Lidl är iofs bra på att hantera garantier, om man gör som de vill, dvs ringer ett servicenummer. Då skickar de en förbetald retursedel, jag har fått en bakmaskin utbytt så på under två veckor.
 
Jag har burit tillbaks havererade lidl-saker till butiken också fått pengarna tillbaka.
Den där fräsen såg trevlig ut. Kanske dags att ersätta min halvtrasiga best tools utan parallellanslag.
 
Har en Parkside grovdammsugare á 500 spänn som går som tåget sedan tre år nu. Kör endast med det veckade filtret, vilket jag tar ur och piskar (inuti en sopsäck) när det är fyllt med damm, så blir det som nytt igen. Kan inte se vad som skulle kunna gå bättre med en grovis för det fyrdubbla priset, förutom eventuellt tystare gång. Den har fått käka allt från krossat kakel och gipsdamm, via jord, till djävulsmördarspindlarna™ som bor i väggarna (Ska man vara ärlig så tycker de nog att vi är inneboende hos dem... ).
 
Ellagård skrev:
Handöverfräs på Lidl för 400
[länk]

Mycket tillbehör för pengarna.
Bekant modellbeteckning där ;)
 
ullberg
thomasx skrev:
Bekant modellbeteckning där ;)
Ja, och det ser extra kopierat ut då de delade den som de gjorde, P OF hade väl varit mycket lämpligare (exv. Parkside OberhandsFräse [stavning?]).

Notera dock att de har överträffat "originalet", verkar det inte finnas en microjusteringsskala på parksiden? det har väl inte originalet?

/U
 
En gammal story med nytt liv:

Nu hittar ni Bosch GSR 10,8v i L-BOXX, 2x 1,3Ah-batteri och laddare på Harald Nyborg för 799:-. Det är ju en bra deal.
 
elpaco skrev:
En gammal story med nytt liv:

Nu hittar ni Bosch GSR 10,8v i L-BOXX, 2x 1,3Ah-batteri och laddare på Harald Nyborg för 799:-. Det är ju en bra deal.
Var du i butiken?
 
elpaco skrev:
En gammal story med nytt liv:

Nu hittar ni Bosch GSR 10,8v i L-BOXX, 2x 1,3Ah-batteri och laddare på Harald Nyborg för 799:-. Det är ju en bra deal.
Var hittar du det hos Harald Nyborg? Sonen kanske behöver något snickerirelaterat i julklapp :)
 
Herr Hysteres skrev:
Det är ju inte direkt så att du sitter med Svarte Petter i dagsläget... Då jag aldrig sett någon klaga på Metabos batteriprodukter och de vågar ge tre års garanti även på ackarna känns det som lite "best in class" trots att ingen (i vanlig ordning när det gäller Metabo) känner till det. Jag undrar hur mycket större det märket hade varit ifall deras marknadsföringsbudget hade varit i paritet med Bosch...?
Hitachi lämnar också tre års garanti även på batterierna:http://hitachi-powertools.se/service/garanti.aspx
 
phl skrev:
Var hittar du det hos Harald Nyborg? Sonen kanske behöver något snickerirelaterat i julklapp :)
Hej det finns inte på nätet, men väl i butik. Ja jag har varit där personligen. Dessutom har de uttryckligen sagt förra gången jag frågade (när borås "felmärkt" på 799) att alla HN skall ha samma pris. Kan kanske ta bild om det skulle behövas av någon. Kan även tänka mig att skicka, fast posten blir väl en slant ..
 
Nedsatta priser på Veritas-pryttlar på Axminster..
Vet inte om det är bra priser men verkar vara poppis-grejor här på forumet så någon med koll kanske lyckas göra ett klipp, eller åtminstone köpa sig en fin julklapp!
 
elpaco skrev:
En gammal story med nytt liv:

Nu hittar ni Bosch GSR 10,8v i L-BOXX, 2x 1,3Ah-batteri och laddare på Harald Nyborg för 799:-. Det är ju en bra deal.
Jag fick tag på denna för 799 förra gången dom hade den i Borås.
Galet bra maskin som är otroligt användbar för hemmapularen!

Givet köp för den som kan ta sig till HN :D

Enda nackdelen är ju att halva L-boxxen är tomm och saknar maskin vilket innebär att man "måste" köpa en till 10,8V maskin :x
 
LoJo skrev:
Jag fick tag på denna för 799 förra gången dom hade den i Borås.
Galet bra maskin som är otroligt användbar för hemmapularen!

Givet köp för den som kan ta sig till HN :D

Enda nackdelen är ju att halva L-boxxen är tomm och saknar maskin vilket innebär att man "måste" köpa en till 10,8V maskin :x
Hur kan det vara en nackdel??
Det är alltid en fördel att köpa en till maskin.

Till och med plånboken blir lättare att bära!
 
  • Gilla
camaro1969 och 2 till
  • Laddar…
LoJo skrev:
Enda nackdelen är ju att halva L-boxxen är tomm och saknar maskin vilket innebär att man "måste" köpa en till 10,8V maskin :x
Har funderat på samma sak och kommit fram till att det naturliga valet är GOP 10.8V. De två i samma L-Boxx är det ultimata kommandokitet för att fixa det mesta snabbt. Bör stå utryckningsklart i var mans hallgarderob. Alternativen jag hittade var lilltigern (framför allt om man är trädgårdsintresserad) eller inspektionskameran, som verkar vara en sån där väldigt-bra-att-ha-pryl.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.