ArneTW skrev:
...Men jag skulle vilja hävda att vi på sajten inte representerar ett särskilt brett politiskt spektrum.
/ATW
Så smalt är det väl inte. De flesta människor är ju trots allt materialister som hellre diskuterar spotlights än Marx.

Men de grönaste av gröna-vågen-folket har nog mer utbyte av alternativ.nu :)

Var är vänsterfolkets vattenhål? Det virtuella Stureplan alltså :cool:
 
Korvgubbe
Kommunisterna blir kanske inte långlivade när de börjar ställa krav på att forumets medlemmar ska komma och bygga ut deras hus med egna pengar, material och verktyg...
 
ArneTW skrev:
Som tur är diskuteras politik relativt sällan här, så det är för det mesta en opolitisk sajt...
Men jag skulle vilja hävda att vi på sajten inte representerar ett särskilt brett politiskt spektrum.

/ATW
Följde du inte trådarna när vi fick diskutera politik inför valet 2010......jag tyckte mig då se representanter för de flesta politiska ideologierna då.
 
Korvgubbe skrev:
Kommunisterna blir kanske inte långlivade när de börjar ställa krav på att forumets medlemmar ska komma och bygga ut deras hus med egna pengar, material och verktyg...
Tänkte du något som så här? (som det redan går till typ ;))

kulturarbetaren-och-snickaren.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Glufsglufs skrev:
Tänkte du något som så här? (som det redan går till typ ;))

[bild]
hmm om det vore så så skulle ju en speciell snickaravgift tas ut på allt som går att använda vid snickerier såsom allt trämaterial hammare spikar skruvar etc som det nu är med kassetavgiften som tas ut på allt media oavsett vad den används till.
Dessutom så skulle snickaren naturligtvis ta betalt för all reklam han slänger upp på trappen på samma sätt som de websidor med seristrippar som jag iallafall läser varje dag gör
 
  • Gilla
D09
  • Laddar…
1337 skrev:
[länk]
Nu finns det väl annat som pekar på att det var hennes man/släkting iofs så i sak är det ju rätt men just denna inringning är fan i mig inte gjord av någon Ali som såg det hela och bor i området (snarare Tompa troligen vit lite kränkt man som helt enkelt tröttnat på invandrare av någon anledning)......bara ren tur att det sen visade sig vara rätt om etnisk härkomst av förövaren.
Det fåniga i hela alltet är väl att media (i synnerhet en kvällstidning) är så grymt snabba på att fördömma....nu har de haft fel två gånger.....
 
Redigerat:
Lite OT detta kanske, men såg denna artikel i aftonbladet....
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article17562796.ab

Är inte det en lite dum rubrik??? Läser man bara rubriken får man känslan av att dom röjt upp på olycksplatsen och åkt hem, medan den stackars skadade satt kvar i diket....
 
Zixten skrev:
Lite OT detta kanske, men såg denna artikel i aftonbladet....
[länk]

Är inte det en lite dum rubrik??? Läser man bara rubriken får man känslan av att dom röjt upp på olycksplatsen och åkt hem, medan den stackars skadade satt kvar i diket....
Reportrarna får väl ackordstillägg beroende på antal klick.

Här är en annan Aftonbladare där dom försöker trasha Lidl, troligtvis för att det inte är Konsum, men baserat på kommentarerna till artikeln så tycker visst folk att det är en lysande kampanj.
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article17562297.ab
 
Haha, den där PR-konsulten verkar vara en riktig tomte! Antagligen är han sur för att han inte kom på ide'n själv...
 
  • Gilla
Nyfniken
  • Laddar…
Själv tycker jag artikeln skulle fått en bra knorr om reportern följt spåret med den avundsjuke "mediagurun" istället. Då hade det blivit riktigt skoj. Men antagligen är det en snubbe som AB har ett ramavtal med o så fort en fråga inom området dyker upp så ska han tillfrågas och får en tusenlapp och lite press som tack för hjälpen.
 
Korvgubbe
Jag förstår inte, på vilket sätt har de ljugit?
 
Korvgubbe
Jojo, det förstår jag och är inte ett dugg förvånad över. Vad jag däremot inte förstår är på vilket sätt Lidl har ljugit.
 
Korvgubbe skrev:
Jojo, det förstår jag och är inte ett dugg förvånad över. Vad jag däremot inte förstår är på vilket sätt Lidl har ljugit.
För oss normalbegåvade är det nog svårt att förstå, men har har ju ett antal Twitterföljare som verkar dyrka honom. Kanske lämpligt att fråga där även om det tycks vara svårt att få ett svar.
https://twitter.com/paulronge
 
  • Gilla
Nyfniken
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.