Till Vera finns ju en plugin för 433 som använder RFXtrx om jag fattat rätt. Nu är det ju många i Sverige i alla fall som använder Tellstick. Dessvärre är jag inte tillräckligt mycket programerare för att bygga en egen plugin,
Men vad jag förstått så är Telldus och Tellstick relativt öppna med APIer och source och det finns de som kör Tellstick på OpenWRT idag. Är det någon som vet om någon tittat på det till Vera?
Om inte, undrar jag om det finns någon som har lust att titta närmare på att bygga en plugin till Vera.
Jag kan sponsra med en Tellstick Duo, har några oöppnade liggande hemma...
 
Pethson: RFXtrx fungerar utmärkt till Vera/Vera lite.
edit: Ah, du menade om det går köra just tellstick till Vera... tror inte det :)

Ingen som har tips på bra humidor-sensor? :)
 
Redigerat:
stefancrs skrev:
Borde passa Kjell utmärkt...
Vi kanske borde en gemensam sak av att skicka mail och fråga efter Z-wave prylar hos dessa kjedjor?
 
stefancrs skrev:
Pethson: RFXtrx fungerar utmärkt till Vera/Vera lite.

Ingen som har tips på bra humidor-sensor? :)
Jo jag har fattat att RFXtrx funkar bra, men tänkte man kunde slippa köpa ytterligare en pryl för 700 kr som ändå skall bort sedan, framför allt med tanke på att jag har några Tellstick Duo redan i oöppnad kartong :)
 
pethson skrev:
Vi kanske borde en gemensam sak av att skicka mail och fråga efter Z-wave prylar hos dessa kjedjor?
Kan ju iaf tipsa dem om att efterfrågan ökar och att det vore roligt om de hade produkterna i sitt sortiment, kan länka till den här tråden :)
 
hek med flera, ni har ju bra koll på detta med z-wave prylar.
Jag är ute efter att kunna styra mina LED trafos (drivdon) som har 1-10v in, finns det någon enhet som klarar att göra detta? Antingen något färdigbyggt eller någon sats man kan löda ihop? Hade varit guld då det blir bättre dimmerfunktion när man använder en inbyggd 1-10v dimmer samt att man kan styra många drivdon.
 
hek skrev:
Bygg din egen. Bra och billigt. Dessutom kul och lärorikt.
[länk]
Sjukt billigt, är nog skoj! Men ett projekt i taget. Rätt viktigt att den är exakt, så cigarrerna inte blir ledsna... :)
 
iSnobben skrev:
Tack så mycket! Det jag funderar mest på nu är hur loggningen lagras i HC2 respektive Zipabox. Kan man plocka ut information på något smidigt sätt till en excelfil? Har nämligen en fil som följer upp allt som har med driftkostnader att göra och den filen får gärna bli lite smartare.
Hmm lite osäker på excel. Tror HC2 lagrar all data i en lokal sql databas. Dock så kan man vi api:t exportera ut det mesta. Frågan är bara vad du ska exportera till... Vet att detta ger en textlog som du kan copy/paste:a och sen importera i excel med lite trixande: "http://<ip till din hc2:a>/api/panels/event?from=1382385600&to=1382479140&type=time" Inte snyggt men funkar antagligen ;-)

Vet tyvärr inget om zipabox. Verkar dock vara en cool liten sak :)
 
Hittade en intressant video på Youtube om att hacka krypterad Z-Wave kommunikation. Den som används för kommunikation med lås och larm. Verkade lite för enkelt, men jag har ingen erfarenhet än.
Jag hade fått intrycket av att man var tvungen att aktivera någon form av parning på enheten som man vill para med kontrollern. Enligt denna video skickar han bara en parningssignal till låset och får en ny säkerhetsnyckel och sedan öppnar han låset. Kan det vara så enkelt?

All kod och hårdvara finns ju på https://code.google.com/p/z-force/ och videon hittar ni på http://www.youtube.com/watch?v=gn-amPvXn6M&feature=share
 
Tror att det var på Gröna Hus som jag läste att deras produkter skulle finnas hos Elkedjan. Såg dock inget om Z-wave på deras hemsida än så länge. Men visst vore det bra om Classe eller dylig butik hade så man slipp att beställa varje gång.
 
iSnobben skrev:
Hjälp mig att knuffa mig över kanten är väl det jag vill helt enkelt  Är ju Macanvändare till vardags och HC2 känns lite macig kanske hade den haft ett äpple på sig hade jag inte tvekat men Fibaro kanske bara är en wannabe?
vill du du köra Mac och kan ha en burk stå på så är ju indigo ett alternativ: http://www.perceptiveautomation.com/indigo/index.html

Jag körde den för många år sen då jag försökte köra X10, och redan då så var det ett lättarbetat program. Men det var säkert 6-7 år sen...
 
Visst borde väl Fibaros Wall Plugg klara en motorvärmare samt en liten kupévärmare om jag sätter pluggen inne i garaget? Var helt inne på relät med 3kW förut men tänkte att det kan ju vara trevligt att se hur mycket energi det drar att värma bilen 😃

Osäker på effekten på motorvärmaren men bilen är en 9-5 2,3t BioPower med originalmonterad motorvärmare och kupévärmaren tror jag ligger på 900W. Minns inte exakt just nu men det kan jag ju såklart kolla så det är väl mer hur mycket kräm det är i motorvärmaren som är frågan?
 
iSnobben skrev:
Tror att det var på Gröna Hus som jag läste att deras produkter skulle finnas hos Elkedjan. Såg dock inget om Z-wave på deras hemsida än så länge. Men visst vore det bra om Classe eller dylig butik hade så man slipp att beställa varje gång.
Gröna hus är ju officiell distributör fört fibaro i Sverige, så man nog se Elkedjan som ett första steg till att få det mer tillgängligt överlag.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.