Status
Inte öppen för fler kommentarer.
Jag har bytt min lucka och fått den nyaste programvaran, men min stannade och var strömlös ändå! Ska åka tillbaka igen med den...
 
Kan du se någon skillnad i konstruktionen på den nya luckan, eller var det bara en ny likadan?
 
Såg ingen skillnad, inte han som monterade den heller
 
Min 300:a funkar fint efter programmuppdatering. Men jag tycker att laddstationen är felkonstruerad. Extremt svårt att få min hq kabel fastna i skåran undertill eftersom den är lite styvare än honda original. Dessutom har Miimon ryckt ur sladden en gång - det finns ingen dragavlastare. Hondas utomordentliga support säger till mig att tejpa!!! fast sladden i rätt mönster under stationen, funkar - men inte "premium" ;-)
 
Oj, vad många problem.
Den förstärkta luckan skulle inte skada.

Ang hus har jag inte börjat ännu. Den står bra där den gör. Till nästa säsong ska jag läggs kabeln och sätta laddstationen annorlunda.
 
Jag håller med om att den går tyst, dvs ljudet från motorer och klipptallriken. Däremot för plastkarossen en hel del väsen och klapprar och slår för minsta ojämnhet. Detta ger både störande ljud och sänker kvalitetskänslan en hel del.
Vad har ni andra för erfarenheter av ljudet?

Kan ju tillägga att jag inte har någon golfgreen till gräsmatta, men jag skulle inte säga att den är ojämnare än medelmattan...
 
>> Vad har ni andra för erfarenheter av ljudet?

Jag känner igen din beskrivning, men har ingen erfarenhet av annat märke.
 
Mer högljudd än grannens AM220 men den går också dubbelt så fort.
Det är hjulmotorerna som låter och det hörs på några meters anstånd.
 
Luckan som bytas ut är om den inte stängs riktigt utan glipar på 1 cm eller så, då står där manuellt stopp i displayen, det fick jag iallafall, skillnaden jag såg på luckan var dom två förstärkningarna i mitten nere vid gångjärnet, han sa även att det var bara upp till ett visst serie nummer som den luckan satt på och bytades ut om problemet kom.
För övrigt går min bra, den har kört på lite grenar och skrot på mattan och stannat, men inget allvarligt jag kan klaga på.
 
Jag har haft problem med fransiga toppar och dålig tillväxt i gräsmattan som följd. Kan dock inte riktigt svara på hur de nya knivarna fungerar, det har inte varit speciellt stark sol sedan jag satte på dem. Ser ju bra ut nu dock. Har tyckt att klipparen har haft svårt att hålla sig inom slingan på väg hem, då jag på vissa ställen har slingan dragen tvärs sluttning. Vilket man iofs inte ska göra enligt instruktionsboken :). Har flyttat upp slingan så den ligger ovanför sluttningarna och nu går den ganska problemfritt. Har även dragit slinga runt diverse hinder (träd, sandlåda) vilket gör att den klipper mer effektivt och behöver inte klippa lika mycket. Hoppas det kommer göra att gräset inte tar lika mycket stryk nästa sommar.

Hade jag fått välja igen hade jag nog köpt en HQ. Det var lite chansning att köra på Miimon eftersom det var Hondas första. Tror dock jag måste köra den en säsong till innan jag kan ge ett rättvist betyg då det skett lite uppgraderingar under säsongen. Jag tycker förresten att den går väldigt tyst, det är som MattisH säger mest hjulmotorerna som hörs. Men de hörs bara några meter från klipparen. Jag har inga problem med skallrande kaross.

//Thompa
 
Jag kan också nämna att jag lyckades klippa av slingan på två ställen när jag vertikalskar senast. Skarvade ihop slingan och passade på att dra slinga runt sandlåda och ett träd till. Kopplade på strömmen igen, fortfarande ingen slingsignal. Kontrollerade alla skarvdon men allt såg bra ut. Vad göra?! Såg i någon tråd att man kunde använda sig av en tongenerator för att hitta brottet på slingan. Har också sett att man kan använda en AM-radio. Det senare gav nada :) Köpte istället en tongenerator på Kjell, kostade 299kr har jag för mig. Tog typ 10 minuter att hitta var slingan var av. Hade lyckats klippa av den på ett ställe till utan att märka det och här låg slingan kvar vid gräsbotten så det gick inte att se att den var av förrän jag drog i kabeln vid det stället. Så om någon behöver hitta brott på slingan kan jag rekommendera tongeneratorn!

//Thompa
 
Nu har min, utav någon anledning sprätt upp kabel framför laddstationen, så nu får han vila för vintern. Tänkte även ta upp kabel eftersom jag ska göra om en del till nästa säsong. Dags att boka garantiuppgraderingen.
 
Nån som vet om man kan hitta nån form av changelog och releaseplan för maskinens uppdateringar?
 
Jag var inne för att få pris på service på miimo. Då berättade han att det kommer installeras en ny klipptallrik och ytterligare nya knivar på maskinen. Ägarna till miimo kommer få brev om detta framöver.
Jag fick aldrig något pris på servicen men det verkade som att han fixar till den när jag ändå har den inne för fixning...
 
Spännande! Får se vad det ger. Tyckte att min fortfarande klippte lite sådär, trots mjukvaruuppdatering och nya knivar. Solen har inte varit direkt påfrestande sedan uppdateringen, så jag kan inte riktigt säga om det hjälpt. Men min känsla var att det fortfarande inte var helt ok.

Maskinen står i alla fall parkerad i garaget sedan förra veckan, rengjord och klar för nästa säsong. Tänkte nog inte lämna in den för service. Meddela gärna vad du får betala för service, när du fått reda på det!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.