Välta en minigrävare, de e rock ń roll! :)
(jag har provat ifjol..)
 
  • Gilla
verktygsgurun
  • Laddar…
Lagt golv i blivande sovrum! Och nu ringde snickaren och sa att dom kommer imorgon och sätter in våra nya fönster:):D(y)
Sjukt förväntansfull!
 
Mikael_L
Randisolerat garaget klart. Och huset nästan klart, ska bara flytta en pall med takpannor så jag kommer åt sista biten.

Grävare var här och skulle fixa det sista av tomten, samt alla grusade ytor, men fick slangbrott i hydrauliken efter en timme, så nu ser det bara påbörjat ut.

Sågat ner en tall, utan hjälm, ögonskydd, sågbyxor osv.
Bara foppatofflor och snickarbyxor som enda "skydd". :surprised:
Men den är styckad i 1metersbitar och buren iväg nu.
 
ullberg
Mikael_L skrev:
Sågat ner en tall, utan hjälm, ögonskydd, sågbyxor osv.
Bara foppatofflor och snickarbyxor som enda "skydd". :surprised:
Men den är styckad i 1metersbitar och buren iväg nu.
Bra att det inte hände något idag.

Kan tipsa om att Jula har drive på byxor och stövlar (inget superpris men lite lägre än normalt). Jag köpte en uppsättning igår (hade byxor sedan tidigare men nu har vi var sina i familjen)...

/U
 
  • Gilla
Korvgubbe och 2 till
  • Laddar…
Mikael_L
Ja den stora frågan vad det gäller att köpa sågskyddsbyxor är hur jag kommer sköta själva vedhanteringen i framtiden.
Ska jag såga den med min elektriska motorsåg så borde jag självklart investera.
Skaffar jag en sån där sågbänk med stor sågklinga så känns det lite onödigt, ty det är väl typ bara 3 träd till på tomten som ska ned.
Eller om jag köper färdigklyvd ved också, givetvis.

Jaja, vi får väl se vad det blir.
 
Idag har varit en lugn dag men målat en dörrkarm i tvättstugan och monterat vägguttag för luftavfuktaren i tvättstugan och monterat en fast slang till avloppet för dräneringen på den..
Men nu blir det kvällen!
 
Rensat bort humlen för hösten och en massa björnbärsris när inte grannen såg. Snäll dam, men lite för påstridig om att det är synd att jag tar bort allt "fint", när jag inte vill ha trädgården täckt av björnbär och körsbär.
 
Grävt ur en gammal rabatt, full släpkärra. Sedan regnade det rejält och jorden blev sjukt mycket tyngre. Blir spännande att tippa av den på återvinningen i morgon.
 
Skissat på nya pelletsförrådet i datorn, lämnat in en offertförfrågan till en firma som kan laserskära plåt.
 
Korvgubbe
Mikael_L skrev:
Ja den stora frågan vad det gäller att köpa sågskyddsbyxor är hur jag kommer sköta själva vedhanteringen i framtiden.
Det finns inget som är så billigt som skyddsutrustning!

Det är bara att börja räkna på det, hur länge blir du borta från jobbet om du sätter sågen i låret? Vad blir ditt inkomstbortfall då? Om du sätter sågen i knät och måste amputera? Då ska hus, bil och en hel del annat handikappanpassas eller bytas ut, vad kostar det?

Nej, skyddsutrustning är billigt!
 
Tyvärr verkar tillverkarna av skyddsutrustning också känna till det. Jag köpte Sundströms helmask nyligen och fick skämmas lite när min sambo frågade vad den kostade.
 
Korvgubbe skrev:
Det finns inget som är så billigt som skyddsutrustning!

Det är bara att börja räkna på det, hur länge blir du borta från jobbet om du sätter sågen i låret? Vad blir ditt inkomstbortfall då? Om du sätter sågen i knät och måste amputera? Då ska hus, bil och en hel del annat handikappanpassas eller bytas ut, vad kostar det?

Nej, skyddsutrustning är billigt!

I så fall är en 3a på östermalm också billig, eftersom man kan frysa ihjäl om man inte köper en och sover på trottoaren istället....
 
  • Gilla
Micro och 1 till
  • Laddar…
3 nya fönster på plats:)
Räcker dock med 1 bild;)
uploadfromtaptalk1379613804171.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
D09 och 1 till
  • Laddar…
Övervakat och assisterat Fortum samt elektrikern att bryta inkommande matning till kojan, flyttat matarledningen inomhus, skrotat ut en gammal extra mätartavla, skiftat ut till ny Garo mätartavla, skrotat hela elcentralen och monterat upp en ny Garo central, dragit ny matning till undercentralen i pannrum. Puh!

Sen knackade grannen på och bad om hjälp att resa en vägg inne hos honom - Lagom imponerad då jag ansåg att det var bättre att snickra på infarten och skruva ihop hela regelverket utomhus för att sedan bära in och resa, rikta och skruva fast - Press-fit!! :cool:
Klätt med Osb + Gips. Tror någon blev lite imponerad... Som vanligt fanns det inga snygga damer i närheten som skrek "WooW"!

Inte ens i närheten klar med det jag skulle gjort hemma idag medan elektrikern skruvade....
 
Redigerat:
Finns det rövkuddar? Rasade ned från en stege för precis en vecka sedan och satte mig på ett betonggolv...men är snart återställd!

För trådens ämne hände detta vid bygge av ett litet vedskjul hos grannen, med golv i betong...
Ca 250 m[SUP]3[/SUP] tycker han är lagom :)

20130915_133852.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
kulle och 4 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.