Så då har dagen kommit då det är dags att byta fönster.
Fick en offert på 5 källarfönster 20 dubbelfönster och 2 altandörrar.
Pris efter rot Mockfjärds : 330,000,-
Termoplus efter rot 90,000,-

Fick mina fönster för 2 veckor sedan ( nästa 2 veckor tidigare än utlovat )
Montering börjar måndag 12 mars, dem beräknar 4 dagar med 4 personer som jobbar inkl plåtarbete.

Vi kommer antagligen att använda dem till att ta alla fönsterfoder också, då dem vill göra det också ( extrakostnad )

Jag kommer att försöka uppdatera hur det går, ska prova att lägga upp före/efter bilder.
Jag har också allierat mig med en granne som är polsk, om det skulle bli några oklarheter :surprised:
 
Hur har alla gjort med betalningen ?
 
För mig ringer alla klockor när ett ett företag inte orkar/vill sätta ut riktiga kontaktuppgifter på sin hemsida.

termoplus.se , sidan kontakt:
Termoplus AB
Org.nr: 502067-4130
isolerglas@gmail.com

Det finns inget företag med namnet Termoplus AB
Organisationsnumret tillhör KERAN SPOLKA Z.O.O , inte Termoplus AB
gmail-adress till företaget... cmon!


vm-konsult.se är reggat på Magnus Nilsson i Bunkeflostrand.
termoplus.se är reggat på en utländskt privatperson med polskklingande namn. Företaget är passivt.

Detta är bara för mycket "kalle-anka" för min del..
 
Redigerat av moderator:
JO förstår att man blir orolig när de är så. Men uppenbart är de många som har använt sig utav dom med enbart goda omdömen! Eller ? De var hos mig går och gav ett mycket gott intryck.

Ni som har beställt hur har ni gjort med betalningen ?

Lite för- och efterbilder hade inte suttit fel !
 
Har fått en offert från termoplus och tk gruppen och skillnad i totalpris va nästan exakt 10 tusen efter rot.

Jag dubbel kollade verkligen att jag önskade samma saker från båda?

Jag ville ha föjlande fönstermått

4 st 118x128 dreh- kipp fönster över våning med ventiler ( termoplus verkade inte bry sig när jag sa det)

Nedervåning

Lekeum
1x fast fönster 138x128
1x dreh- kipp 58x128

Vardagsrum

1x altandörr helglasad med mitt post frostad undertill med lås och cylinder handtag endast insida.
1x fast fönster 138x128 med ventil tror inte han noterade det där heller.

Kök
1xfast fönster 138x128
1xdubbel altandörr 148x208 låsbar med cylinder (krävs lite håltagning av vägg
1xfast fönster 207x128

Allt i treglas, rostfria handtag,

Termoplus 42000kr efter rot
Tk gruppen 52000 efter rot

Och ingen av dom skulle göra insidan med foder lister smygar och sånt.

Men med tk gruppen får man tydligen
6 kammare termoplus 5 kammare
ek socklar till både dubbel dörr och altandörr termoplus plast

Ja och tk gruppen kunde göra så att våran fönstersmyg blir inåt istället för utåt som vi har idag.

Så att för 10 000 kr tycker inte jag att det är värt att använda termoplus?
 
Glömde tillägga en väldigt viktig sak termoplus har inte och erbjuder inte bromsfunktion i deras altandörrar?!?!
 
simoncaan skrev:
Glömde tillägga en väldigt viktig sak termoplus har inte och erbjuder inte bromsfunktion i deras altandörrar?!?!
Är detta något som bara gäller Termoplus altandörrar eller är det så med de flesta altandörrar av PVC?
 
Har efter idogt sökande efter PVC-fönster slutligen bestämt mig för Termoplus.
Det var alltför lockande pris inklusive montering för att låta bli att testa. Har lusläst hela internet(känns det som) för att snoka efter referenser.
Dagen efter jag skickade intresseförfrågan via deras hemsida blev jag uppringd av en engelsktalande man som ville komma och titta och lämna pris.
7st källarfönster varav 1frostat.
6 fönster till nedanvåningen varav 1 fast.
1 Altandörr som ska monteras i ett fönsterhål där ingen dörr var förut, vilket innebär uppsågning av tegelväggen.
Säljaren räknade in 3timmar extra för just det arbetet...."no problem"....

