Jag vill också veta vad en knapp är!
 
Korvgubbe
Jag gissar att det inte är en sådan som alltid saknas från favoritskjortan, så berätta gärna!

Och om underliga platser att falla i sömn på fortfarande är intressant så lyckades jag efter en lång utmattningsmarsch somna medan jag slog en sjua mot en tall. Vaknade upp med pannan mot barken och snoppen fortfarande hängandes fritt. Tyvärr visade inte kvicksilvret på myggfritt...
 
  • Gilla
Nyfniken och 2 till
  • Laddar…
Då ska vi se, föärst bilden är vad jag fick nu. En slang med kuff (ballong) i magen. Fungerar jättebra, förutom att det är en lång slang som är i vägen hela tiden

Andra bilden visar en "knapp" utanför magen. Man pumpar upp den ändan som ska in i magen så att den inte kan åka ut.

Tredje visar en knapp på plats.

Inga magar är mina :)

Mvh

Stefan
 
  • 1.jpeg
  • 2.jpeg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • 3.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Fast nu blev ordningen på bildena fel. Det är den i sista bilden jag har nu, och vill ha en sådan som visas i de två övre.
 
Jäklar vad du måste gå igenom Stefan!

Vi är nog väldigt många här som beundrar ditt tålamod och din uthållighet!
 
Men för att lätta upp stämningen lite skall jag fortsätta berättelsen om det engelska värdshuset.

Jag var alltså och jobbade en - två veckor i stöten på engelska sydkusten och fann mig väl till rätta på det lilla hotell/pub-stället.
Det heter förresten The Bugle vilket lär betyda Posthornet.
Så här ser det ut:
image1.jpg

Så varje eftermiddag vid femtiden efter dagens slit lämnades jag av där, klev in och beställde en pint av "det vanliga". (Det blev nog mest Amstel, jag gillar pale ale).

Det var lätt att få vänner vid bardisken, och jag lärde känna ett medelålders par som kom in och tog ett glas efter jobbet varje dag.

Men lite senare på kvällen kom de tillbaka, ledande på en man säkert i 90-årsåldern.
Den gamle var oklanderligt klädd i blå cheviotkostym, skjorta med krage som hade räckt till två och slips.
De parkerade sig i soffan vid eldstaden, och den gamle fick en half pint Bitter Ale.
Han mådde nog bra i brasvärmen efter att ha suttit hemma i fukt och kyla hela dagen.
Den medelålders mannen var den gamles son, och damen var alltså sonens sambo.
Då och då lutade hon sig fram mot den gamle och vrålade i örat på honom:
"How are you Stan, are you all right?" Varpå han log, nickade och smuttade på sin Bitter.
Familjeliv på engelska :)

Nåväl, jag fick lite Bygga Hus-lärdom också.
Fick lära mig vad fristående villa, parhus och radhus heter på The Queens English:
Detached housing = fristående villa
Semi-detached housing = parhus
Terraced housing = radhus

Uppenbarligen bygger man inte radhus på plan mark i England, bara där det lutar så det byggs i terrasser :)
 
  • Gilla
MultiMan
  • Laddar…
Engelsmän är för härliga :)

Är uppe och kan inte sova igen. Vet inte hur jag ska komma ur detta..

Från det ena till det andra. Någon som spelar guild wars 2? Funderar på att börja. Men jag är lite rädd att bli för beroende. Är en människa som väldigt lätt vill bli bäst. I wow innebär det att jag måste vara med i den bästa guilden och ha bästas gearen. Det fungerar inte. Tar för mycket tid och kräver att man är med guilden varje helg och kväll.
Hur fungerar det i guildwars? Kan man få ett varierat roligt spel som solo spelare? Och gå med i pug-grupper (pick up group)
Kan tänka mig vara med i en guild. Men vill inte känna att de har ett krav på att jag ska vara med hela tiden. Så blev det lätt i wow. Att jag kände mig skyldig att spela. Det tvånget gör att jag tillslut har gett för mycket och lägger ner allt. Precis när jag är som bäst


Mvh

Stefan
 
Oj vad jag känner igen mig där Stefan. Det tog många år och flera avvänjningskurer innan jag slutade med Wow. Går inte att bara spela lagom mycket. Har inte spelat GW2 så jag kan inte uttala mig.
 
