Är här någon runt Halmstad som kunde låna ut nätdelen 15 min så man kan testa så det verkligen är min nätdel som är kass? Jag hämtar o lämnar. Garanterat. Eller jag kommer med min nätdel o testar hos dig!
Jag bor mitt i Halmstad (furet)
 
MeanMike skrev:
Är här någon runt Halmstad som kunde låna ut nätdelen 15 min så man kan testa så det verkligen är min nätdel som är kass? Jag hämtar o lämnar. Garanterat. Eller jag kommer med min nätdel o testar hos dig!
Jag bor mitt i Halmstad (furet)
Visst, det går bra, bor själv i Trönninge. Jag kan komma förbi nån gång under eftermiddagen.
 
Har skickat ett privat mail till dig om adress o tel
 
Hagi i GAIS skrev:
Fick tillbaka min klippare efter service. Den hade börjat bröla lite.
På servicepappret stod det att dom hade bytt "bärplatta"
Satan vad tyst den klipper nu.
Bara ljudet från hjulen kvar
Kolla här:
http://www.powertools-aftersalesservice.com

Ange:
3600HA2100

Detaljinformation F 016 L67 872 Baerplatta
Produktnummer F 016 L67 872
Beskrivning119.490; Baerplatta
DIN-text
Text_Ext.0
Tidigare detaljnummer
Pris*17,00 kr
Prisgrupp14
*Rekommenderat försäljningspris exkl. moms
 
  • Gilla
Per Eskilsson
  • Laddar…
MeanMike skrev:
Kan det verkligen stämma? min klippare har ju bara 3 nr från laddstationen. Serienr borde väl i så fall vara en viss serie bara för klippare o en annan för laddstationen? eller tänker jag fel?
Jag vet inte hur Bosch numrerar, men jag jobbar med elektronik och har många kunder. "Bransch-standard" är just att sätta produktionsdatum och löpnummer. Ev lägger man till någon siffra för att ange version eller revision. Oftast har varje produktionsartikel sin egen nummerserie. Att första siffran står för årtal (2 för 2012 och 3 för 2013) känns inte osannolikt. Men som sagt detta är spekulation. Någon som har en klippare eller laddstation med nummer som inte börjar med 2 eller 3?
 
Jaha nu har precis Amiga4000 varit här och hälsat på. Mycket trevligt kan jag meddela!!!
Han hade med sig sin nätdel, och javisst, min tuggade igång direkt. Så min nätdel va kass. Däremot har han fnatt när den ska ut ur dockan vid kantklipp. Även nu alltså.
Och min blinkande lampa är nu helt död om jag försöker med min nätdel. tom blinket gav upp.
Det ger mig följande.
1 min nätdel va sönder. Bosch hade rätt !!!
2 Jag vet fortfarande inte varför den vänder ut vid kantklipp så galet o sen backar...Hoppas inte laddstationen också e kass.
Får testa det när nya nätdelen kommer.

Stort tack till Amiga4000, Den här tråden e rätt bra ändå.....(y)
 
  • Gilla
Tyk1
  • Laddar…
MeanMike skrev:
2 Jag vet fortfarande inte varför den vänder ut vid kantklipp så galet o sen backar...Hoppas inte laddstationen också e kass.
När en gammel tv eller radio inte funkar kan man slå lite på den och problemet är fiksat, eller man har slått den sönder. Indego vet detta. Om den inte får riktig signal i kabeln krokkar den med i laddaren för att fiksa problemen (eller kjör den sönder).
 
MeanMike skrev:
Jaha nu har precis Amiga4000 varit här och hälsat på. Mycket trevligt kan jag meddela!!!
Han hade med sig sin nätdel, och javisst, min tuggade igång direkt. Så min nätdel va kass. Däremot har han fnatt när den ska ut ur dockan vid kantklipp. Även nu alltså.
Och min blinkande lampa är nu helt död om jag försöker med min nätdel. tom blinket gav upp.
Det ger mig följande.
1 min nätdel va sönder. Bosch hade rätt !!!
2 Jag vet fortfarande inte varför den vänder ut vid kantklipp så galet o sen backar...Hoppas inte laddstationen också e kass.
Får testa det när nya nätdelen kommer.

