Ah, tack. Synd att det strular. Du har inte kommit nåt längre?
 
kontorsråttan
kontorsråttan
Hmm på nåt sätt så verkar det funka, flyttade på skymningsreläet och körde mitt lilla event och nu verkar det funka. Har inte brytt mig att kolla genom att manipulera reläet, eftersom det funkar...
JanneSjo skrev:
,,,ny firmware ny version 71 se länk
...
Här har jag totalt misslyckats fatta hur man gör, googlat men missat målet, några tips på hur jag uppdaterar? W7 kör jag på.

Sedan var det det där med hallon pajen, någon med input på vilken hårdvara jag ska skaffa?
 
du laddar hem firmware type 1 (se history) och ladda hem kör programmet RFXflash Programmer där du id detta program väljer att ladda upp firmware - 3-4 steg via knappar högst upp i programmet
 
  • Gilla
kontorsråttan
  • Laddar…
kontorsråttan
Tackar. Får prova det i morgon.
 
OpiMaza
JanneSjo skrev:
du laddar hem firmware type 1 (se history) och ladda hem kör programmet RFXflash Programmer där du id detta program väljer att ladda upp firmware - 3-4 steg via knappar högst upp i programmet
Gjorde min uppdatering igår och upplever att allt blev helt knasigt.
Kan inte välja de protokoll jag vill, provar att starta om och ser att allt är likadant som innan.
Ska prova att göra om det i kväll annars så går jag tillbaka till min gamla firmware.
Fick precis ett sms att ingen rapportering till temperatur.nu fungerar nu, suck det blir att göra om i kväll.
 
Redigerat:
OpiMaza
Fick en uppdatering på domoticz idag som löste alla problem så nu är allt frid och fröjd
 
Någon som lyckats hitta Esic WT450H temp/fukt-givare från Clas Ohlson? Jag hittar alla mina Oregon-givare utan problem, de dök upp automatiskt i Veran. Jag har valt Enable på Hideki/UPM under inställningarna. Några tips?
 
Ja min hittar dom kör Domoticz, samma inställningar. Dock är räckvidden kass på dom om man jämför med mina andra givare.
 
Lyckades hitta den till slut, jag bytte kanal på sändaren, kanske det som gjorde susen. Du har helt rätt i att räckvidden är kass!
 
TE-Rex skrev:
Lyckades hitta den till slut, jag bytte kanal på sändaren, kanske det som gjorde susen. Du har helt rätt i att räckvidden är kass!
Gott, det finns lite tips på hur man kan öka räckvidden med en extra antenn. Har inte länken här så googla lite :)
 
Antennen finns på conrad.se. Om man läser recensionerna så missar man inte vilken det är.
Kan varmt rekommendera den.
 
Hej,
kör Vera lite med rfxtrx433, funkar bra vad det verkar. Men har ett litet problem. Har ett par Nexa dimmers i köket som systemet hittar. Dock förstår jag inte hur jag ska få dimmerfunktionen att funka. Av/på funkar men inte dimma.
Är en Nexa CMR-100.
 
kontorsråttan
Bytte till en Hallon Paj att köra på och passade på att flytta på planeringen i huset av RFXtrx´en för att nå motorvärmarutgen i garaget (bil på utsidan) och då åxå flytta på Clas givarna p.g.a. räckvidd.

Dom dök dock upp lite sporadiskt och jag tappade kollen på vilken givare som var vilken. Det hela slutade i att jag tog bort givarna i Domoticz och startade om både givarna & Domoticz och nu hittas inga givare alls, försvann dom för gott när jag valde att ta bort givarna? Hittar inget i loggen om några okända givare.:confused:

Lutar åt att budgetera för 3 nya givare under året som kommer, tips på bra & billiga mottages tacksamt, Oregon Scientific funkar bra, dock lite dyra.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.