Är det inte på sidoimport som det är så? Typ trettio mfl .
 
Nyfniken skrev:
Apropå dumma interface. Vår torktumlare, en maskin som snurrar tvätt och värmer den, har ett vred med 14 program (!) och till det kan man välja 3 olika nivåer av torrhet (!). 42 olika kombinationer av snurrning och torkning... FFS!
aha, du har en likadan som den Anders&Måns pratar om i klippet jag länkade innan....;)
 
Niclas Jonsson skrev:
En riktig man kan ta hand om sig själv. En riktig kvinna kan ta hand om sig själv. Det är inte argument från apstadiet, det är baserat på egna erfarenheter i min närhet om hur det annars blir. En dag blir någon av er ensam. Den som då blir kvar bör ju ha passat på att skaffa sig erfarenhet av tvätt, mat et c. En gammal man som inte kan föda sig bättre än en äggmacka, och går i pissluktande smutsiga kläder är ingen vacker syn.
Så ni som undviker tvättstugan och tycker ni gjort ett smart val, nu vet ni vad ni har att se fram emot.
Man behöver inte kunna laga mat själv... det finns färdigrätter och mickrovågs ugn om det kniper eller matserveringar ute.
Smutstvätten kan väl även den lämnas bort till någon som kan det bättre även om man får betala för det..
Så det är inte självklart att man svälter ihjäl och går smutsig bara för att man inte gör vissa saker hemma.;)
 
Remne skrev:
aha, du har en likadan som den Anders&Måns pratar om i klippet jag länkade innan....;)
Lysande klipp! Men jag vill nog påstå att jag har det värre.
 
  • ImageUploadedByTapatalkHD1389373961.818638.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • ImageUploadedByTapatalkHD1389373971.862009.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Nyfniken skrev:
Vi köpte en Cylinda då det var den enda maskinen jag hittade som var på svenska...
Jag faller in i kören här!

Min Cylinda toppmatade tvättmaskin är utomordentligt enkel att sköta.
P1000068 (Medium).JPG

Till skillnad från den italienska Candyn, som står i sommarstugan.
Där är bruksanvisningen uppsatt med häftstift ovanför.
 
  • Gilla
Workingclasshero
  • Laddar…
ullberg
Känns som att ni överanalyserar. Alla dessa val finns sannolikt bara som ett resultat av s.k. feature explosion, och möjligtvis för att komiker ska få material till någon show i Danmark...

Jag vrider alltid ett snäpp åt höger, trycker på start och när det piper vrider jag ett snäpp åt vänster, funkar varje gång...*
ImageUploadedByTapatalk1389392438.865116.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Att det sedan finns en mängd specialfunktioner påhittade av en tysk ingenjör skiter jag i tills den dagen jag inte är nöjd med resultatet längre.

Samma sak med TM, ett snäpp åt höger (här måste man dock ställa in tempen med knapparna ytterligare till höger), tryck på start och så blir det rent. Så länge det är kulörtvätt behöver jag inte ens fylla på tvättmedel.
ImageUploadedByTapatalk1389392662.426859.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Enkelt och enhetligt gör att alla i min familj klarar att hantera dessa maskiner, oavsett ålderdomliga könsstereotyper...

*ok, jag erkänner, när vi ska fluffa upp dunprodukter använder vi ett tidsprogram, men annars kör vi alltid ett snäpp åt höger.
 
Redigerat:
  • Gilla
KnockOnWood
  • Laddar…
ullberg skrev:
...

Jag vrider alltid ett snäpp åt höger, trycker på start och...
Låter som ett vettigt sätt att bemästra livets besvärligheter.
Men är det inte lite sjukt att det har gått politik till och med i tvätten :)


En fråga i förbifarten: Vad i humhum betyder Outdoor på tumlaren?
All annan text är på svenska. Är det om tumlaren står utomhus :eek:
 
KnockOnWood skrev:
En fråga i förbifarten: Vad i humhum betyder Outdoor på tumlaren?
Outdoor – anpassat för sportkläder i moderna fibermaterial
 
D09
Blev imponerad av när jag såg att tvättmaskinen väger tvätten :)

Saknas bara en display med vikten, då hade man ju kunnat väga hur mycket man tvättar per år he he

Något jag gillar är att den räknar ner tiden, bara o ställa timern på mobilen så ringer den när man ska ner o ladda om :)
 
geekling skrev:
Outdoor – anpassat för sportkläder i moderna fibermaterial
OK, inget för träningskläderna man använder på sitt gym då :)


En reflektion för övrigt: Män kan också tvätta :)
Jo självklart, men mest handlar det om väl om att vi komplicerar det egentligen enkla så det närmast krävs en doktorsexamen. Vilket Ullbergs vittnesmål visar reaktionen mot.

Fredagskul i sammanhanget:
http://www.youtube.com/watch?v=gijEb7sAigc


:D
 
D09 skrev:
Blev imponerad av när jag såg att tvättmaskinen väger tvätten :)

Saknas bara en display med vikten, då hade man ju kunnat väga hur mycket man tvättar per år he he
Om den vägde före och efter skulle du se hur mycket du svettas.

Kombinera det med en urinmätare på toaletten så ser du hur mycket öl du behöver kompensera med.
 
  • Gilla
D09
  • Laddar…
KnockOnWood skrev:
OK, inget för träningskläderna man använder på sitt gym då :)
De brukar ju inte vara impregnerade (se bild på tvättmaskin, där är det outdoor + impregnering) i annat än svett. Så nej troligen inte.
 
geekling skrev:
De brukar ju inte vara impregnerade (se bild på tvättmaskin, där är det outdoor + impregnering) i annat än svett. Så nej troligen inte.
Vad då impregnerade?
Vem är ute och springer eller cyklar när det regnar?
 
Följande bilder är ur manualerna för våra TM & TT.
ImageUploadedByByggahus.se1389514129.724465.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

ImageUploadedByByggahus.se1389514141.859237.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

ImageUploadedByByggahus.se1389514152.643072.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

ImageUploadedByByggahus.se1389514193.626948.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Outdoor: funktionsplagg med membran, tex skiddress.
Träningskläder: kläder av mikrofiber eller fleece.
 
KnockOnWood skrev:
All annan text är på svenska. Är det om tumlaren står utomhus :eek:
Det finns ytterligare ett ord på din tumlare som är på engelska, det är ena ordet under teckenfönstret, nämligen "menu" på svenska skulle det stått "meny"

På tvättmaskinen är det flera ord som är på engelska, "i-Dos", "Options", "Change" & "Spin"
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.