Jag använder alarm koden för av och på såklat;-);-)
Men har även provat den andra i ren frustration.
Securitywarhouse verkar bara strula med reklamationer.
Dom verkar inte tro att den är trasig.
Även när jag ska slå på hemma läget på panelen då funkar inte heller koden(dvs jag kan ej aktivera hemmaläget på pulpeten ..verkar som de är fel kod då)....ett samband kanske??? Någon? ?
Senaste securitywarehouse sa var att en installatör skulle ringa dom så dom fick ge råd.
Råd efter att jag följt instruktioner till pricka.
Känns så tråkigt att kastat bort 1000kr.
Men jag lär väl ringa skälv och lossas va installatör:-D
Eller filma alla inställningar och när jag smsar kanske???
 
Redigerat:
Kan det vara så att de börjat spärra icke engelska nummer?
 
Hmmm...borde dom sagt. Men en mycket intressant ide...
Någon annan me detta problem?
 
Jag kan fortfarande inte styra powermaster10 via sms eller samtal.
Securitywarehouse vägrar byta ut gsm modulen. Vad göra? :'(
 
BigR
Patteras skrev:
Jag kan fortfarande inte styra powermaster10 via sms eller samtal.
Securitywarehouse vägrar byta ut gsm modulen. Vad göra? :'(



Har du fått allt annat att fungera nu? Dvs är det bara fjärrstyrning som du inte fått att fungera?
 
Allt annat fungerar klockrent.

Förutom att jag ej kan styra larm via sms app eller samtal.
Vid samtal bryts samtalet efter 1signal.

Men jag får sms vid larm.
Så täckning finns.
 
Hej
är det fler än jag som har kopplat larmet till exv. Falck? Min egentliga fråga är iaf hur ni definierat upp communicationen. Som det är nu så ringer larmet upp Falck varje gång jag larmar av och på. Vilket bidragit till en onormalt hög kostnad för larmkommunikationen. Vill bara skicka när det är larm, inget annat.
Eller har någon annan löst det via GPRS istället? Vad blir driftskostnaden då?
 
M
MangeGBG skrev:
Hej
är det fler än jag som har kopplat larmet till exv. Falck? Min egentliga fråga är iaf hur ni definierat upp communicationen. Som det är nu så ringer larmet upp Falck varje gång jag larmar av och på. Vilket bidragit till en onormalt hög kostnad för larmkommunikationen. Vill bara skicka när det är larm, inget annat.
Eller har någon annan löst det via GPRS istället? Vad blir driftskostnaden då?
Jag kör med Falck.

Kör med all -o/c dvs den skickar larm och alerts men inte open/close.
 
Hej,
jag har ett Power Master 10 från Securitywarehouse med GSM modul. Jag kan inte får uppkopplingen att funka. "GSM net fail" på diagnostics oavsätt vad. Jag har provat med och utan extern anten, kontant-kort från både telenor och och tele2 (bekräftat att de funkar i mobilen innan). Jag har stoppat larmet i bilen och kört runt stan och kollat om det är täckningen det hänger på.

Lik förbannat får jag det inte att funka.
Det kan förstås vara fel på GSM-modulen, men kan någon komma på något mer att testa innan jag börjar kämpa med kundtjänst?
 
rockthelobster skrev:
Hej,
jag har ett Power Master 10 från Securitywarehouse med GSM modul. Jag kan inte får uppkopplingen att funka. "GSM net fail" på diagnostics oavsätt vad. Jag har provat med och utan extern anten, kontant-kort från både telenor och och tele2 (bekräftat att de funkar i mobilen innan). Jag har stoppat larmet i bilen och kört runt stan och kollat om det är täckningen det hänger på.

Lik förbannat får jag det inte att funka.
Det kan förstås vara fel på GSM-modulen, men kan någon komma på något mer att testa innan jag börjar kämpa med kundtjänst?
Har ni samma problem?
http://www.byggahus.se/forum/villal...allation-och-konfigurering-2.html#post1794825
 
Suhagg: Nej, mitt system klarar inte att koppla upp sig över huvud taget. Ägnat två ganska tröstlösa dagar med att debugga det här.
 
BigR
rockthelobster skrev:
Suhagg: Nej, mitt system klarar inte att koppla upp sig över huvud taget. Ägnat två ganska tröstlösa dagar med att debugga det här.
Hur går det för dig?

Du kanske kan resonera med någon av de svenska larmfirmorna om programmeringshjälp? Dom säljer ju programmeringhjälp på vissa ställen.
 
Det löste sig!
Efter ett varv i kundtjänst kom de fram till att GSM-modulen behövde bytas, så jag skickade tillbaka den och fick en ny. Det hjälpte inte. Då tyckte nästa kille att panelen behövde bytas, men han hade några saker till han ville kolla. Det löste sig genom att jag justerade inställningarna:

2: GSM/GPRS/SMS -> GMS REPORT ->enable
2: GSM/GPRS/SMS -> SMSREPORT ->enable
2: GSM/GPRS/SMS -> SIM PIN CODE -> blankade helt (eftar att ha avvaktiverat den i en telefon)
2: GSM/GPRS/SMS -> NETWORK ROAMING -> enable
2: GSM/GPRS/SMS -> GPRS ALWAYS ON -> enable
2: GSM/GPRS/SMS -> GMS KEEP ALIVE -> disable

Jag vet inte vilken av dessa det var det hängde på, men jag hade läst manualen 20 gånger och inte haft dem exakt så. I vilket fall är jag nöjd att det funkar nu. Nästa utmaning blir att försöka koppla ihop den med en Vera lite.
 
  • Gilla
erikssonjorgen
  • Laddar…
rockthelobster skrev:
Det löste sig!
Efter ett varv i kundtjänst kom de fram till att GSM-modulen behövde bytas, så jag skickade tillbaka den och fick en ny. Det hjälpte inte. Då tyckte nästa kille att panelen behövde bytas, men han hade några saker till han ville kolla. Det löste sig genom att jag justerade inställningarna:

2: GSM/GPRS/SMS -> GMS REPORT ->enable
2: GSM/GPRS/SMS -> SMSREPORT ->enable
2: GSM/GPRS/SMS -> SIM PIN CODE -> blankade helt (eftar att ha avvaktiverat den i en telefon)
2: GSM/GPRS/SMS -> NETWORK ROAMING -> enable
2: GSM/GPRS/SMS -> GPRS ALWAYS ON -> enable
2: GSM/GPRS/SMS -> GMS KEEP ALIVE -> disable

Jag vet inte vilken av dessa det var det hängde på, men jag hade läst manualen 20 gånger och inte haft dem exakt så. I vilket fall är jag nöjd att det funkar nu. Nästa utmaning blir att försöka koppla ihop den med en Vera lite.
Bra jobbat!
Vet att jag satte blankt PIN på mitt Telia sim innan jag satte i det i larmet. Ingen aning hur dessa inställningar i övrigt är på mitt larm.

Vet du om man kan spara ut allt man gjort?
Tänkte om larmet pajar vill man inte konfa om allt. Kommer inte ens ihåg allt jag ställt in.

Tanka ner GSM Alarm Manager till mobilen. Har den när jag vill larma av på distans åt .t.ex en granne som vill in och låna något i garaget när jag inte är hemma. Istället för att lämna ut kod.
 
Nästa problem är att jag vill koppla ihop larmet med en Vera Lite. Jag har hört mig för en del i Mi Casa Verde forumet, men jag har inte hittat någon som faktiskt kopplat upp sig till en PowerMaster 10. PM30 har en extra port som går att koppla upp sig på dock. Någon som lyckats med detta?
/R
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.