Drosen skrev:
Oj vad jag känner igen mig där Stefan. Det tog många år och flera avvänjningskurer innan jag slutade med Wow.
Är det sant på riktigt?
Drosen skrev:
Har inte spelat GW2 så jag kan inte uttala mig.
Du ska nog låta bli.
 
Nyfniken skrev:
Är det sant på riktigt?

Du ska nog låta bli.
Det stämmer säkert! Jag vet 3 personer "här i byn" som inte hade tid och jobba för WOW tog så mycket tid så dom sa upp sig från sina jobb för att spela när det var som värst! Ibland gick dom varken på toa eller åt mat på 24timmar! Galet:x
 
MTech skrev:
Det stämmer säkert! Jag vet 3 personer "här i byn" som inte hade tid och jobba för WOW tog så mycket tid så dom sa upp sig från sina jobb för att spela när det var som värst! Ibland gick dom varken på toa eller åt mat på 24timmar! Galet:x
Man är ju uppenbarligen i fel bransch.
 
  • Gilla
Enk Projektet
  • Laddar…
Igår var en riktgt bra dag. Ganska glad. Började spela lite guildwars. Kom fram till att jag behövde en bättre dator. Klarare mig fint på denna men i min exterms datornörd värld finns inget roligare än att bygga en ny dator. Möjligen massa hackning och så. Men det har jag inte sysslat med sedan jag började få problem. Flydde till andra likasinnade i the backwaters of kenntycky. Var där ett tag sedan var allt lungt när jag kom hem. Har mognat nu dock. Detta var 12 år sedan om inte mer trodde jag var oövervinnelig. Handlade snarare om rädsla. Alltid varit mobbad. Först för att jag hade fel hudfärg (vit ) sedan för att jag var annorlunda. Fick hålla i datorklasser när jag gick i 7-9. Lärarna visste inte vad de pratar om. Måste varit 92.
Hur som. Ny dator. Inet är grymma idag. Jobbade där när de var som störst och gick i konkurs runt 98. Till slut blev det för lite ordning och de slog igen. Öppnade för 6 år sedan. Typ. Och vilken uppryckning. Och att de blivit så stora igen. Efter de kört sitt märke i skiten.
Gillar att man kan ha varukorgar som går att spara som lister. Här blev mitt paket.
www.inet.se/kundvagn/visa/4052394/amd2

Behåller agg och låda
Har ett gtx 650 ti idag. Fundar på om detta duger bra? Grafikkort är så dyra. Hittat ett 660 med 2gb som kostar nytt 1500 idag. Kan få det för 1000. Värt det eller hellre vänta och köpa en rejälare uoogradering?

Har ett 650 antec nätaggregat. Borde räcka för att driva alla nya delar va?

Idag därimot har det varit piss. Bara suttit i biorummet. Känt mig ledsen och nere. Vi hade en energin deklaratör här idag. Han var impad. Nästan lika höga poäng som ett nybyggt hus. Och detta är sedan 69.

Magen är ok. Även om den knorrar en del. Men klar förbättring mot innan.

Mvh Stefan
 
Redigerat:
  • Gilla
D09 och 1 till
  • Laddar…
Jag har pillat ihop en "dator" en gång, en HP rack server, sent på kvällen var det och familjen sov, men när jag bootade upp den och fläktarna maxade vaknade samtliga (4 st) och undrade om en Boeing 737 landat.
Gillar också Inet, men föredrar webhallen då det är närmare (just denna mening tog ca 2 min att skriva då rättstavning (vems?) bara accepterar Ines).
Kul att höra att energin återvänder.
 
Kör på !!!!!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.