Och jag har gått omkring och klagat på ömma knän...
Kan inte ens föreställa mig smärtan du beskriver!
Hoppas brevet tar snurr och att smärtan blir bättre för dig!
 
Hemmakatten
Fan, livet är så jävla orättvist för dig att jag känner för att gråta, vilket jag också gjort en stund. Klart man får ge upp ibland, lägga sig och sova bort en vecka, men sen måste man sakta kravla sig upp igen - och det ska banne mig du göra!!
 
D09
ImageUploadedByByggahus.se1382372820.776005.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Kom att tänka på dig när jag såg denna
 
Mycket bra att skriva ner sådär, även för folk som har rösten i behåll, svårt att få allt sagt när man sitter där.
 
Och nu har katten bajsat på heltäckningsmattan i biorummet också!!! Lös i magen var den med. Och det är katten som vi vill ha med när vi flyttar! Nu är frågan om hon får följa med :p
Typiskt. Kvällen innan mäklaren kommer. Hoppas lukten hinner försvinna.

En sjuksköterska kommer hit och tittar på stygnet och det där i morgon. Har pratat med dem flera gånger idag, till och med mailat över en bild. De förstår att det gör ont., Men varför gjorde de så i första läget då? Till och med jag sa att det där kommer göra ont.
Men jättebra att hon gör hembesök, Vet inte hur vanligt det är nu förtiden. Bara varit med om det på den mottagningen jag är skriven på i alingsås.

Sov inget i natt. Men nu känner jag mig trött. Hoppas inte smärtan blir lika illa som i natt.

Verkar för övrigt som att magen äntligen fixat sig. Kan äta utan för stora utbrott i magen. Undrar om en slang + kuff (ballong) i tolvfingertarmen kan påverka?

Mvh

Stefan
 
Jag somnat med ett plask eller ett brak numera. Pga sömntabletterna. Blir så direkt. Får ingen förvarning. Poff också sover jag.
Kvällens var:
Hade just tänkt att lägga från mig datorn jag tittar på serier på när jag ligger i sängen innan jag ska somna (konstigt mening). Pausar filmen. Vaknar upp 1½ timmar senare av att ena sidan av glösögonen åkte av. Hade lyckats somna under tiden jag förberedde mig för att soma. När jag höll på att stänga av datorn. Då går det snabbt.

Häromnatten somnade jag från ett vattenglas. Höll på att smådricka av ett ganska stort glas. Ställde det i sängen lutandes mot benet. Borde drucikt i kanske 2 minuter. Vaknade upp av att glaset plötsligt välte och jag blev blöt. Var ju i perfekt kallis-höjd också. Så det såg riktigt fel ut.

Någon som vill dela med sig av sina favoriter. Drömmar där du vaknar på fel ställe är också ok!
Bara det går att skratta åt dem. Behöver mycket sådant.

Gått runt och varit tät i näsan. Inte tänkt så mycket på det mitt uppe i allt. Men så lyckades jag nu, mitt i natten, hitta ett duo comb nässpray. Tog en liten kyss nu och det är väldigt effektivt. Andas mycket lättare.
Får låta det stå framme så det används

Mvh

Stefan
 
Hemmakatten skrev:
Fan, livet är så jävla orättvist för dig att jag känner för att gråta, vilket jag också gjort en stund. Klart man får ge upp ibland, lägga sig och sova bort en vecka, men sen måste man sakta kravla sig upp igen - och det ska banne mig du göra!!
Tack vännen för att du känner så mycket med mig :( Det är tufft. Försöker skämta och vara glad, för att det är den personen jag är. Jag blir inte glad själv av det längre, men jag blir glad när jag får respons på det och andra drar sina historier. Vad det än må handla om,

Jag försöker kravla. Ser det som en hinderbana i usa med massa lera med taktrådstak. Problemet på min bana är att någon jäkla soldat lägger på nya sektioner med taggtråden hela tiden. Så jag ser inte målet. Blir tröttare och tröttare ju mer jag kraffsar.
 
Angående skit-katten igen.
Har haft inne henne idag, för att vi behövde hjälp att putsa smutsig disk. Kastruller och så där. Så blev det bara så att hon fick stanna inne en stund. Det händer aldrig. Parallellt tog jag ett ödesdigert beslut i biorummet. Att i och med att mäklaren kommer i morgon så vill jag ha dörren öppen. Tråkigt att mötas av en stängd dörr när vi kommer ner.
Linnea, min fru, frågade mig flera gånger ifall vi inte skulle släppa ut katten, Kiddo, jag tyckte det inte behövdes än. Brukar ha en inne längre än så. Hon har ingen kattlåda i boningsdelen. Vi brukar inte ha dem inne mer än 1-2 timmar de brukar klara sig.
Men i och med att katten fått äta matrester under dagen så var hon jättelös i magen. Och det blev som det blev.

Om det hade varit för ett halvår sedan så hade jag gråtit blod. Men nu när vi ändå ska sälja allt så bryr jag mig inte. Kan inte bry mig om allt. Blir det en liten fläck där så får de bli det. Vad ska köparna göra?

Mvh

Stefan
 
  • Gilla
granis70
  • Laddar…
Verkar bli en sömnlös natt till... Två på raken. Tacka gudarna för att Ulla (min ssk) kommer med en bag of trix i morgon så vi kan få löst detta.
Fruktansvärt ont nu efter dagens mat. Tror magen arbetar mer med det på kvällen. Därför jag har mer ont kvälls/nattetid än dagtid.

