Kung_Klas skrev:
Fascinerande :)
Har inte varit inne på denna tråden sedan i våras. Och det är fortfarande samma typer av diskussioner hur/varför Indegon inte fungerar eller beter sig som den gör. Bosch måste ha sparat mååånga kronor på er entusiaster som härdar ut och lägger ner oändligt med timmar att testa och rapportera. Skönt att idealister fortfarande finns!
Det mest fantastiska är att vi inte bara är idealister och väldigt duktiga , vi är fruktansvärt snygga också !!!
 
  • Gilla
rcjofo och 1 till
  • Laddar…
MeanMike skrev:
Det mest fantastiska är att vi inte bara är idealister och väldigt duktiga , vi är fruktansvärt snygga också !!!
Hmm Ingen cider ikväll förstår jag:rolleyes: och det måste innebära att den fortfarande går bra efter ett nytt nät agregat.......stämmer det ? i så fall mycket intressant......
 
Redigerat:
Det ryktades om en större uppgradering.. Är den aktuell så att Bosch håller inne inskickade maskiner tills den är framme tro?
 
Tyk1 skrev:
Hmm Ingen cider ikväll förstår jag:rolleyes: och det måste innebära att den fortfarande går bra efter ett nytt nät agregat.......stämmer det ? i så fall mycket intressant......
Ja den trummar på. Jag körde 3 ggr i går....(ja jag vet det e lite mycket....) men jag e nyfiken på hur den går.
Allt strul (sling/signal) verkar ha löst sig med den nya nätagg.
Så det känns stablilt när det gäller hur den uppför sig mot linan.
Den vänder ibland utåt......fastän den borde veta var den är.....grrr.men när den passerar linan stannar den och sen tar den andra hållet. Så den försöker bara 1 gång. (min gamla build 4679 tvingade sig runt ialla fall,åt fel håll) Detta är ju en programvaru uppdatering som behövs, om vi vill att den ska gå rätt direkt. (alltså vända innåt) (läs detta Bosch).

Det som är lite tråkigt för mig är att Indys skal är rätt repigt nu efter all offroad körning min Indy varit ute o gjort innan.....

Brynte mina knivar igår och även mina reserv knivar. så jag har o byta med.
Påtalas kan väl att jag har lagt på gödning på min gräsmatta för första gången på 13 år....(åker utomlands 4v på somrarna så jag vill ju inte det ska växa som fasen.....svågern blir trött) Men nu gör det ju inget då Indy håller ner mattan. För fy fasen va det växer nu. och inget uppvarvande (bröl) har ändå behövts.
Så just nu känns allting väldigt bra.
 
pgerts skrev:
Det ryktades om en större uppgradering.. Är den aktuell så att Bosch håller inne inskickade maskiner tills den är framme tro?

nja.....det har jag svårt o tro.....
 
Om det nu va så att en större uppdaterng vore på gång.....
En god idé vore faktiskt att vi (vi är väl 6-8 pers som stadigt engagerar oss) som lägger ner så mycket tid o kraft i detta, borde få skicka in våra direkt i så fall, även om vi inte skulle behöva det akut , och sen hjälps vi åt att utvärdera uppgraderingen sakligt. Tillsammans, Mycket av tankarna har kanske kommit härifrån oxå. ( läs detta Bosch)
Jag skulle ställa upp på det.
 
  • Gilla
Tyk1
  • Laddar…
Enligt supporten skall det dyka upp en större uppdatering om ca två veckor. Min har står still just nu på grund av felkod 194, ingen signal från slinga trots grön lampa på laddstationen. Fick tipset av supporten att vänte med att lämna in klipparen så att jag skulle få den nya uppdateringen. Enligt supporten skulle detta vara den största uppdateringen av mjukvaran hittills.
 
