Är det kameran som gör att kakelplattorna ser helt snea ut? undre fograden man ser ser ut som när min 2-åring ritar :) Får hoppas det är kameran...
 
Redigerat:
Kalasclas skrev:
Är det kameran som gör att kakelplattorna ser helt snea ut? undre fograden man ser ser ut som när min 2-åring ritar :) Får hoppas det är kameran...
Hehe ja det är nog kameran som ställer till det, jag har bara fotat med fånen än så länge och den lever lite sitt eget lilla liv tyvärr.
 
Misstänkte att de var så :) så länge det ser bra ut på riktigt och ni är nöjda så :)

Tycker det blir snyggt! inte min stil på kaklet men snyggt!
 
  • Gilla
NinaE
  • Laddar…
Nu är det mest den tråkiga biten kvar att leta reda på alla 1000 kartonger i lägenheten som innehåller nödvändiga och mindre nödvändiga köksprylar. Det är inte klokt vad mycket prylar som vi lyckats knöka in i det gamla köket. Sedan så ska jag sätta mig och räkna ihop vad köket har kostat oss (förutom väldigt mycket blod och svett, inga tårar som tur är).

På väggen så har vi fixat med lite IKEA bilder och ramar för att snabbt få upp något på väggen, tanken är att byta ut bilderna efter hand till egna så blir det lite mer personligt.

Tavlor på gång, med assistans:
tavlor.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Klart!
tavlor_klart.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Det blev ju toppenfint!
Tavlor ja....alltid lika imponerad av de som lyckas få upp sånt snabbt. Själv gillar jag inte hål i väggen och vill ju sätta rätt sak på rätt plats så det måste värka fram. Länge. År typ :p

Grattis till lyckad köksrenovering :)
 
  • Gilla
NinaE
  • Laddar…
Hummingbird skrev:
Det blev ju toppenfint!
Tavlor ja....alltid lika imponerad av de som lyckas få upp sånt snabbt. Själv gillar jag inte hål i väggen och vill ju sätta rätt sak på rätt plats så det måste värka fram. Länge. År typ :p

Grattis till lyckad köksrenovering :)
Tack! Jag håller med om att hål i väggen inte är trevligt. Dock fanns denna tavelvägg med i "målbilden" så den har varit med länge i planeringen. Värre är det med vardagsrummet som i bara farten fick nya tapeter i helgen, där kommer det nog dröja länge innan det görs några hål i väggen.
 
Grattis NinaE, bra jobbat!

Det måste vara skönt nu när det är (nästan?) klart och ni kan börja använda köket igen.

Sibylla i all ära, men det kan bli tråkigt i längden :)

Den lilla sittbänken vid fönstret och slagbordet/fällbordet är genialiska!

Och i bänken finns väl en hel del förvaringsplats dessutom.
 
Oj nu har det ju gått ganska lång tid sen jag postade här. Det tog mer energi än vad jag hade trott med köksrenoveringen så en liten paus att pusta ut efter både badrums och köksrenovering var nödvändig.

Här kommer några bilder på köket:

nina_eriksson_1_.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


nina_eriksson_2_.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


nina_eriksson_3_.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


nina_eriksson_4_.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Kefa och 1 till
  • Laddar…
Funktionsmässigt är vi grymt nöjda med köket, det finns plats att breda ut sig och laga mat. Utseendemässigt så blev det precis så vi hade visualiserat köket från början. Stilen däremot tycker jag är lite svårdefinierad. Köket känns som ett helt annat rum, det är numera ljust och luftigt trots att vi har väldigt mörka bänkskivor och socklar.

Något som vi är mindre nöjda med är kontakten med Whirlpools kundtjänst där vi köpte nästintill alla vitvaror. Vid leverans så upptäckte vi bucklor på kylskåpet och Whirlpool skickade ut en tekniker i januari och skulle sedan återkomma angående lösning på problemet dvs kompensation eller byte av kylskåpet. Jag har jagat dem X antal gånger och nu är det juni imorgon, men inget svar... SUCK! Det är ju tur att det bara är ett estetiskt fel iallafall.
 
Har haft ett par Whirlpool-varor här hemma. Kommer aldrig mer över min tröskel. Kylskåpet såldes fortare än kvickt och tvättmaskinen ska jag med glädje behandla med en slägga den dagen vi gör i ordning badrummet.

Med det vill jag bara säga att jag inte är ett dugg förvånad över att du haft problem med Whirlpools kundtjänst, håller man låga priser så måste ju besparingen märkas någonstans antar jag :p

Men köket blev i alla fall riktigt snyggt, bra att ni är nöjda med det!
 
  • Gilla
NinaE
  • Laddar…
Ja jag har hört mycket dåligt om just Whirlpool, men vi valde ändå att köpa kyl/frys, micro och ugn ifrån dem då jag fick de för ett löjligt lågt pris på grund av ett studenterbjudande.

Själva funktionen på alla vitvaror fungerar (än så länge) perfekt. Micron är snabb och tyst. Ugnen tar lite längre tid på sig jämfört med vår gamla ugn, men det är inget vi tänker på och allt har hitintills blivit gott :) Kyl/frysen låter rätt illa ibland speciellt innan vi byggde in den, men vad jag har förstår så får man räkna med det nuförtiden. Den är utrustad med nån speciell grönsakslåda som är helt underbar och alla grönsaker håller tre gånger så länge jämfört med vårt gamla kylskåp.
 
NinaE skrev:
Något som vi är mindre nöjda med är kontakten med Whirlpools kundtjänst där vi köpte nästintill alla vitvaror. Vid leverans så upptäckte vi bucklor på kylskåpet och Whirlpool skickade ut en tekniker i januari och skulle sedan återkomma angående lösning på problemet dvs kompensation eller byte av kylskåpet. Jag har jagat dem X antal gånger och nu är det juni imorgon, men inget svar... SUCK! Det är ju tur att det bara är ett estetiskt fel iallafall.
Whirlpool hörde till slut av sig och istället för kompensation så ville de byta ut kylskåpet till ett nytt. Det kändes ju lite onödigt, men samtidigt väldigt generöst från Whirlpools sida. Dock blev jag mindre glad när de berättade att det "gamla" kylskåpet skulle kasseras. Det känns ju ganska onödigt miljömässigt pga ett pyttelitet skönhetsfel.

Dock så fanns inte samma kylskåp längre utan de hade skickat ett annat med gräsligt fula och tjocka dörrar som tog i köksväggen så det gick inte att öppna kylskåpet helt och hållet. Lösningen blev då att vi tog de gamla dörrarna på det nya kylskåpet.
 
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.