Vi har en fornlämning (slipsten) här på gårdsplan.

Ingen gammal ägare har varit här och tjafsat om att den skulle vara deras. :cool:

Kanske är preskriberat..
 
  • Gilla
D09
  • Laddar…
raveper skrev:
Ja det var säkert en av hans gamla släktingar från 1909. :)
Ligger huset i Baltikum?
 
mycke_nu skrev:
Ligger huset i Baltikum?

Ingen aning men Ts CarlMagnus verkar ju vara från Skåne och det tillhör väl Danmark?






gravbortskane.tk
 
  • Gilla
1457g och 1 till
  • Laddar…
mycke_nu skrev:
Vi har en fornlämning (slipsten) här på gårdsplan.

Ingen gammal ägare har varit här och tjafsat om att den skulle vara deras. :cool:

Kanske är preskriberat..
Staten tycker nog inte att de behöver tjafsa med dig om att det är deras sten ;)
 
JAMENBERÄTTADÅVAFAN

Jag dör! Vad hittade du?!
 
  • Gilla
Bergling och 9 till
  • Laddar…
Och nu när du har byggt upp så mycket förväntningar:
är det nåt tråkigt som ett tennstop, värde 1000 spänn på akution eller dylikt då hoppas jag du blir bannad från forat!
 
Själv har jag misstänkt sen rätt tidigt i tråden att det inte fanns nåt alls i den där trälådan, om det ens finns en trälåda.
Tiden får utvisa men för varje dag som går.... :cool:
 
thomasx skrev:
Staten tycker nog inte att de behöver tjafsa med dig om att det är deras sten ;)
Dom har väl i så fall snott den från Danmark tillsammans med hela Gotland..

Dubbelmoral är vad det är.
 
mycke_nu skrev:
Dom har väl i så fall snott den från Danmark tillsammans med hela Gotland..

Dubbelmoral är vad det är.
Må så vara.... same same anyway ;)
 
Jag har aldrig lovat att jag ska säga vad det är eller vad det är värt. Jag har bara delgivit sånt jag tyckt var viktigt för att kunna svara på den juridiska frågan. Där med inte sagt att jag inte kommer tala om vad det är. Det återstår att se hur det blir med det.
 
  • Gilla
Patrik440 och 1 till
  • Laddar…
D09
CarlMagnus skrev:
Jag har aldrig lovat att jag ska säga vad det är eller vad det är värt. Jag har bara delgivit sånt jag tyckt var viktigt för att kunna svara på den juridiska frågan. Där med inte sagt att jag inte kommer tala om vad det är. Det återstår att se hur det blir med det.
Det faller under den skrivna och antagna lagen:

Har man sagt A... 😄😄😄😄

Sen finns det ett allmänintresse av att stilla nyfikenhet he he

Men vi får väl kontakta NSA för kompletterande info i värsta fall ;)

Hoppas det går framåt med det juridiska pusslet :)
 
I
CarlMagnus skrev:
Jag har aldrig lovat att jag ska säga vad det är eller vad det är värt. Jag har bara delgivit sånt jag tyckt var viktigt för att kunna svara på den juridiska frågan. Där med inte sagt att jag inte kommer tala om vad det är. Det återstår att se hur det blir med det.
Du kan ju dra till med vad som helst. Skulle du säga vad det är, om det är extremt värdefullt kommer du förmodligen inte bli trodd av alla ändå. Ett exemplar av en från året tillverkad Eriksson-telefon är väl ett lämpligt fynd att delge almänheten, det ger också en förklaring till varför den blivit inmurad, jäkla telefonförsäljare. Hade jag haft en lämplig vägg skulle jag murat in min med.
 
  • Gilla
nissenhj och 1 till
  • Laddar…
Pics or it didn't happen som det heter på fl***back :)

Så vi vill naturligtvis se bilder! Snälla!
 
I
KnockOnWood skrev:
Pics or it didn't happen som det heter på fl***back :)

Så vi vill naturligtvis se bilder! Snälla!
Det är väl enkelt att googla in vilken bild som helst, vad vill du se för sorts skatt? Jag kan fotoshoppa den med dagens tidning om du vill.;)
Självklart är jag också nyfiken på vad det är, men mest historien bakom att man gömmer dyrgriparna. Det är kanske material till en hel roman förknippat med fyndet. En tv såpa!:x
 
  • Gilla
tio_Pepe
  • Laddar…
I
Man måste respektera TS val att inte berätta.
Om jag hittade en diamantring i en gammal kåk, skulle jag gått ut med det? "Sorry gänget, jag hittade er gammelfarmos diamantring och nu har jag krängt den för 1,5 mille, ni skulle letat bättre" typ, Nä jag tror jag hade vart tyst. Bäst för alla parter.:rolleyes:
 
Redigerat av moderator:
  • Gilla
nissenhj
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.