D09
Tänk på att den inte klarar normalstora byggskivor om det är viktigt.
Kostar lite mer men kika på Fogelsta också. Brukar kunna hitta dom för under 10000:-
Jag har en Fogelsta LS650U som jag haft i snart 10 år och den har inte strulat en gång.

Enkelt att hitta tillbehör till den även om det iofs kostar lite mer.

Ska kanske tillägga att jag inte testat vagnen på Jula. Har inte hört något om den heller, bra eller dåligt vet jag inte.
 
  • Gilla
D09
  • Laddar…
Det händer ibland att jag dreglar över en begagnad Fogelsta eller Sävsjö, men varje gång brukar jag komma till insikt om att jag faktiskt har en släpvagnsuthyrare 500 m bort som tar 95 kr för 4 timmar. Jag kan alltså hyra 100 gånger (vilket för min användning motsvarar ca 15 år) innan jag kommer upp i begagnatpriserna och då slipper jag dessutom strul med besiktning, plats att parkera den på osv.
Men visst vore det flexibelt att ha en egen!
 
  • Gilla
Nyfniken och 2 till
  • Laddar…
Som Dede77 skrev så är flakmåttet lite snålt, annars så är egen kärra oslagbart när man bygger och renoverar eller när en snabb affär som kräver kärra skall avklaras. Kärran är en kompis som man inte vill vara utan(y)

mvh
 
  • Gilla
sollentuna och 1 till
  • Laddar…
Kollade på julakärran, men ärligt talat så ser den rätt klen ut.
 
  • Gilla
D09
  • Laddar…
För 5995:- för man lite pressad plåt, inget köra annat än småskit med.
 
  • Gilla
Korvgubbe och 1 till
  • Laddar…
en normal obromsad kärra väger dubbelt så mycket som denna plåtskorv....
för liten
för klen
för taskiga gallergrindar

Nä... leta någon annanstans
 
  • Gilla
Korvgubbe och 1 till
  • Laddar…
För att köra lite byggavfall och löv, grenar, buskar lär den väl fungera ypperligt till, borde gå att bygga nån anordning så man kan lasta gips och plyfaskivor med.
 
  • Gilla
D09
  • Laddar…
D09
tanken är just dom lätta momenten.

Ris, byggavfall etc till tippen

Hämta lite byggskivor eller någon otymplig grej. Den tar ju 90 skivor om jag inte missat något?

Vi håller alltid på med något projekt hemma och det blir många vändor till tippen. Nu sparar man ju tills det är en rejäl hög. Hade varit trevligt att bli av med skräpet snabbare.

Sen är väl nästa steg ovan denna dubbel så dyr ( säkert dubbel så bra också ) eller var ska man leta efter vettiga priser?
 
Det kommer tillbaka till "Vad skall man ha den till"
Jag har något liknande:http://www.tikislap.se/shop/product.php?id_product=12
Dyrare, men kan mer.
Den du tittar på har fördelen att den går att ställa upp mot väggen (tror den är lätt nog att bara lyfta i kroken)
 
  • Gilla
D09
  • Laddar…
D09 skrev:
Den tar ju 90 skivor om jag inte missat något?
Nej, den tar ju inte ens det. Leta upp nåt annat.
 
D09
Stefan N skrev:
Nej, den tar ju inte ens det. Leta upp nåt annat.
ImageUploadedByByggahus.se1381383086.217115.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


114cm i bredd tar den eller? :)

Sen sticker det iofs ut därbak.

Synd att dom inte har 121 iaf
 
Jag hade hellre letar efter en ny eller beg. vagn med mått som klarar byggskivor både på längd och bredd.
Kan få en ny 750 kg obromsad vagn med tipp från Fogelsta för runt 10000:-
Tror det är ett bättre köp i längden.
 
  • Gilla
D09
  • Laddar…
Mikael_L
Är detta lite bättre kvalla än Jula-vagnen?
http://www.bauhaus.se/easyline-2270u-13-hjul.html

Större flakmått åtminstone, rymmer 120cm gipsskivor.



Egentligen skulle jag själv nog vilja ha en vagn med hjulen under, ej sidomonterade. Men 10" hjul då.
Typ denna:
http://www.bauhaus.se/easyline-250s-10-hjul.html
Trevlig lasthöjd. Det är ju ändå aldrig tänkt att baxa upp något tungt, eller köra upp fordon/snöskotrar m.m.

Om jag inte är felunderrättad så behöver man inte vintehjul om det är 10". Och så lite jag skulle använda en sådan här vagn så kommer aldrig en uppsättning däck bli ens halvslitna, så behövs det bara en uppsättning så känns det bra.
 
  • Gilla
D09
  • Laddar…
trattalask
Jag och min far köpte ett begagnat hyrsläp istället för dessa mindre obromsade kärrorna. Gick totalt på 15kkr och då fick vi en knappt 2år gammal släp i fint skick med vinter- och sommardäck samt rejäla gallergrindar.

Kanske en idé att hitta någon att dela en släp med? Blir kanske en lite högre kostnad, men jag tror man har igen det.
 
  • Gilla
D09
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.