Nyfniken skrev:
[bild]
Inte vackert, dom borde ha maskerat kabeln ordentligt innan väggmålningen ;-)
 
  • Gilla
Workingclasshero och 2 till
  • Laddar…
TeroM skrev:
Inte vackert, dom borde ha maskerat kabeln ordentligt innan väggmålningen ;-)
Problemet går säkert lätt att åtgärda. Fukta lite hushållspapper eller en trasa i lacknafta och torka bort kladdet. Problem solved. (y)
 
sr8Mlpx.jpg

Detta på en resturang. Display/kontrollenhet till en kyl.
Saknades skyddskåpa och dum placering direkt under en diskho.
Vatten har trängt in och sen har det börjat glappa. När jag kom dit ett par timmar senare var fortfarande kylen inkopplad och igång. Det frästa bra i kretskortet mellan stiften. Hade börjat smälta plasten och även förkolna närliggande kablar och täckt ett stort område med svartbeläggning i skåpet.

När jag kopplade bort kablarna så lossnade Nollan från kabelskon och de två bruna i mitten hade smälts ihop till en. Kompressorn och inkommande hade smält ihop. Styrenheten var helt överflödig :p

Vad tänker folk på? Det brinner i kylskåpet men vafan vi rullar på som vanligt?
 
  • Gilla
Tobbe_3 och 1 till
  • Laddar…
Ja det kostar deg att stänga ner..
 
jkarlberg skrev:
Ja det kostar deg att stänga ner..
Eller får man stänga 10 dagar för att sanera brand o rökskador.
 
Göran.W
jkarlberg skrev:
Ja det kostar deg att stänga ner..
Nu var det en restaurang och inte ett bageri.
Förlåt OT men kunde bara inte låta bli
 
Göran.W skrev:
Nu var det en restaurang och inte ett bageri.
jkarlberg kanske utgick från att det var en pizzeria. Det är väl där man brukar hitta de mest "kreativa" lösningarna...
 
AnneFi
När vi flyttade till huset så gick allt på en säkring så om något löste ut så var allt dött. Inget konstigt kanske förr men när andra kompletterar med fler uttag så kanske man borde dela upp det.
Jag har haft en elektriker som satt upp två 'städuttag' till mig och allt som vi renoverar får helt nytt.

Det här är mitt konstverk i vardagsrummet. Sjukt pinsamt men man blir hemmablind. Ganska roligt när man bara har en lampa och två vägguttag i det rummet
20131114_082252_zpsca9c33cd.jpg
 
  • Gilla
Mikael_L
  • Laddar…
Bara byta ut den gamla kabeln. Blir spröd så fort man tittar på den.


En mer högupplöst bild på glappet i styrenheten.
Högerklicka. visa bild.
c7Psowm.jpg
 
Redigerat:
Jobbar som reparatör på en industri.
För något halvår sen blev en apparat "installerad" i lunchrummet av en annan firma. I går löste säkring och jordfelsbrytare ut när någon kom åt kabeln. Skruvade isär stickproppen och hittar detta:
1imag0739.JPG
 
  • Gilla
Broken arrow och 8 till
  • Laddar…
Sparkz skrev:
Jobbar som reparatör på en industri.
För något halvår sen blev en apparat "installerad" i lunchrummet av en annan firma. I går löste säkring och jordfelsbrytare ut när någon kom åt kabeln. Skruvade isär stickproppen och hittar detta:
[bild]
Ursäkta, men jag måste fråga... Skojar du?
 
  • Gilla
sirlongfellow
  • Laddar…
Göran.W
Men va fa.. finns väl ingen över 3 år som kan göra ett så dåligt jobb
 
  • Gilla
-PC- och 5 till
  • Laddar…
Sparkz skrev:
Jobbar som reparatör på en industri.
För något halvår sen blev en apparat "installerad" i lunchrummet av en annan firma. I går löste säkring och jordfelsbrytare ut när någon kom åt kabeln. Skruvade isär stickproppen och hittar detta:
[bild]
Det där tar nästan priset som det sämsta klåparjobb jag någonsin sett! Tur att det är enkelt att fixa.
 
Göran.W
Enkelt att fixa ja men hur i hela friden kan man göra ett så dåligt el jobb.
Det behövs inte många hjärnceller för att se något är fel även om man inte är elektriker.
”Problemet med vår värld är att de dumma är så säkra på sin sak och de kloka så fulla av tvivel.”
 
  • Gilla
Broken arrow och 3 till
  • Laddar…
Det har funnits liknande fall tidigare där stickproppar monterats av förståndshandikappade på skyddade verkstäder.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.