P
@Sallad: lite sent att hälsa dig välkommen, men grattis till ditt första inlägg!

Har dragit fram el till det sista eluttaget i verkstan... Sen kom jag på att jag ska sätta upp ett 16A enfasuttag och ett trefasuttag också :confused:. Nu är i alla fall årets planerade jobb i verkstan klar, bara sex veckor senare än jag tänkt mig. Så nu är det bara att försöka få till en väggfast såg/målar/arbetsbänk/fräsbord så är verkstan i princip klar att använda.

Annars har jag kört kompostkvarn, kört bort ett rågat skottkärrlass med mossa och gräs från plattläggningen på baksidan, smort alla gnisslande gångjärn och tittat på kantstenarna som ska ned kring rabatten.
 
D09
Isolerat tanken lite, deltagit i fritidsföreningens röjardag :)
 
Gjort klart de sista småjusteringarna i nymålade och nyklinkrade matkällaren som nu förvandlas till vinkällare. Har äntligen byggt färdigt och monterat trappräcket på entréplan. Puh! Bara en slipning och målning till, sedan är det klart.
 
Tack!
Trodde att jag säkert hade skrivit nåt innan men...
kanske mest läst andras och då tror man att man är aktiv :)
Jag har gått och dragit på vissa "småsaker" alldeles för länge men fick båda tummarna ur på en gång.
Nu undrar de närmast sörjande om det är nåt fel på mig efter att ha byggt altanen efter att ha grävt några kubikmeter (mer komplicerad än jag hade tänkt men det är kul) "rivit" ut oljetanken, renoverat fönster (tog ett par månader) haft storröjning.. you name it. Allt under två månads tid! Men jag har kul! Det händer saker och ordning blir det. Dessutom blivit av med kulan på magen, okej bara några kilo men ändå!
 
  • Gilla
p.lundgren
  • Laddar…
Inget speciellt idag.... Vält med en minigrävare bara....😂
 
  • Gilla
xdigger och 2 till
  • Laddar…
D09
verktygsgurun skrev:
Inget speciellt idag.... Vält med en minigrävare bara....😂
Bara ;)

Hoppas ingen skadade sig :)
 
Mikael_L
Igår då:
Tog hand om äppelmos i massor som jag fick av pappa.
Kokade lingonsylt i massor, och tog hand om denna (ner i burkar, formar, frysa in osv osv)
Kokade en bit högrev på morgonen.
Gjorde lunch
klippte 1/4 grässmatta
Fick oväntat besök från långtbortistan
Fick en skock ungar att ta hand om (typ spritt över hela dagen)
Grillade högreven jag kokade på morgonen, blev underbart mört.

Allt utspelade sig i eller utanför huset.

Och just det, jag arbetade ju lite på huset också, fick upp en sån där tavelhylla (tavellist?) :cool:
 
verktygsgurun skrev:
Inget speciellt idag.... Vält med en minigrävare bara....
Usch, sånt kan bli dyrt om man inte kör sin egen maskin......
 
Mikael_L skrev:
...
Och just det, jag arbetade ju lite på huset också, fick upp en sån där tavelhylla (tavellist?) :cool:
Bra jobbat! Det var ju trots allt söndag = vilodag :)

Vad gjorde jag själv? Tittade ut på regnet. Stuprännorna börjar bli tunnslitna.
 
MathiasS skrev:
Usch, sånt kan bli dyrt om man inte kör sin egen maskin......
Det gick bra...den välte väldigt sakta så jag han hoppa och inget gick sönder. Lät den stå upprätt en halvtimme och kollade sen oljan. Så nu gräver jag igen! Men f-n va dum man känner sig! 😚
 
  • Gilla
MathiasS och 1 till
  • Laddar…
Dragit fram 3-fas till garaget, bytt ut lite ljusknappar i källaren, bytt lysrörsarmatur under köksskåp vid diskbänken. Inhandlat ett gäng utanpåliggande uttag för att sätta i taket i garaget samt till tvättmaskin och frys i källaren. Inhandlat 3st 2x36w armaturer(ruskigt billigt) till garaget som komplement till mina 3st 2x58w armaturer, så nu hoppas jag att HELA garaget ska vara upplyst snart, älskar bra ljus när man ska pula med nåt.
 
Förvisso igår..men rev ett uterum.kommer bli en altandörr i fasaden o sen altan på denna plats. Ca 70cm höjd från marken hamnar dörren o altan så funderar mest på hur altanen ska utformas
Före / Efter
ImageUploadedByByggahus.se1379347395.216178.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

ImageUploadedByByggahus.se1379347411.746925.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
thomasx skrev:
Faktum är att vi får hit en tvättäkta engelsk trädgårdsarkitekt (jo då, han är utbildad arkitekt) nästa vecka för att hjälpa oss planera trädgården, det ska bli roligt. Jag insåg när jag gick ut med block och penna att jag till sist faktiskt hade nått gränsen för min förmåga, det blev lite av en chock :)
Men samtidigt kändes det för en gång skull tillfredsställande att ringa någon och be om hjälp :)
Jag har också insett mina begränsningar i den grenen! Tror du att du kan skicka mig ett PM med kontaktuppgifterna till trädgårdsarkitekten om du tycker han är bra? :)
 
thomasx skrev:
Jaså, nu passar entreprenörsfasonerna plötsligt :) Men vadå, räcker det inte att jag bjuder på öl och grill? ;)
Faktum är att vi får hit en tvättäkta engelsk trädgårdsarkitekt (jo då, han är utbildad arkitekt) nästa vecka för att hjälpa oss planera trädgården, det ska bli roligt. Jag insåg när jag gick ut med block och penna att jag till sist faktiskt hade nått gränsen för min förmåga, det blev lite av en chock :)
Men samtidigt kändes det för en gång skull tillfredsställande att ringa någon och be om hjälp :)
Med så mycket öl och grill som krävs lär det inte bli mycket byggt......

Tillfredställande att ringa och be om hjälp...jo jo. Kommer kännas skitbra ända tills du ska betala, då sitter du där å grinar.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.