  • Gilla
Tyk1
  • Laddar…
KtmDanne skrev:
Enligt supporten skall det dyka upp en större uppdatering om ca två veckor. Min har står still just nu på grund av felkod 194, ingen signal från slinga trots grön lampa på laddstationen. Fick tipset av supporten att vänte med att lämna in klipparen så att jag skulle få den nya uppdateringen. Enligt supporten skulle detta vara den största uppdateringen av mjukvaran hittills.
Ingen uppdatering av mekaniken på klipparen i sikte ?
 
Fick bara höra om mjukvaruuppdateringen, inget mekaniskt vad jag fick veta....

mortimer skrev:
Ingen uppdatering av mekaniken på klipparen i sikte ?
 
Det kommer säkert en uppgradering av mekaniken... i nästa version av indego. Alla kan uppgradera, bara 13900
:)
 
Hello
Sitter just nu i Båstad med en underbar utsikt över havet o bara njuter (kall öl) (Norrvikens camping) , Här är också fint klippt gräs......
Pratat med Jonatan på Bosch och han vet inte att det skulle förestå en stor uppdatering. Och han e huvudansvarig för Indego i Sverige. Uppdateringar kommer hela tiden när dom får ut en. Så inga maskiner hålls inne pga av det. När jag frågade varför vissa hade problem med att få tillbaka sina maskiner så kan det finnas ett strul med att maskinen är åtgärdad och tillbakaskickad men ÅF ringer inte upp kund och säger att den kommit. Så den som väntar bör ju kontakta ÅF först, Skulle däremot inte den finnas där heller så ring till Jonatan på Bosch så hjälper han er.

Kört nu 6 hela rundor sen jag fick nät agg. i tisdags och alla har förlöpt klockrent.
 
  • Gilla
lilytwig
  • Laddar…
MeanMike skrev:
Sitter just nu i Båstad med en underbar utsikt över havet o bara njuter (kall öl) (Norrvikens camping) , Här är också fint klippt gräs......
OT.
Gött! Fint väder vi har.
Var det något speciellt i Båstad-trakten idag? För det var väldigt mycket bilar påväg in till Båstad från E6:an när jag körde hem & ut därifrån vid 17-tiden.
 
KtmDanne skrev:
Enligt supporten skall det dyka upp en större uppdatering om ca två veckor. Min har står still just nu på grund av felkod 194, ingen signal från slinga trots grön lampa på laddstationen. Fick tipset av supporten att vänte med att lämna in klipparen så att jag skulle få den nya uppdateringen. Enligt supporten skulle detta vara den största uppdateringen av mjukvaran hittills.
Verkar ju lite fel pga av att Jonatan sa att så inte va fallet. Och än har jag inte haft skäl att misstro honom. O han e ju huvudansvarig för Indego.....verkar konstigt. Vet du vem som sa så? namn alltså?
 
frav skrev:
OT.
Gött! Fint väder vi har.
Var det något speciellt i Båstad-trakten idag? För det var väldigt mycket bilar påväg in till Båstad från E6:an när jag körde hem & ut därifrån vid 17-tiden.
Nja det kom väl ut på nätet att Indegoklubben af Halmstad "Hell on Wells" skulle hit o festa.......Peppes bodega serverar drinkar med Indego motiv på glasen och Björn B. provklipper i 46% uppförslutning i bara kalsingarna och samtidigt kör en dubbelhands backhand. Wimbeldons gräs ser ut som ett soppkök, efter Indy fixat mattan.......

hehe nä jag vet faktiskt inte. Tror inte det va nån rusning för att se mig kasta mig i havet för en stund sen.......o nu ska jag o tanten vidare o diska.......ohäftigt va ordet.....
 
MeanMike skrev:
Verkar ju lite fel pga av att Jonatan sa att så inte va fallet. Och än har jag inte haft skäl att misstro honom. O han e ju huvudansvarig för Indego.....verkar konstigt. Vet du vem som sa så? namn alltså?
Ett troll i Bosch-supporten? :)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.