Nu står nya pannan på plats.. Imorgon blir det lödning av rör samt eldragning och hacka hål i skorstenen.
 
KnockOnWood skrev:
Det har jag gjort för att få bort en plommonträdstubbe och en liten askstubbe.

Man sågar bort så mycket av rötterna man hittar, sedan tamp till dragkroken med slack, axa och ryck.
Fungerar bra.

(Men kanske bäst när man har tjänstebil :) )
Ja, borde nog haft en stropp av något slag. Spännbandet var för klent. Får bli till nästa gång!
 
johankr skrev:
Ja, borde nog haft en stropp av något slag. Spännbandet var för klent. Får bli till nästa gång!
Jag brukar använda 12 mm 32/3 PET lina. Brottgräns 4100 kg.
= 3 ggr bilens vikt.

Är det något som brister, så inte är det linan :)

Bra test av dragkroken också.

Kom över så skall du få låna en snörstump!
 
  • Gilla
johankr och 1 till
  • Laddar…
D09
Fixat bromsar på skräpbilen...

Eller iaf bytt beläggen på höger bak, noterat att damasken till kolven var skräp..

Skulle byta belägg på v sida också men drog av bulten i bromsoket 😭😭😭

Fått mig ett utbrott över att garaget inte är ett garage utan ett 36m2 förråd med massa j@vla skräp..

Om det finns tid över imorgon efter bil och vedklyvning... Ska det där förrådet få sig en omgång..
 
  • Gilla
KnockOnWood
  • Laddar…
Det är rätt D09, ett garage skall inte innehålla ett frimärke en gång som inte är bilrelaterat.

Möjligen en kyld sexpack i något diskret hörn.

Här gäller det att upprätthålla ordningen!
 
  • Gilla
MTech och 1 till
  • Laddar…
Kapat kopparrör och lödit vinklar, nu orkar jag inget mer... ...imorgon blir det prioritet på att få igång varmvattnet igen, jag ser ut som självaste sotarmurre just nu.. :confused:
 
  • Gilla
D09
  • Laddar…
johankr skrev:
Nej, jag äger ingetdera. Du får komma och pröva när jag ska dra upp nästa stubbe. Välkommen.

Edit: Det lät lite syrligt... Men har du verkligen testat med högtryckstvätt? Låter, som någon skrev, kladdigt. Tigersåg verkar annars som en bra idé. Yxan hade ju mer antagit formen av en slägga innan jag var färdig (sten...).
Tack för erbjudandet men jag har stubbar som ska bort så det räcker.....;)
Man måste kanske inte börja med tvätten....mer för att göra rent det sista...
Yxa är nog det sista jag skulle använda iaf...;)
 
Tapetserar en trapp med konstiga vinklar osv:confused:
Känns sådär då jag inte satt en våd innan och frugan valt tapeter som kostar 600kr rullen:eek:
 
  • Gilla
D09
  • Laddar…
Detta är en historisk dag.

Jag skruvade fast diskmaskinen så man slipper hålla foten under luckan när man plockar i/ur. Det tog bara 2 år att få dit dom skruvarna.
 
  • Gilla
KnockOnWood och 3 till
  • Laddar…
Puh! Äntligen är rören klara, 3-fas skarvsladd dragen in till pannrummet. Behöver verkligen duscha nu, har duschat i dövatten.. :/
 
  • Gilla
D09
  • Laddar…
skalman1 skrev:
Detta är en historisk dag.

Jag skruvade fast diskmaskinen så man slipper hålla foten under luckan när man plockar i/ur. Det tog bara 2 år att få dit dom skruvarna.
Jag har inte insett än att dom ska på plats, men det blir nog någon dag. ;)
 
  • Gilla
D09 och 1 till
  • Laddar…
D09
Klyvt en massa ved, skrapat vägen med traktorn...

Försökt få ut den avdragna bulten i bromsoket...

Går ju jättebra 😁😁😁

Svetsat fast en mutter = pannkaka

Borra upp skiten = pågående pannkaksmet

Slå en slägga på bilen = steg3

Edit: steg3 blev att svetsa fast oket...
Tar det bekymret när det är dags för klossarna att bytas 😜😜😜

Nu åker vinterdäcket på check!
 
Redigerat:
  • Gilla
Crebel och 1 till
  • Laddar…
Putsat grundmuren, ovanpå cellplasten. Första gången jag putsade, vad är det amrisarna säger? Don't quit your dayjob...
Men älsklingen tyckte det var mycket fint, vi får väl säga att det rustika utseendet var avsiktligt :)...

Nu gäller det bara att det sitter kvar efter vintern..
 
  • Gilla
MTech och 1 till
  • Laddar…
KnockOnWood skrev:
Det är rätt D09, ett garage skall inte innehålla ett frimärke en gång som inte är bilrelaterat.

Möjligen en kyld sexpack i något diskret hörn.

Här gäller det att upprätthålla ordningen!
Bilrelaterade saker i garaget, vad är det för nytänkande? Snart menar ni väl att BILEN ska vara där också!
Garaget är väl stället där man knöker in en massa annat?
 
  • Gilla
D09
  • Laddar…
skalman1 skrev:
Detta är en historisk dag.

Jag skruvade fast diskmaskinen så man slipper hålla foten under luckan när man plockar i/ur. Det tog bara 2 år att få dit dom skruvarna.
Men då kan ju vem som helst sköta disken.
Fru och barn och...

Vem skall de då se upp till i fortsättningen :x
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.