Drog iväg ett mail till Axminster ang. RA32.. få se vad dom svarar. :)
 
  • Gilla
ceson
  • Laddar…
Hade man inte varit så ivrig kunde man köpt hela setet på en gång, men det är ju roligt med paket:)
 
ceson skrev:
Hade man inte varit så ivrig kunde man köpt hela setet på en gång, men det är ju roligt med paket:)
Den vill vi ha, någon vet om den finns någonstans? Eller vänta... jag har ju ingen fräs att köra på den... då får jag köpa en sådan också, men vilken...?
 
  • Gilla
FredrikR
  • Laddar…
Matte_Nörden skrev:
Den vill vi ha, någon vet om den finns någonstans? Eller vänta... jag har ju ingen fräs att köra på den... då får jag köpa en sådan också, men vilken...?
GMF1600CE! ;-)
Inte sett kitet till salu än.
 
ceson skrev:
FSN-RA32 går att beställa på ffx dock inte upplagd på hemsidan, men här finns det.
Länk
Länk
Länk
Tools4Trade svarade, ganska kortfattat, nej vi skickar inte till Sverige,och den är för stor för att skickas (FSN RA32 1600)..

Axminster skulle sätta nå 'sales expert' på det hela och återkomma. :)
Inget svar från ffx än, ang priser.
 
  • Gilla
ceson
  • Laddar…
ffx säger att dom kan leverera, när jag försöker att via mail beställa en hel del grejor b.l.a. skena och adapter så ber dom mig att skapa ett konto som jag redan har) för att sedan lägga varor som inte finns på hemsidan i korgen:confused:
Jag ger upp.

Nu kom ett nytt mail från ffx
Hi,

Please accept my apologies for the inconveninece this has caused, I misunderstood the original email and the prices are:

1 600 Z00 03X adapter to FSN RA 32 £18.72 each (currently no stock at bosch)
1 600 Z00 03W guiderail FSN RA 32 800mm £62.40 each (currently no stock at bosch)
 
Redigerat:
badtastex skrev:
Har lite mer körtid på mitt fräsbord och är inte helt nöjd med den fasta basen. Eftersom själva fräsmotorn är ganska tung är det viktigt att den går lätt i basen då man skall justera. I min bas så fanns det en del grader som gjorde att det gick lite trögt och då är risken att lyftaren kuggar över villet jag upptäckt några gånger nu. Otroligt irriterande! På mitt exemplar krävdes det lite fett på motorn för att det skulle funka. Troligen en lösning som har kort funktionstid med tanke på hur mycket damm som finns i miljön...
Hur har det gått?
 
Har glömt att svara, då jag lovade kolla hur min fasta bas var.. :surprised:

Jag kände och testade att sätta i och ta loss motorn men kände inga grader eller annat som gör att den kärvar.

Kan också nämna att jag fått priser från Axminster på FSN RA32 (typ samma som FFX - £19,20, £58,80 och £90 för FSN1600), väntar svar på lev. tid. :)
 
  • Gilla
ceson
  • Laddar…
FredrikR skrev:
Har glömt att svara, då jag lovade kolla hur min fasta bas var.. :surprised:

Jag kände och testade att sätta i och ta loss motorn men kände inga grader eller annat som gör att den kärvar.

Kan också nämna att jag fått priser från Axminster på FSN RA32 (typ samma som FFX - £19,20, £58,80 och £90 för FSN1600), väntar svar på lev. tid. :)
När det gäller priser på ffx så kan det vara värt att notera att 800mm är prissatt till 86£ medan 1600mm kostar 60£ Vi får väl se vad priset blir när dom kan leverera.
 
  • Gilla
FredrikR
  • Laddar…
Fick min skenadapter i veckan och testade lite igår, känns inte som något under av precision direkt. Justerskruven för avståndet från skenan är ju placerad en bra bit från mitten av frässtålet vilket gör att man måste kontrollera manuellt så att den förblir parallell med skenan innan man drar åt låsskruven. Sedan verkar de saknas inställning av hur tajt den skall sitta på skenan som sågen har - det finns ju ett litet glapp. Vidare kändes det inte som att skruvarna passade i basen riktigt såvida man inte skall ha kvar plexiglasbotten förstås för skruvarna bottnade i aluminiumhuset...

Har varit i kontakt med Bosch angående mina bekymmer med fasta basen men har tyvärr inte fått någon direkt respons ännu, kanske behöver de utreda internt först...
 
badtastex skrev:
Fick min skenadapter i veckan och testade lite igår, känns inte som något under av precision direkt.

Har varit i kontakt med Bosch angående mina bekymmer med fasta basen men har tyvärr inte fått någon direkt respons ännu, kanske behöver de utreda internt först...
Det låter inte så kul, jag fick fräsen för några dagar sedan och har ett fräsjobb att göra som jag tänkte att jag skulle köra med hjälp av skena och adaptern. Jag var iväg igår och köpte stål till den fräsningen och när jag kommer hem och läser om vad du tycker om skenadaptern så får jag kanske tänka om:(

Tråkigt att det inte löser sig för dig med fasta basen. Bosch callcenter upplever jag som ett lotteri, vissa engagerar sig medan andra inte verkar bry sig alls, som en normal arbetsplats ungefär;) Mitt tips är att ligga på och inte ge dig, rätt va de e så träffar du på den som fattar vad du pratar om och som då försöker hjälpa dig.

Tyvärr kan det bli en ganska utdragen process om man har otur (fråga mig inte hur jag vet det)
 
Allt handlar nog om vad man har för krav på precision antar jag. Att göra en massa parallella frässpår med exakt samma avstånd mellan känns kanske inte som det är aktuellt. Men samtidigt är det ju inte möjligt ändå eftersom själva förflyttningen inte är särskilt lång - man måste nog flytta skenan ändå.

Det där med skruvarna tycker jag bar är lite irriterande, kanske har jag missförstått hur de skall användas men jag tyckte jag följde manualen. Man kan ju tycka att det skall "säga sig självt" hur saker skall användas men kanske är det inte alltid så.

En jämförelse med festool hade ju varit kul. Men jag kommer nog inte handla båda systemen gissar jag... ;)
 
badtastex skrev:
Allt handlar nog om vad man har för krav på precision antar jag. Att göra en massa parallella frässpår med exakt samma avstånd mellan känns kanske inte som det är aktuellt. Men samtidigt är det ju inte möjligt ändå eftersom själva förflyttningen inte är särskilt lång - man måste nog flytta skenan ändå.

Det där med skruvarna tycker jag bar är lite irriterande, kanske har jag missförstått hur de skall användas men jag tyckte jag följde manualen. Man kan ju tycka att det skall "säga sig självt" hur saker skall användas men kanske är det inte alltid så.

En jämförelse med festool hade ju varit kul. Men jag kommer nog inte handla båda systemen gissar jag... ;)
Ska försöka spana in hur skenapaptern passar på min fasta bas under dagen.
 
Jag monterade den på den vanliga basen och det var där jag inte riktigt tyckte skruvarna funkade (för långa).
 
Med plasten emellan blir det bra på min. :)
 
  • uploadfromtaptalk1387540253931.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.