Känns fortfarande bättre i magen. Har provocerat den lite idag. Till och med tagit en näringsdryck. Lite småbubbel bara men inget stort.

Mvh

Stefan
 
Stew skrev:
Någon som vill dela med sig av sina favoriter. Drömmar där du vaknar på fel ställe är också ok!
Jag hade bokstavligen en sådan upplevelse för några år sedan. Efter en relativt "festlig" konferensmiddag vaknade jag av att jag kände mig blöt och kall. Jag inser till min fasa att det beror på att jag står i regnet på baksidan av hotellet, endast iförd kallingar. Det är November och klockan är väl runt 4-5 på morgonen. Naturligtvis har dörren jag gått ut genom gått i lås så det var bara att traska runt och ringa på klockan till nattportieren. Jag lyckas övertyga henne att inte ringa polisen utan istället ge mig ett nytt nyckelkort så jag kommer tillbaka in på rummet men det var nog inte långt ifrån att jag fått spendera resten av natten på en gummimadrass i häktet...

Såhär 6-7 år efteråt kan jag dock skratta åt episoden :)
 
  • Gilla
xdigger och 1 till
  • Laddar…
Jag somnade under min egen säng efter en studentpub. Skulle plocka upp något jag tappat och upptäckte hur svalt och skönt golvet var. Minns inget mer förrän jag vaknade så, med bara benen stickande ut från under sängen. Mina korridorsgrannar hade kul eftersom jag lämnat dörren öppen :D
 
  • Gilla
xdigger och 2 till
  • Laddar…
Mer roliga historier!

Idag har mäklaren varit här. Verkar som hon var bra. Vill ha 3,25%. Lite högt tyckte vi. Men hon gjorde ett paket åt oss med styling, flera visngar och annons i de stora tidningarna.
Hon trodde att vi skulle få runt 2.4 för huset. Köpte för 1.7. Fast vi har lagt över en melon på att fixa till. Men som mäklaren sa. Fel område att rusta upp på om man vill tjäna pengar. Vi landet ju ner allt för vi trodde att vi skulle bo här tills barnen flyttar hemifrån. Dvs 25 år till.
Snopet. Svärföräldrarna börjar fixa det sista som behövs i morgon. Vi gör det Quick and dirty. Det polska sättet. Kommer kosta kanske 10.000 Max. Men ger oss en fräsch hall samt ett stort arbetsrum i källaren.

Mäklarn var mäkta imponerad över huset och biorummet. Tyckte helt klart vi skulle promota huset som en bio.
Lite sorgligt. Elektroniken som finns. Den är den bästa jag hittat under 20 år. Bl.a. Infintys sista 15"are. Harman kardons sista riktigt kraftfulla dts förstärkare. Dalis specialbyggda vinklade sorround högtalare med extra högtalare nedåt. Xtz:as grymmaste sub.
Biorummet är byggt kring detta. Så det får följa med under den premissen att köparna lovar att hålla rummet intakt.
Konstigt att man kan lägga känslor i elektronik. Men speciellt 15:arna kommer jag sakna. Många många minnen. Och underbart ljud.

Det får bli en liten bioanläggning på nya stället. Men den får vara ner normal. Inte XXXL som nu.
Recliner soffan får vi försöka sälja med. Även den är avsedd för rummet.

Sedan var syster Ulla här. Underbart att de kan göra hembesök. Hon fixade en mycket bättre fasthållningsak som mer blir som ett lock på 7cm. Gör redan mindre ont.
Ska in i morgon och träffa kirurgen. Hon kanske kan fixa det ännu bättre. Samt lägga prio på att få in en knapp asap. Så jag slipper mycket av böket.
Är verkligen helt slut. Inte sovit sedan helgen. Men magen fungerar bättre och nu börjar smärtan lägga sig. Så läget känns lite bättre.
Och kanske kanske. Vågar knappt berätta det. Inte vågat säga till Linnea. Tycker att en stor ytlig knöl blivit lite mindre. Vågar inte tro på det än men. Kan bero på mycket annat. Hur mycket vatten jag har i kroppen tex.

Kollat på resident evil 5(?). Lagom bra.

Simma lungt
Stefan
 
  • Gilla
Nyfniken och 2 till
  • Laddar…
Jag har tänkt det, men inte vetat om jag ska säga det, att du har känt dig så hopplös för att du är helt utmattad av allt du har gått igenom. Nu de två (?) senaste dagarna är du piggare. Jag tror inte att det är helt omöjligt att du blir bra mycket bättre av den där medicinen. Är det inte överilat att sälja huset då?
 
Hej! Jag är ytterligare en som följer denna tråden flera gånger om dagen, varje gång det kommer ett nytt inlägg. Blev så glad av ditt senaste inlägget, hoppas verkligen det stämmer att knölen blivit mindre. Rös i hela kroppen när jag läste det :) Håller verkligen alla mina tummar för att det stämmer!
 
Får man fråga lite mer exakt var huset är beläget? Jag bor själv i krokarna (Pixbo). Får jag gissa så tror jag du bor österut längs 40:an, men det kan ju vara helt fel såklart. Hoppas du inte tar illa vid dig över mina spekulationer.

Du skrev att du eventuellt behöver hjälp av snickare, plattsättare, elektriker och liknande. Inte för att jag är något av det, däremot har jag sysslat med allt av det du nämnde i mitt eget hus. Behöver du lite mindre hjälp till det som behöver fixas så kan jag ställa upp några timmar (gratis givetvis). Om inte annat bara för att få se biorummet! :)
 
  • Gilla
Misse och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.