Svar: X Gense o Staub.

Sonen har skaffat lägenhet fru och barn.
Med bara en inkomst blir det inte mycket över för karl'n.
Egen mat måste från grunden lagas,
då minskade utgifter hela tiden jagas!
Ny grytor från le Creuset på spisen,
Så (hoppas jag) lyder den nya devisen!
 
x=Gense och Staub
Jag har just börjat experimentera med olika grytor och långkok och skulle verkligen behöva en bra gryta och ett bra stekjärn. Det stekjärn vi har nu är vindt och snett och ger ojämn fördelning av värmen.
 
svar X. Gense och Staub
hoppas på tur
Titti
 
SVAR : X Gense Och Staub.
Vill verkligen vinna en gjutjärnsgryta, hade en som jag ärvt efter min mormor, och jag ärvde massor av recept på hennes goda mat, när vi flyttade så blev tyvärr min älskade gryta kvar på min gamla adress, och jag ringde och frågade men de hade inte sett till någon gjutjärnsgryta, sa de men jag är 100%säker på att den blev kvar, låt mig vinna så jag kan göra min goda älgkalopps igen!!!
 
Svaret är X, Gense och Staub. Efter ett par månaders slit med total köksrenovering så tycker jag att jag och min sambo är värda lite nya fina grytor som förgyller vår vardag och gör det roligare att använda vårt nya kök :)
 
X: Gense och Staub


Jag är uppväxt i skog och mark med allt vad det innebär. Hemma lagade mor alltid diverse jaktbyten i en rejäl gryta från Le Creuset. När jag nu blivit "stor" och skaffat hus på landet, märker jag att frysen är full med kött men på något märkligt sätt är inte en rejäl gryta det första man prioriterar när man blivit med hus:(
Skulle jag vinna så är jag övertygad om att frysen skulle tömmas väldigt snabbt!
 
X: Gense och staub

Den blå färgen kommer bli en fin kontrast i köket...
 
Vi håller just på att bygga om köket.

Jag som kille skulle uppskatta några egna kvalitetsköksredskap, så att jag kan laga lite rustik höstmat, vid sidan av frugans finlir.

Le Creuset håller i generationer sådan matlagning vill jag stå upp för!

X Gense och Staub är svaret

mvh

Nisken
 
Svaret X: Gense och Staub

"Med en ny fin stekpanna och gryta
Kan höstmiddagen puttra och ryka
In med Le Creuset och ut med gamla öket
Då blir man snabbt kungen i köket!"

//Krillemannen
 
Svaret ar X. Gense och Staub

Håller på att bygga ett nytt hus av basta kvalitet och såklart måste aven koksvarorna vara av samma kvalitet.
 
:D
Hej,

Mitt svar är X.
Denna serie passa SÅ BRA i mitt kök på landet.
Tufft!
Har precis blivit Medlem på sidan här. Och vilka tips och ideér jag får :)
Hamnade här för vi ska vinterisolera fönster.
Marie
 
X. Gense och Staub

Har precis köpt min dragiga renoveringsdröm från 1935. Eftersom mycket tid kommer att gå åt till renovering har jag samlat ihop massor av härliga recept på olika grytor som får puttra i gjutjärnsgrytan på spisen medan jag snickrar och målar. Målet är att behålla så mycket av det gamla som möjligt och sedan krydda det med glada färger och Le Creusets grytor skulle passa perfekt i vårat hem :)!
 
svar X Gense & Staub
Jag håller på att rensa mitt hem från giftiga plaster, onödiga kemikalier och miljöfarligt teflon. Snart, snart är jag där!
 
Jag har alltid tyckt att Le Creusets grytor är så himla fina. Det vore spännande att se om ungarna tycker att farfars köttfärssås blir lika god i dessa, eller kanske till och med bättre.
 
Gense och Staub

Efter att letat hus i 4 år har jag äntligen köpt mitt drömhus på landet!
Grytorna från Le Creuset skulle vara en perfekt färgklick i mitt nya vita lantkök :)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.