Tack för svaret.
Vad menar du med plattjärn?
Och hur skulle dessa monteras? På befintlig plint? Och i vilket utförande då?
 
Redigerat:
IMAG0346.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Kanske en ny kolumn
 
Hänger inte riktigt med i ditt resonemang.
Våra plintar, som är 70 cm långa, är nedgrävda i marken.
Menar du att vi skulle gräva ner dem ytterligare 10 cm under markytan eller menar du att våra stolpar ska vara under markytan?
 
Redigerat:
Land inte fryser i 80cm.
Jag personligen skulle demonteras och återuppsättning
 
Det måste vara ovanligt veka justerbara stolpskor?

Jag har byggt en 15 kvadrat friggebod på justerbara stolpskor. Betongpannor på taket så lätt är den inte. Dom har inte rört sig en mm!
 
Fast friggeboden har ju formen av en fyrkant. Vanliga stolpskor är bra så länge inte bygget är högt och smalt .
 
Om du svetsar fast plattjärn ovanpå dina stolpskor kanske ditt staket får mer stadga.
Hade ett liknande problem då mina skärmar runt en uteplats ville böja sig som ditt staket , jag svetsade dit plattjärn så förankringen kom straxt över mitten (uppåt) och inte bara 10-15cm i botten .
 
De här stolskorna är gjorda för att skapa rätt höjd,de har inget att göra med att skapa stabilitet.
Att personer köper stolpskor eller rör för att gjuta beror på Timell,Att lukra upp jorden för att få ner
en stolpsko eller rör har fortfarande bara med neråttrycket att göra..Eftersom ditt staket rör sig både innot o utåt
så har du inte så många alternativ
Gjuta sula,Oekonomiskt
Stötter varje stolpe,fult so fn
hitta en vän som kan fixa ett u järn som man sänker ner över bräderna,
 
  • Gilla
BjörnG
  • Laddar…
Micro skrev:
Om du svetsar fast plattjärn ovanpå dina stolpskor kanske ditt staket får mer stadga.
Hade ett liknande problem då mina skärmar runt en uteplats ville böja sig som ditt staket , jag svetsade dit plattjärn så förankringen kom straxt över mitten (uppåt) och inte bara 10-15cm i botten .
Menar du att du svetsade ovanpå "U:et" på stolpskon så att det blev en förlängning? Jag måste undersöka om det enbart är "U:et" som böjer sig eller om det även är skruven?
 
Danna99... Helt rätt ! Jag svetsade ovanpå u:et och förlängde dom uppåt. :)
 
Kan du utveckla vad du menar med: "ett u järn som man sänker ner över bräderna!

Tacksam för svar
 
stefan63 skrev:
De här stolskorna är gjorda för att skapa rätt höjd,de har inget att göra med att skapa stabilitet.
Att personer köper stolpskor eller rör för att gjuta beror på Timell,Att lukra upp jorden för att få ner
en stolpsko eller rör har fortfarande bara med neråttrycket att göra..Eftersom ditt staket rör sig både innot o utåt
så har du inte så många alternativ
Gjuta sula,Oekonomiskt
Stötter varje stolpe,fult so fn
hitta en vän som kan fixa ett u järn som man sänker ner över bräderna,
Kan du utveckla vad du menar med: "ett u järn som man sänker ner över bräderna!

Tacksam för sva
 
Stefan63 .. förstår inte riktigt hur en sula skulle fungera ?
Vad Danna99 behöver är väl stöd högre upp på sina stolpar då stolparna sitter fast nere ?
På mitt nya vind/bullerskydd som kommunen satte upp för järnvägens oljud slog man ner rör ca 150-180cm i backen.
Överst på röret satt en platta , på denna platta skruvade man fast ett likadant rör (spegelvänt) genom att skruva på dessa så kunde man rikta upp röret ovan backen.
Mellan rören satte man sektioner med trä och byggde in dessa med brädor då dom bildade ihåliga stolpar..
 
Kan du inte lägga upp närbilder på hur det ser ut med stolpfästena där det viker sig.
 
Förklarade ni för säljaren vad för typ av staket ni skulle sätta upp och hut högt det skulle vara? I så fall tycker jag affären ska få fixa detta, givetvis kostnadsfritt!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.