Jeg har en Bacho Minimaster i köket som lyder som et flygplan. Har læst mig frem til at det ikke er svært at byte lager på Minimasteren. Men hvad er det for lager jeg skal köbe - og hvor køber jeg dem. Vil jo helst ikke afmontere motoren inden jeg har købt nye lager.

Og gerne en forklaring på hvordan man byter dom.
 
Bump. Ingen som vet?
 
Ingen aning..

Jag monterade ner min och tog bort lagren och mätte upp dom och letade på nätet.
Hittade nya på Jula som passade bra.

//Jeppson
 
  • Gilla
sofienordquist
  • Laddar…
Jag åkte till Rotera i Västberga(Stockholm) och fick hjälp med att ta fram rätt lager. Kostade ca 50:- per lager.
 
Tack. Så må jeg en tur til jula. Finns der nogen beskrivning hjr man byter lager? Har søgt på nettet men har inget hittat.
 
Åk till en ventilationsfirma och hör med dom. Jag köpte hela motorn ny.
En gammal granne pratade om att han använt samma lager som sitter i Rollerblades! Värt att kolla?
 
Tak for de gode råd. Skal afmontere lejerne i dag. Glæder mig til at høre skillnaden :)
 
Ja, det er efterhånden længe siden jeg byttede lager. Købte lager på Biltema (husker desværre ikke modelnr). Men det var relativt enkelt og skillnaden på lydniveauet er stor.
 
Pratade med en granne som har samma system om just ljudnivån och han brukade spreja avfettning (samma som vid bilrengöring) på fläktbladen och sedan blåsa rent med tryckluft.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.