skruv ska jag då använda per regel och hur långa bör de vara? Ponera att skråskruvning är enda möjliga alternativet och mitt liv hänger på att jag får reda på svaret. Inga andra alternativ finns och all spik är dessutom slut. Tack på förhand.
jag säger att det räcker att reglarna precis håller ihop när du reser dom, så en 50mm lång trallskruv i varje ände räcker lätt.

och om även skruven tar slut så kan det funka med tejp ;)
 
Redigerat:
S
xyle skrev:
Varför måste du skråskruva? blir ju så mkt bättre att skruva igenom syllen/hammarbandet om det ändå ligger ner
låt nu mannen skruva som han vill. han har säkert tänkt till på nå viss
 
  • Gilla
vincentt och 1 till
  • Laddar…
SBH skrev:
[länk]
fast med skruv då, ibland kan det behövas någon till. bara så att regeln ej vrider sig
Precis så jag menade
 
  • Gilla
1
  • Laddar…
Studion skrev:
OM jag vill skråskruva 45x95-reglar, hur många skruv ska jag då använda per regel och hur långa bör de vara? Ponera att skråskruvning är enda möjliga alternativet och mitt liv hänger på att jag får reda på svaret. Inga andra alternativ finns och all spik är dessutom slut. Tack på förhand.
Bra start på byggahus inte ens uppe i 100 inlägg och trots det redan osams med en forumgud det är snabbt jobbat! Eller osams är fel ord du har snarare snäst av honom! Okej om det är som i vissa trådar folk som fortsätter att tjata om vissa saker som man sagt tack men nej tack till. Dock här var det faktiskt bara en litet tips som du har rätt att dissa, men sättet du gör det på hjälper dig nog inte direkt!
 
  • Gilla
jeppeknaster
  • Laddar…
Minimum två skruv.
Spelar ingen större roll från vilket håll.
Viktigare att de blir i kanterna på regeln så den inte vrider sig.
 
S
jag tycker det är roligt att studion har bestämt sig att göra på visst sätt.
då ska göras på det sättet.
 
  • Gilla
Alko
  • Laddar…
Kunde inte låta bli att fråga. Skillnad om man gör det stående då har man ju inga alternativ! Men gör man det på backen har man ju fler alternativ, varför ta det sämre? men alla är vi olika:)
 
S
xyle skrev:
Kunde inte låta bli att fråga. Skillnad om man gör det stående då har man ju inga alternativ! Men gör man det på backen har man ju fler alternativ, varför ta det sämre? men alla är vi olika:)
finns ju dom som monterar med vinklar också
 
Kromo skrev:
Bra start på byggahus inte ens uppe i 100 inlägg och trots det redan osams med en forumgud det är snabbt jobbat! Eller osams är fel ord du har snarare snäst av honom! Okej om det är som i vissa trådar folk som fortsätter att tjata om vissa saker som man sagt tack men nej tack till. Dock här var det faktiskt bara en litet tips som du har rätt att dissa, men sättet du gör det på hjälper dig nog inte direkt!
Ja, nu har jag verkligen gjort bort mig.
 
  • Gilla
Sister ray
  • Laddar…
S
Studion skrev:
Ja, nu har jag verkligen gjort bort mig.
nej. du har bara stått på dig. bara handla skruv och reglar nu.
lycka till
 
  • Gilla
Håkan Peleback och 1 till
  • Laddar…
Studion skrev:
Ja, nu har jag verkligen gjort bort mig.
Uppfriskande tråd det här. Verkligen. Gud allena eller forumgud själv är jag ateist. TS har ju varit rätt tydlig från början. Så jag får säga som jag säger till beslutsfattare i allmänhet när dom svävar på målet. "Svara på frågan i stället".
 
  • Gilla
Totem
  • Laddar…
S
Gurkan_1963 skrev:
Uppfriskande tråd det här. Verkligen. Gud allena eller forumgud själv är jag ateist. TS har ju varit rätt tydlig från början. Så jag får säga som jag säger till beslutsfattare i allmänhet när dom svävar på målet. "Svara på frågan i stället".
så du skulle inte vilja ha tips på ett billigare och bättre alternativ?
 
  • Gilla
Velinga2002
  • Laddar…
Ha-ha

Ja, det är faktiskt jäkligt störigt när man ställer en enkel konkret fråga åsså börjar folk ifrågasätta och ge massa andra förslag istället och ingen j-vel svarar på frågan man ställt.

Men det är också rätt otacksamt att då snäsa av de som ändå tar sig tid att försöka hjälpa till på sitt, om än något aviga, sätt. Igonera dem istället är mitt förslag och fokusera på frågan, ställ den om igen i så fall.

Så gjorde jag i ett annat forum när jag ställde en fråga där. Det var då nån forumgud där som var ovanligt envis med tillsynes irrelavanta frågor och blev mäkta sur när jag inte alls svarade honom på hans frågor. Så när han till slut blev otrevligt mot mig för att jag inte brydde mig om hans frågor bad jag honom komma med eventuella råd han hade istället samt lägga ner sin otrevliga attityd. Sen tog det hus i h-lv-t-. På det forumet var man tydligen skyldig att först svara på alla upptänkliga frågor alla andra hade om saker runtikring ens egen frågeställning och om man inte gjorde det var man knäpp. De som däremot själva struntade i att svara på ursprungsfrågan var av någon anledning inte knäppa. När folk kräver att man som TS ska svara på "off-topic" frågor från folk som inte ens gjort minsta ansats att svara på ursprungsfrågan, då har det gått långt överstyr. Så illa har jag dock aldrig sett det vara här på byggahus, tur är väl det :)

Så jo, jag har full förståelse för TS frustration. Mitt enda råd är, svara inte, ignorera, ställ möjligen om ursprungsfrågan. ;)

Jag är inte längre medlem på det där andra forumet.
 
  • Gilla
quattro1 och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.