Vems smak är den rätta? ;)
 
13th Marine skrev:
Bara för man själv inte tycker det är snyggt så behöver man inte klanka ner på andras smak.
Jjag tycker Gylleknorrens svar visar på ett vettigt inlägg när man inte uppskattar huset.

Eller du tycker man ska kunna springa runt och kalla andra vidriga för att man inte gillar hur de klär sig?
Fast det är väl en väldigt stor skillnad att komma med person angrepp som det blir när man klankar ner på hur någon klär sig, och att klanka ner på ett hus som ligger ute... eller?

Tycker man att ett hus är fult, dålig planerat eller har taskig inredning så får man absolut skriva det, lika väl som att man får skriva att det är helt fantastiskt.
 
MB77 skrev:
Fast det är väl en väldigt stor skillnad att komma med person angrepp som det blir när man klankar ner på hur någon klär sig, och att klanka ner på ett hus som ligger ute... eller?

Tycker man att ett hus är fult, dålig planerat eller har taskig inredning så får man absolut skriva det, lika väl som att man får skriva att det är helt fantastiskt.
Är det skillnad på klädsmak och hussmak? Man får klanka ner på det ena men inte det andra?
 
  • Gilla
13th Marine
  • Laddar…
Nu börjar vi drifta offtopic (och det är mitt fel), men det jag ville komma till är att har man inget konstruktivt att säga så kan man låta bli (och har man något konstruktivt att säga så säg det i en trevlig ton). Så känns forumet trevligare. (y)

MB77: blackadder summerar det bra.

Och för att fortsätta OnT så tycker jag definitivt att stenhuset har sin charm, även om det inte matchar min stil och att jag inte gillar stengolv så tycker jag det är snyggt gjort. (TVn ser dock ut att stå lite väl långt från sofforna)
 
Enk Projektet skrev:
Vems smak är den rätta? ;)
Min.... ;)
 
Marlen Eskilsson skrev:
Det här huset är coolt pga mur- och stenarbetena utvändigt tycker jag. Titta på skorstenen och fönsteromfattningen på källarfönstren. Aldrig sett något liknande.

[länk]
Gäller att inte gå över glasskivan med Kilten/kjolen och se vem som kom in genom dörren =)
 
Enk Projektet skrev:
Inget nytt hus men ett hus med anor...
[länk]
Jag är väl autistisk eller nåt, men jag fastnar alltid för det som inte passar in när det är såna här till synes "perfekta" bildsamlingar....

Varför skitiga och nerstänkta ytor på det rostfria i tvättstugan?
Varför en kladdig, ej avtorkad tv i sovrummet där fläckarna syns i glänset?
Varför VARFÖR (ständigt detta otroligt nog!) massor med synliga sladdhögar vid datorer och skrivbord??

Man bemödar sig med att lägga fram små detaljer som en attiralj på sovrumsbordet, men tar inte bort slarvigt liggande synliga sladdar.

Jag fattar fan inte...

I övrigt måste det ju sägas vara snudd på fascinerande att man inte skapat en vinkällare där nere i slottet!
 
  • Gilla
Videonisse och 1 till
  • Laddar…
timmelstad skrev:
Jag är väl autistisk eller nåt, men jag fastnar alltid för det som inte passar in när det är såna här till synes "perfekta" bildsamlingar....

Varför skitiga och nerstänkta ytor på det rostfria i tvättstugan?
Varför en kladdig, ej avtorkad tv i sovrummet där fläckarna syns i glänset?
Varför VARFÖR (ständigt detta otroligt nog!) massor med synliga sladdhögar vid datorer och skrivbord??

Man bemödar sig med att lägga fram små detaljer som en attiralj på sovrumsbordet, men tar inte bort slarvigt liggande synliga sladdar.

Jag fattar fan inte...

I övrigt måste det ju sägas vara snudd på fascinerande att man inte skapat en vinkällare där nere i slottet!


Vissa hus är sådana, att det syns inte att man städar. Slott är sådana! Och jag brukar säga de blir bara vackrare och vackrare ju längre bort man står ...

:cool:
 
Håller helt med föregående talare. Daggfuktiga äpplen på bilder med kort skärpedjup och sedan nån annan grej som istället helt drar ner intrycket.

Vad jag inte fattade med slottet var den angivna ytan, under 200 m2? Är det bara en lägenhetsdel och resten är för sunkigt?
 
Edit: för-föregående talare, nån hann emellan :)
 
BiFuel skrev:
Vad jag inte fattade med slottet var den angivna ytan, under 200 m2? Är det bara en lägenhetsdel och resten är för sunkigt?
På 1960-talet har man inrett ett våningsplan med vissa bekvämligheter, typ rinnande vatten och avlopp. Resten har stått obebott.

Läs gärna dokumentationen! Huset var förfallet redan ett halvsekel efter uppförandet.
 
Ja, om det är en "äkta" annons så var det inte många bilder på huset. Men däremot många på den "fräscha" tjejen som nog inte ingår......:surprised:
 
Det verkar vara mäklaren själv på bilderna (jämför killen i mäklarens bil).

Sen ser det lite inklippt ut emellanåt också.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.