1. Så länge som det är användare som gör testerna, och att redaktionen eller testerna inte på något sätt framstår som "köpta" , så ser jag inget problem med det hela. Att det inte heller finns något betygssystem eller direktlänk till en webbshop gör att jag upplever det som trovärdigt idag.

2. Och det här med att det bara är Bosch-verktyg som ni har fått testa, tycker ni att det känns snedvridet att bara ett märke finns testat i forumet? Anledningen till att det bara har varit Bosch är att det är de som driver på och vill att vi låter er testa och vi har inte haft någon egentlig plan med de här testerna. Nu har de 1 st exemplar av ett superverktyg de vill att vi låter er testa, men det blir ju bara Bosch, Bosch, Bosch. De tjänar säkert stort på det här och det är inget vi får betalt för. Vinsten är att vi får ett gediget test av en produkt som vissa av er funderar på att köpa och att en person får ett verktyg gratis. Är det bara ok med er, så är det ok med oss.

2 ) Det är inte bara företaget som tjänar på att få gratis redaktionsplats och uppmärksamhet för sitt verktyg. De som utför testet får ett gratis verktyg. De som läser på forumet får läsa om något som de är intresserade av och kan dessutom ställa följdfrågor och titta på riktiga bilder (och inte bara produktbilder) vilket är väldigt bra info att ha inför ett eventuellt köp. Företaget får också kvalificerad och publik feedback på sina produkters för- och nackdelar vilket är väldigt värdefullt för deras produktutveckling, vilket indirekt gynnar alla verktygsköpare.

Jag tycker att man bör ha 3-5 testare av varje verktyg och samla dessa i en tråd. Jag tycker att BH ska spela lite högre och säga nej om det är färre än 3 verktyg, undantaget om det handlar om riktigt dyra verktyg. Man kan ju jämföra med vad annonser på byggahus kostar men verktygsvärdet i handeln borde kanske ligga i linje vad den stora annons-bannern kostar i en vecka eller liknande. Alla, utom möjligen företagen, har ju intresse av att det är fler exemplar som testas.

3) För min del kan testningen ske ostrukturerat, det räcker med om man samlar ihop det på något sätt. Kanske via en obligatorisk hashtagg i tråden eller en egen underkategori.

3. Vad skulle ni tycka om att ha det som en fast punkt i forumet, att t ex 1 g per månad låta er testa en ny produkt, och den som har testat får produkten?
 
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.