Update
Nämde lite kort om slangen på Beijer, och idag fick jag byta in originalslangen mot en 5 meters antistat :)
 
Plånboken fick styra, så det blev en ny premiumfulsugare från jula för 500:- istället för 1000:- som var ord. pris. Den var en rejäl uppgradering mot det tidigare rapplet och väl värd sina 200 kr extra. Suget är hårdare, ljudnivån lägre och eluttaget kan faktiskt slå av och på dammsugaren och den har några sekunders eftergång. På minussidan kan man säga att den är ful, luktar illa när man använder den och att slangen på 1,5 meter var för kort.

230032.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Ful, luktar illa och har 1,5 meter för kort slang... Skön recension. :)
 
  • Gilla
StefanNn
  • Laddar…
Nu har jag satt skarvat ihop slangen med en slang som kommer från en gammal slaktad hushållsdammsugare, så det problemet är iallafall åtgärdat. Förhoppningsvis försvinner lukten när dammsugaren blir äldre.

Ett plus är att dammsugarpåsarna är billiga. Hade jag köpt en Einhell 1630 RT-VC SA, som jag egentligen ville ha, hade jag fått lägga ungefär 3 ggr så mycket pengar per påse, samt ungefär 3 ggr så mycket pengar för själva dammsugaren.
 
nanowire skrev:
Jag har handlat ovanstående maskin från ovan nämnda företag och har inget att anmärka på. Har, i spridda skurar, recensera maskinen och detta borde komma upp vid en forumsökning på "Multi 30 T VSC".
Jag garanterar att jag inte är en dammsugarförsäljare även om det kan låta så ;)
Funderar på att köpa just denna varianten. Ingår det påsar och det runda filtret? Eller behöver man beställa det också när man ändå köper dammsugaren?

Jag har ett 30-tal fönster plus en lååång trappa att slipa ner så jag kommer köra denna med verktyg inkopplade. Är det något speciellt jag bär tänka på? Blir denna stora dammsugare + verktyg för mycket så proppen kommer gå?
Går det köra den påslöst till en slipmaskin?
När använder man egentligen påsarna i så fall?

MVH
KaliZ
 
Anders_Nilsson skrev:
Lyfter tråden lite med en lägesrapport. Ropade in en Kärcher WD 5.600 MP på HusOHems auktion för 1490 kr. /Anders
Dom kör dessa auktioner fortfarande....det avlutades en i Måndags för 1376kr....frågan jag ställer mig, hur länge fick du vänta på leverans?? läste nånstans att det kunde ta upp till 4 veckor...:thumbdown: stämmer/de det????
 
Anno 2013 och Oktober månad.......dvs ett litet trådlyft....
Är Kärcher WD5600 mest grovsugare för pengarna i prisklassen upp till 2500SEK??
Står o velar mellan den och Nilfisk´s Multi 30T VSC Inox...hur dyrt är det att köpa längre slang till Kärchern???
Läst massa gamla trådar i ämnet och blir egentligen inte klokare.....hade ju bestämt mig för en Attix 30-21PC på Jula, men funderade för länge...nu har den utgått ur sortimentet utan planer på att tas in igen...iaf enl en "Anders" på Julas snabbchat....
 
För 2500 kan du få en Dustex 25. Jag har för mig att den fått bäst i test vid något tillfälle, ställd mot bla Festool. Har själv handlat från prishammeren tre ggr, har funkat prima:

http://www.prishammeren.dk/shop/fein-dustex-25-2410p.html

Man kan också få en Protoolsugare med 5 extra påsar. Tror att det är samma som numera säljs under namnet Festool CT 17. Har själv inte handlat från lefeld men det verkar vara en del här som har det. http://www.lefeld.de/elektrowerkzeu...et_vcp_170_e_633559__5_beutel_i255_2948_0.htm

Själv handlade jag en aggro mängd verktyg från följande ställe, och det funkade bra. Där ryms även ett städset i din budget, iom att det är fri frakt:

http://www.schreinerwerkzeuge-schmi...3343383/Products/PR_633559/SubProducts/634802
 
Har haft WD 5.600 mp nåt år och jag är väldigt nöjd med den iaf. Inga vred, hjul eller handtag som lossnat och suger bra.
 
Har haft min 5.600 i ett och ett halvt år och den fungerar bra och inget har gått sönder. Tror dock att den skulle må bra av ett nytt patronfilter efter en del MDF-hantering och slipning.
 
Har kört 10 påsar eller så med Kärchern och är helt nöjd. Tycker att för 1500 kr är den kung. Även för 2500 kr hade jag varit nöjd. Leveransen tog ett par veckor efter betalning, vill minnas att jag fick ringa Kärcher för dom köar upp leveransen. Hur som helst ett höjdarköp och finns som Remne kommenterat fortfarande på auktion.

/Anders
 
Akahigi
Fick den minsta blå boschen för runt tusen från ffxtools. Mycket nöjd.
 
Protoolen verkar sakna ratten som man ställer in sugstyrkan med. Den funktionen är lätt värd €20 extra...
 
Pluttiz skrev:
[länk] är den samma som [länk] eller ? sugen på en smidig billig sugare till verktygen
Se till att kolla inlägg #203 i denna tråd, ang alternativet Dustex 25 som du nog bör överväga iaf. Den kommer med vidare slang och massa munstycken också.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.