Hur menar du? Då dörren är låst så är ju hakregeln utfälld och den ska inte röra sig då du trycker ner handtaget. Hakregeln fälls in då dörren låses upp.
 
Ja precis, när jag stänger dörren så går hakregeln ut. Trycker stjärna på låset för att låsa. När jag sedan drar i handtaget på utsidan så går hakregeln in igen.... så ska det väl inte funka om allt är korrekt?
 
Nej det ska den inte göra. Då det är låst händer inget alls då man trycker ned handtaget.
 
Det är nog så att den inte låser. Kontrollera avståndet mellan bleck och lås. Är det för tight eller stprt låser den inte. Det ska vara ca. 4mm. Ta annars låsblecket i handen och "dra" det mot låset och se om det låser.
Jag har för mig att man måste trycka in både kläppen och den lilla triangeln för att den ska låsa och det måste ske samtidigt... :surprised:
 
Jag rev isär allt och monterade ihop det på köksbordet, då funkade det. Satte in det i dörren igen, inga problem. Troligen så var det kontakten som sitter i låskistan som inte var i till 100%.

Tack för hjälpen iallafall!
Mvh, s106
 
med Verisure appen man man både låsa och låsa upp det kan man inte göra med fjärren
funderar på att köpa kostar ca.1500:-
sen fattar jag inte varför det ska blinka att det är upplåst på utsidan
det händer ju att folk glömmer att låsa på natten
då ser man ju direkt att dörren är olåst tjuven behöver inte ens känna på dörren
ska se om jag hittar passande klistermärke så man kan täcka

efter 4mån saknar man vissa funktioner
jag borde ha fått testa innan dom lanserade ;)
 
Att det blinkar på utsidan har jag inte sett, låter helt idiotiskt. Men med tanke på att det inte går att låsa bortasäkert utan bricka så förvånar det mig inte. Den som specat funktionen på låset är nog inte den skarpaste kniven i lådan.

Jag funderar själv på appen och de två radioenheterna som krävs. Verkar rätt intressant.
 
Någon som har en uppfattning om när Doorman blir godkänt? Känns lite riskabelt att använda sig av ett icke godkänt lås, ur försäkringsperspektiv.
 
Träffade Assa / Yale på hus och hem mässan och de trodde November.
 
Robert-san01 skrev:
Träffade Assa / Yale på hus och hem mässan och de trodde November.
Så bra, hoppas det stämmer!
 
P
Vad innebär firmware 1.5? Kan man INTE koppla låset till Verisure annars? Räcker det inte med V2?
 
Är det någons som vet om det går att koppla detta lås till andra system än Verisure?
Som Z-Wave och ZigBee?
Verisure verkar ju vara något stängt system, jag vill hellre använda ett lite mer öppet system som Fibaro eller liknande.
 
eldaria skrev:
Är det någons som vet om det går att koppla detta lås till andra system än Verisure?
Som Z-Wave och ZigBee?
Verisure verkar ju vara något stängt system, jag vill hellre använda ett lite mer öppet system som Fibaro eller liknande.
Det kan du med 99,9% säkerhet glömma.
 
Har dock svårt att se att det kommer till den Doorman som säljs här. Verisure är stora på larm i Sverige och verisure blir en USP för yale och vice versa.

Visst kan det komma andra produkter med efterfrågat stöd.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.