Mikael_L skrev:
Jag sneglade och funderade faktiskt några sekunder på den där Stanley-lådan.
Jag har en tid gått i tankarna att köpa en lagom stor verktygslåda och inreda den med en lite lagom grunduppsättning verktyg och sen ha snabbt tillgänglig inne i huset för småfix samt för barnen att låna.

Sen tyckte jag faktiskt att passet är intressant, om det är tillräckligt bra så är det en bra partner för att sätta uttag/strömbrytare rakt samt små lådor och annat smått.
Samt att det ryms smidigt i arbetskläderna.

Men sen kändes det inte så intressant, så det är nog bättre att jag istället fokuserar på att finna lådan med perfekt storlek och finesser. :)
En systainer och lite Hultafors så har du löst det. :)
 
Man kan ju gå på detta kit istället och få lite mer pryttlar. Samma gula färg. låda.JPG
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Trevliga recensioner ;) "Som sagt, det här är så billigt så att man nästan börjar fundera om det är för bra för att vara sant. Det är det inte. Det är på riktigt."
 
raveper skrev:
Man kan ju gå på detta kit istället och få lite mer pryttlar. Samma gula färg. [bild]
Trevliga recensioner ;) "Som sagt, det här är så billigt så att man nästan börjar fundera om det är för bra för att vara sant. Det är det inte. Det är på riktigt."
Vet inte hur trevliga recensionerna är....:

"Magneten i skruvmejseln som följde med lossnade efter en användning och blev därefter obrukbar. Vattenpasset som medföljer passar närmast som leksak till något av mina barn bättre än det fyller sin tänkta funktion. Beslagen man stänger/låser lådan med ramlar av. De små facken på ovansidan av lådan är svåra att öppna."
 
Slängde precis mina bitskruvmejslar efter att de legat och samlat damm i ett flertal år. Har aldrig gillat såna. Riktiga verktyg känns och funkar bättre.

Edit, inte dessa Stanleymejslar alltså, utan några andra.
 
Redigerat:
Bitsmejslar funkar som nödlösning i bilen, knappt det.
 
Jag förstår inte riktigt den här ilskan mot clas ohlsons verktygslådor. Självklart kan kvalitén inte mäta sig med dyrare märken, men det är ju också hela poängen. Har själv en större verktygslåda från Classe, fungerar ypperligt. En låda skall ju just vara det, en låda. Sen att bitsmejslar är sämre än fasta är ju kanske sant, men än dock en fråga om smak. Bor man t.ex. i lägenhet eller inte har ett hus med större renoveringsbehov och då använder skruvmejslar för att justera saker eller skruva ihop möbler så duger ju valfri bitsmejsel oftast ypperligt.

Det känns som att samtliga på byggahus blivit finsmakare när det gäller verktyg. Har man inte råd med Festools hela sortiment kan man lika gärna låta bli att ge sig på ens det minsta projekt. Är det den andan man vill ge till nya läsare?
 
  • Gilla
Nyfniken och 4 till
  • Laddar…
Robert-san01 skrev:
Bitsmejslar funkar som nödlösning i bilen, knappt det.
Ja då har jag väl inte ramlat ner i "Festool träsket" för jag tycker att bitsmejslar oftast funkar bra. Lite klumpiga om det är trångt men ofta tar jag hellre en bitsmejsel med ett fräscht bits av rätt modell än någon halvdan plus- eller minusmejsel som för länge sedan passerat bäst före datum.
 
Det måste väl vara upp till var och en hur avancerade verktyg man vill skaffa och till vilken kostnad. Ofta när någon ställer frågan här så brukar de ha ett större projekt/behov av maskiner så då är det väl inte så konstigt att dyra alternativ föreslås. Man brukar få svar som man frågar är min erfarenhet.

Vad gäller nämnda Classe lådor så verkar de inte hålla måttet för en hänga tavlor om man skall tolka recensionerna. Ikeas är kanske ett bättre och mer prisvärt alternativ?
 
Alfredo skrev:
Ja då har jag väl inte ramlat ner i "Festool träsket" för jag tycker att bitsmejslar oftast funkar bra. Lite klumpiga om det är trångt men ofta tar jag hellre en bitsmejsel med ett fräscht bits av rätt modell än någon halvdan plus- eller minusmejsel som för länge sedan passerat bäst före datum.
Just att de är klumpiga är det jag har emot dem. Köpte en special 13 i 1 special med +/- klinga special för att skruva el. Jippi vad bra den visade sig vara när bitsen inte ens går in i vanliga plintar. :(
 
Robert-san01 skrev:
Just att de är klumpiga är det jag har emot dem. Köpte en special 13 i 1 special med +/- klinga special för att skruva el. Jippi vad bra den visade sig vara när bitsen inte ens går in i vanliga plintar. :(
Ja gäller det "småmejslar" för exempelvis elplintar dissar nog även jag bitsmejseln.
 
Tråden handlar ju om verktyg till BRA pris....dvs verktyg med priser under det normala... och det oavsett kvalitet...eller??
Så om denna Stanley verktygslåda har ett ordinarie pris på 199kr så har den enligt mitt tycke inte i denna tråden att göra oavsett om den är bra eller usel......
 
  • Gilla
Robert-san01
  • Laddar…
Ordinarie pris är ju 529:- Den för 199:- är ju inte den.
 
Remne skrev:
Tråden handlar ju om verktyg till BRA pris....dvs verktyg med priser under det normala... och det oavsett kvalitet...eller??
Så om denna Stanley verktygslåda har ett ordinarie pris på 199kr så har den enligt mitt tycke inte i denna tråden att göra oavsett om den är bra eller usel......
Jag tolkar trådens syfte som att lista prisvärda verktyg. Att bara titta på det absoluta priset känns ju inte så meningsfullt.
 
Robert-san01 skrev:
Vad gäller nämnda Classe lådor så verkar de inte hålla måttet för en hänga tavlor om man skall tolka recensionerna. Ikeas är kanske ett bättre och mer prisvärt alternativ?
Klarar du inte av att hänga upp en tavla med de förutsättningar som en hammare från clas ohlson ger dig så föreslår jag att du ringer en snickare nästa gång för då har du uppenbarligen använt den fel.
 
Stefan N skrev:
Ordinarie pris är ju 529:- Den för 199:- är ju inte den.
OK,då kvalar den ju in i tråden iaf.....jag kommenterade den senaste som visades på bilden.....


jonmo skrev:
Jag tolkar trådens syfte som att lista prisvärda verktyg. Att bara titta på det absoluta priset känns ju inte så meningsfullt.
Talar du inte emot dig själv nu??


Jag läser gärna denna tråd i hopp att hitta verktyg till bra pris, verktyg som jag egentligen inte visste att jag behövde...;).... tror knappast någon listar en noname manick för halva priset med kupong på Beppe´s Grus o Järn i Knäckebröhult utan att det överlag är bra grejor/kvalitet till ett pris som ska väcka intresse....eller hur???
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.