Har en fråga till er som har 630, hur smalt kan den klara att klippa.
Gräsmattan är på ca1650m2 och på den har jag en "tarm" som är 1m bred och ca 14m lång, häck på ena sida och slipers på andra sidan. Gräsmattan har en yta i slutet på 1,5x2,5m. Ni som har praktisk erfarenhet av robomow 630, tror ni den kan klara detta?
 
mozgiz skrev:
Har en fråga till er som har 630, hur smalt kan den klara att klippa.
Gräsmattan är på ca1650m2 och på den har jag en "tarm" som är 1m bred och ca 14m lång, häck på ena sida och slipers på andra sidan. Gräsmattan har en yta i slutet på 1,5x2,5m. Ni som har praktisk erfarenhet av robomow 630, tror ni den kan klara detta?
Om du programmerar den som en sunzon så kommer det att fungera bra tror jag. En subzon får en startpositions så att den alltid startar inne i zonen. Givetvis kommer den också att "smita" in från zoner utanför ibland. Jag har flera avstickare, ingen så smal som din men de blir klippta fint.
 
Om man har delar av gräsmattan som är lite kluriga för klipparen att hitta till så är ju som föregående talare sagt antingen lägga ingångspunkt så klippare följer linan till ett specifikt ställe och startar sin klippning där, annars skapar man en subzon men då kör den ju bara där inne under den klippningen, kantkabel läggs på ett speciellt sätt så klipparen inte korsar under klippningen men kan följa den in i zonen för att klippa i den.
 
Hur har det gått för er med era gräsklippare :)
hur har ni gjort med vinterförvaring samt underhållsladdningen?
 
Gjort som det står i manualen, maskinen står inomhus med laddaren konstant inkopplad i nosen.
Innan detta en rengöring med tryckluft & lite vatten.
 
Har också gjort som det står i manualen, lite rengörning innan med trasa och såpa.
 
Låter samma som mig då lite tryckluft lyfta av kåpor o göra rent, passade på att få den upphängd på väggen o kopplade in underhållsladdningen
 
Hej

Funderar på en Robomow 630 men är lite fundersam på det här med delar/support

Kollade lite på återförsäljare hemmakring och det är mest privatpersoner/småfirmor.

Känns lite märkligt om nu det här är en så bra robot - har både Stiga/Husqvarna
säljare i närområdet.

Dock kan det inte utslutas att en mindre säljare kanske är mer intresserad?
 
Redigerat:
Samma här, sen har jag ca 4-5 mil till Tidab som är general agent och testlabb för Robomow i Sverige men ingen i stan eller närmare städer säljer. Telefonsupporten har hjälpt mig ett flertalet gånger när jag inte vetat hur jag ska göra eller när maskinen krånglat.
Får man fråga vart du bor ?
 
Håller till i Linköpingstrakten
 
Telefonsupport hos Tidab är helt grym. Behöver nåt bytas så skickar de delarna till dig och guidar de dig via telefon om det behövs. Detta hände mig förra året när givaren till kåpan var nåt fel på, klipparen envisades med att stanna mitt i klippningen och tro att kåpan stod öppen. De skickade ny direkt och problemet löst.

Så det är nog inget du behöver oroa dig för.
 
Har precis samma erfarenhet av deras support. Kanon support.
 
Kan tipsa om Robomow Rs622, vilken tillhör samma generation och kostar mindre. Faktum är att det i princip nästan är samma maskin som Rs630.

Har läst på lite och kommit fram till:
- Det som skiljer är att batteriet är lite mindre så maximal klippyta är 2200m2 istället för 3000m2.
- Sedan ingår inte fjärrkontrollen, dock funkar iphone eller ipad som fjärr.
- Laddstationen verkar också ha ett annat utseende.
- Programvaran har en skillnad som har med batteriets storlek att göra. Dvs så den åker till laddatationen i rätt tid.

Annars ska det vara samma borstlösa motor.

(Det finns ytterligare en mindre modell rs612, men då är det inte borstlösa motorer, vilket bör leda till ett högre motorljud m.m.)

Har för övrigt precis beställt med rs622 ;)
 
Redigerat:
Har precis funderat på samma sak - gräsdelen är på kanske 750m2

Tycker att mellanmodellen är mer lockande varje gång jag funderar
på hur jag skall ha det.

Har dock för mig att fjärrkontrollen finns men det är inget avgörande
eftersom som sagt man kan använda smartfånen.

Skall prata med den lokala försäljaren i veckan.
 
Androidappen är också strax klar. De kör en Beta enligt Tidab när jag pratade med dem förra veckan.

De nya klipparna ser riktigt bra ut.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.