mnorlin skrev:
Bytte till en Hallon Paj att köra på och passade på att flytta på planeringen i huset av RFXtrx´en för att nå motorvärmarutgen i garaget (bil på utsidan) och då åxå flytta på Clas givarna p.g.a. räckvidd.

Dom dök dock upp lite sporadiskt och jag tappade kollen på vilken givare som var vilken. Det hela slutade i att jag tog bort givarna i Domoticz och startade om både givarna & Domoticz och nu hittas inga givare alls, försvann dom för gott när jag valde att ta bort givarna? Hittar inget i loggen om några okända givare.:confused:

Lutar åt att budgetera för 3 nya givare under året som kommer, tips på bra & billiga mottages tacksamt, Oregon Scientific funkar bra, dock lite dyra.
Antar att du menar tempgivare? Viking funkar riktigt bra, korrekta värden och bättre räckvid än Oregon. Finns på Teknikmagasinet bl.a.
 
kontorsråttan
Redigerat:
mnorlin skrev:
Japp.
Tempgivare var det. Ska kolla in Viking.
Är det denna? [länk]

Tack för tipset.

Någon som har en fundering på varför mina Clas givare inte längre hittas?
Japp, det är dom. Ingen fuktgivare dock, endast temp men det klarar man ju sig på i flesta fall.
 
Jag är på väg att bygga egna små trådlösa sensorer, någon som vet om man kan skicka multipla värden åt gången och tagga dessa så att dom blir separerade i Domoticz?
:)
 
JanneSjo skrev:
ny firmware ny version 71 se länk
bland annat stöds Kjells grilltermometer även de som säljs nu(de nya som jag köpte i höst sänder annorlunda än de gamla)
Någon som fått den nya grilltermometern att fungera? Min upptäcks inte trots ny firmware.
 
mnorlin skrev:
Japp.
Tempgivare var det. Ska kolla in Viking.
Är det denna? [länk]

Tack för tipset.

Någon som har en fundering på varför mina Clas givare inte längre hittas?
Jag lyckades hitta min Clas Ohlson-givare efter mycket trixande, tror det var att jag bytte kanal som gjorde susen.

Har ni tips på givare med bra räckvidd för både temp/fuktighet förutom Oregon?
 
Funkar nexas trådlösa tryckknappar för självlärande system ihoo med den här modulen??
 
jolerius skrev:
Funkar nexas trådlösa tryckknappar för självlärande system ihoo med den här modulen??
Japp!
 
ja Kjells nya grilltermmometer funkar hos mig med firmware 71
 
JanneSjo skrev:
ja Kjells nya grilltermmometer funkar hos mig med firmware 71
Tack för denna info! Då är det antagligen mig och inte termometern det är fel på :)

I min värld borde jag se något i loggen på t.ex. RFXmngr om jag helt enkelt aktiverar rubicson som mottagarprotokoll (och avaktiverar de andra) och väntar på att termometern skickar data. Men icke. Har jag kanske missat något viktigt steg?
 
verkar rätt jag håller fingret på proben då ser jag att lampan blinkar och termometern skickar data. sen släpper jag och håller om vartannat så jag får många sändningar - datat kommer upp direkt för mig i RFXmngr.

är inte vid RFXTRX datorn nu men Rubiscon borde vara rätt protokoll.

ser du andra sensorer?
 
Använder samma tillvägagångssätt, värmer med proben handen så jag får en fem-sex blink på dioden. Mina nexa-fjärrar ser jag direkt i loggen när jag använder dom, några andra sensorer har jag inte tyvärr. Kanske får skaffa någon tempsensor och testa med helt enkelt.
 
kontorsråttan
JanneSjo skrev:
du laddar hem firmware type 1 (se history) och ladda hem kör programmet RFXflash Programmer där du id detta program väljer att ladda upp firmware - 3-4 steg via knappar högst upp i programmet
Då va de klart!

Sedan upptäcker jag att när jag gick över till hallonet så lyckades jag välja 315MHz och inte 433,92Mhz, men det har fungerat, ja inte Clas-givarna då, skymningssensorn fungerade idag iaf. Så jag ändrade till 433,92MHz så får vi se hur detta utfaller.
 
MartinZ skrev:
Hej!
Tänkte höra om det är någon som har lyckats få igång Nexas väggsändare WST-512 med RFXtrx433? Jag kör med Domoticz, vilket fångar ett 50-tal andra termometrar, brandvarnare, ir-deckare, väggsändare, strömbrytare, ringklocka, m.m., men som sagt inte denna enhet. Den dyker upp i "dosprompt"-loggen men inte i gränssnittet.

Får inte heller Kjell & Company's fjärrstyrda uttag FHT-7901 / 50219 att funka. Någon som har lyckats?

Btw, såg att någon hade klagat över möjligheterna att lägga in regler i Domoticz, t ex "Starta värmefläkten om det är under +7 grader". Det är ju mycket enkelt att lösa, men kanske frågorna kom innan dessa funktioner fanns i Domoticz... hjälper gärna till annars.

//Martin
Hej, sedan en uppdatering i julhelgen så stödja dessa mottagare som jag har många av via domoticz. Gör en uppdaterad på beta versioner och välj protokollet risingsun!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.