Rätt svar: X

Motivering: då jag nyss flyttat hem från Balkan med Medelhavet som granne så skulle grytsetet från köksprodukter.se passa perfekt i mina tomma skåp, både för att jag skulle kunna drömma mig tillbaka till stunderna vid havet och för att jag skulle kunna testa om Le Creuset är grytorna för mig!
 
X. Gense och Staub

Jag har den lilla grytan och är supernöjd med den, men den räcker ju inte till en riktig chili åt mina vänner.
Om jag hade vunnit stor gryta och stekpanna som komplement, wow...
 
Klart jag vill vara med och tävla :)

X. Gense och Staub

Motivering:
I våra köksskåp trängs huller om buller,
kantstött arvegods och nötta kastruller.
Med drömvinsten får familjen en kulinarisk glädjechock -
nya husgeråd förvandlar både liten och stor till mästerkock.
Här ska göras höstgrytor, här ska sjuda,
muntert slammer kommer överallt ljuda
Köket är hemmets hjärta i vår vardagsvärld
Le Creuset ger det både funktionalitet och flärd

Mvh Emma
 
1) Köksprodukter säljer även Gense och Staub

2) Förra tisdagkvällen inträffade en smärre incident då min kastrull på spisen med kokande basmatiris förlorade mitt intresse några minuter för länge till förmån för en spännande tv-såpaupplösning. Resultatet blev en demolerad kastrull och fastbränt ris. För en lätt tankspridd person som jag skulle därför köksutrustning av riktigt bra kvalitet, som är lite förlåtande mot hemma-kocken, vara både uppskattat och välbehövligt.

Hälsar virriga kocken :)
 
D09
Svar x

För att min mamma skulle bli väldigt glad och det förtjänar hon.

Utan henne skulle jag ju inte sitta på jobbet och surfa Byggahus ;)
 
X. Gense och Staub

Är en heltidsarbetande, ensamstående pappa mitt uppe i husrenovering, Le Creusets gryta och stekpanna skulle underlätta och glädja matlagningen för mig och min lilla tvååriga dotter.
:)
 
X. Le Creuset

I mina ögon finns inga andra märken så vad annat kan jag svara?
 
Skulle sitta fint med lite riktiga saker, bränner ett ex antal pannor varje år på våran
gasol spis och det skulle behövs fransk kvalité för att förgylla vardagen.
 
Svaret på frågan är X, Gense och Staub. Motiveringen till varför jag bör vinna är denna:


Min sambo har en teflonstekpanna. Den är inköpt på ett möbelvaruhus till en mycket billig peng, och håller alltså inte särskilt länge. Efter ett par år innehåller den nu nog bara hälften så mycket teflon som den gjorde från början, vilket innebär att den försöker kompensera genom att klistra fast halva min biff istället. Försöker man diska den får man skrapa den hårdhänt med baksidan av borsten och man får ändå nöja sig med att ha delar av hela veckans matlagning kvar på den. Botten är numera inte längre platt, utan svagt rundad, så att man får välja mellan en biff som stekts på bra värme och biffen som legat på andra sidan, svävande en bit ovanför spisplattan. Pannan i sig är dock inte längre rund, utan svagt fyrkantig eftersom den inte ens klarar av att hålla formen då man lägger den i diskhon.


Jag har försökt förklara för min sambo hur mycket bättre en stekpanna kan vara. Att den kan hålla formen fast man diskar den, och få en helt fantastisk yta som inte försvinner så fort man tittar på den. Men han går inte med på det, utan tycker teflonpannan "funkar ju" så jag får hållas med den. Fattig student som jag är har jag tyvärr inte råd att göra några större inköp till hushållet, så med lite tur hoppas jag på att kunna visa honom hur en riktig stekpanna fungerar på det här viset istället.
 
X. Gense och Staub

Jag råkade steka mitt goda kött i sambons fina helt vegetariska stekpanna. Nu behöver jag köpa nya saker som dessutom är enkla och bra att diska och underhålla. Hjälp mig rädda husfriden!

Ni valde dessutom de snyggaste produkterna av ert sortiment på 100 Le Creuset produkter.
En gång köpte jag till och med Jozos jodfria salt (blå förpackning), hällde ut saltet och hällde i jodsalt från deras röda förpackning.

P.S Ni har en väldigt snygg hemsida! Men den är lite långsam vid sökningar måste jag tyvärr säga.
 
X. Gense och Staub

Creuset gryta - bästa presenten jag vet. För flera år sedan fick jag en stor, och några år senare en lite mindre. De står alltid framme vid spisen och används så gott som dagligen. De är lika bra som när de var nya. Nu vill jag ge bort en gryta och skänka samma glädje till en ung matlagare.
 
Hej! WOW! Bra måste delta i demna tävling, även om jag inser att jag sett den i senaste laget...
Mitt svar är X
Jag hoppas att jag vinner då jag är gift m en gourmetkock och vi dreglar alltid efter LeCreusets produkter. Det kurrar i magen när man ser dem. Tyvärr har vi aldrig råd att investera i de stora produkterna. Håller tummarna att jag får njuta av en riktigt saftig stek, stekt i denna stekgryta. Mmmmm
Jag är Tina Ryde
Bor på Larssvedsbacken 20
785 91 Gagnef
:p
 
Denna veckan säger vi stort grattis till köksrenoveraren Katten12 som tagit hem en stekpanna och en gryta i gjutjärn, från Köksprodukter.se, till sitt nya kök. Lycka till med matlagningen önskar redaktionen!

"Efter ungefär förhoppningsvis 2 månaders renovering och Findus färdigrätter varje dag så skulle det sitta fint att få inviga den nya fina spisen med nya fina grytor som man kan laga en ordentlig middag i såhär i hösttider.
Dessutom fyller jag 25 på torsdag och då alla pengar försvunnit till renoveringen så blir det varken presenter eller
middag för mig, så då vore det trevligt med en 25 års present från annat håll ^^"
 
ullberg
Låter som en värdig vinnare, om jag fattat det rätt är budgeten riktigt tajt där, då kan lite fransk (/belgisk) lyx vara precis det som behövs!

/U
 
Yaaay detta är en underbart bra dag! Trodde aldrig jag skulle vinna helt överlycklig^^ Äntligen kan jag laga otroligt goda grytor jag som älskar matlagning!
Tack så himla mycket köksprodukter.se grytorna kommer komma till ett hem som verkligen kommer uppskatta dem och använda dem =)
 
  • Gilla
Misse
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.