Vi fick givetvis förbereda genom att plocka bort den stora sektionsradiatorn som hamnade i vägen för den nya dörren.
Hyrde en rörfrys och gjorde det själv...fin uppfinning det där!!!
Jag har nu satt kulventiler i källaren så det blir smidigare när ett mindre element ska på plats istället.

Vi fick en slutsumma på 39700:- efter ROT och slog till!

Hela grejen kändes lite udda och osäker men vi tänkte som så...ingen betalning innan leverans så...so what!?

Efter 3 veckor fick vi en förvarning via sms om när fönstren skulle anlända och mycket riktigt, de kom som utlovat.
Vid leveransen fick vi betalningsanvisningar på 70% av totalsumman och en ny tid när montörerna skulle komma...drygt 2veckor senare.

Den dagen är imorgon 07:00, fick även ett sms som påminnelse om detta dagen innan.

Det hela har faktiskt skötts exemplariskt från deras sida.
Altandörren blev fel då jag ville ha en som öppnades inåt och med dreh-kipp funktionen så den nya dörren kommer först på tisdag men inte ens där blev det strul, de är mycket tillmötesgående och fixar det!

Får be att få återkomma efter monteringen med slutresultatet, beräknad tid är 3 dagar.
 
Jag lovade att återkomma och det gör jag nu...
Vi är helnöjda med fönstren och montörerna!
Jag hade tyvärr missförstått delen med att kapa upp ett hål i väggen.
Trodde det var inräknat i offerten men så var inte fallet, vilket innebar att de ville ha betalt för extraarbetet kontant efter arbetets slut dock givetvis mot kvitto.
1 man som slet i 3,5 timmar med håltagningen innebar en slutsumma på 350:- .
Ganska överkomligt med andra ord!!!
När det gäller den utvändiga plåtningen så valde vi den lite udda modellen...vi kombinerade svart fönsterbleck med vita smygar då det funkade bäst med resten av huset.
Har bara gott att säga om hela affären.

För er som undrar varför altandörren "hänger i luften"... så ska det bli en trappa ner till altanen där.
Ska bara dränera huset först....

Får se om jag lyckas få upp bilderna här...
bild 1.JPG
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
bild 2.JPG
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
bild 3.JPG
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
bild 4.JPG
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Redigerat:
  • Gilla
tabugman
  • Laddar…
Nu har Termoplus varit hemma även hos oss och bytt fönster och två altandörrar. Totalt var det 15 fönster i varierande storlek + 2 altandörrar, varav en öppnas inåt och en utåt. Genomgående treglasfönster.

Totalpriset inklusive material, montering och plåtarbeten på utsidan hamnade på 49,500:- med ROT, vilket får anses vara rimligt. Två killar kom på angiven tid och slet effektivt i 3,5 dagar från kl 07 till 18, utom sista dagen då de blev klara runt lunch.

Tyvärr var ett fönster för litet (felmätning?) samt ett saknades (troligen p.g.a. att vi tvekade på att byta ut det först) så detta kommer de och åtgärdar inom ett par veckor.

Överlag så kan jag varmt rekommendera Termoplus. Fönstrena har bra kvalitetskänsla och arbetarna vi hade visste vad de gjorde. De kunde lite engelska och de kan de svenska fönstertermerna, så språket var inte några problem. Kan även tillägga att de väldigt tacksamma om de blir bjudna på kaffe och mat, men det är antagligen inte nåt de förväntar sig =)
 
17 enheter för 49500 efter ROT, då betalar du alltså 2911:- per enhet monterat och klart.
Det får mig att undra hur jäkla hög är arbetskostnaden och hur mycket ROT drar detta företag?
 
På fredag ska Termoplus komma och montera våra fönster och min största oro är att dom inte kan montera fönstren "längre ut" eftersom vi har tilläggsisolerat huset.
Jag försökte förklara att om det inte går så vill jag inte att dom levererar men vi får se hur det går.
 
  • Gilla
Falken 75
  • Laddar…
Fick 9 fönster levererade av Termoplus i torsdags. Idag kl 3 kom installationsgänget. Vid 18.30 var 6 fönster på plats. Nu är det glasdörrar och utvändigt arbete kvar.
 
Vart håller dessa herrar hus?

Hittar ej vilken del av landet på deras hemsida
 
hantverkare1 skrev:
Vart håller dessa herrar hus?

Hittar ej vilken del av landet på deras hemsida
De utgår från Skåne så vitt jag förstår.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.