Stort tack till Amiga4000, Den här tråden e rätt bra ändå.....(y)
Det var trevligt att träffa en annan Indego-ägare, nu vet jag hur mycket klippaggregatet ska låta,
ditt är ju nästan ljudlöst jämfört med mitt.
 
  • Gilla
MeanMike och 1 till
  • Laddar…
lilytwig skrev:
Jag vet inte hur Bosch numrerar, men jag jobbar med elektronik och har många kunder. "Bransch-standard" är just att sätta produktionsdatum och löpnummer. Ev lägger man till någon siffra för att ange version eller revision. Oftast har varje produktionsartikel sin egen nummerserie. Att första siffran står för årtal (2 för 2012 och 3 för 2013) känns inte osannolikt. Men som sagt detta är spekulation. Någon som har en klippare eller laddstation med nummer som inte börjar med 2 eller 3?
Testade ni kallstartsproceduren när klipparen kopplades in? Dvs bla några minuters väntande för att balansera in slingan före start...
 
Dr Ost skrev:
Testade ni kallstartsproceduren när klipparen kopplades in? Dvs bla några minuters väntande för att balansera in slingan före start...
Antar att det va mig du ställde frågan till. Nej vi testade inte kallstart. vi konstaterade bara att den gick igång och kunde då snabbt konstatera att nätdelen va boven i dramat. Jonatan på Bosch sa så också, så han hade rätt. Ska se nu om den har spökat ett tag och varit orsak till min klippares märkliga beteende när den ska ut ur dockan och kantklippa. det e bara då jag sett den bete sig hur skumt som helst. Jag kan inte minnas att den gjort det vi vanliga utgångar. fast jag e inte helt säker. Köpte också 3 nya reserv-knivar som jag ska ha o byta med. så kan jag i lugn o ro slipa dessa, byta och i lugn o ro slipa nästa osv. 189:- på Jula. Rätt mycket för något som i tillverkning knappast kostar en tia. Förpackningen e nog dyrast kan jag tro. men men,.....

Pratade med en annan granne längre bort i går och han va rätt arg på Robotklippare. Ja inte Indigo utan slumpklippare som surrar hela dagarna. Han har sin fika hörna rätt nära sin granne och hans hq308 går ju hela tiden. Och ja...jag kan faktiskt hålla med (jag har inte ont av det men jag kan förstå att andra kan störa sig på det). Höra detta surr hela dagarna e rätt irriterande. Jag berättade då om Indy som kanske ska gå ca 4 tim i vecka, på min tomt o det tycket han va helt ok. Pratade om det med frugan (hon ni vet som tvingar mig att dricka cider) hon sa att om hon skulle ligga o sola/sova i trädgården skulle hon inte vilja ha en slumpklippare farande runt hela tiden, O jag får hålla med henne.
 
Det här blir nog min sista post i denna tråden. Har nu helt gett upp hoppet om att min skall fungera och tröttnat på Bosch Indego. Då jag senaste dagarna försökt få min att klippa hela gräsmattan utan framgång. Nya felkoder hela tiden. Följde slingan kanske 80% av tiden vilket förstörde hela min gräsmatta, ser för d****** ut nu :mad:
Fick tillslut ta fram min Stiga Mulitclip som tjänstgjort under flera år, jag från början köpte begagnad på Blocket för 100kr.
Kan tänka mig köpa en Bosch i framtiden, men om något/några år då de fått grejerna att fungera. Jag tror de kommer att göra det men dom är inte riktigt där än tyvärr.
Jag spenderade MYCKET mer tid att klippa gräset med roboten än innan, mekande med slingan, slå in koder, omstarter, flytta stationer, söka fel, klippa gräset för hand osv..
Sist vill jag bara tacka alla här som försökt hjälpa med tips och egna erfarenheter,(y) sådana här trådar med erfarenhetsutbyte är guld värt när det strular, men man skall inte behöva gå tillbaka och tillbaka igen till samma problemtråd, då är det något som är fel.
over and out
multiclip.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Bockstensmannen skrev:
Det här blir nog min sista post i denna tråden. Har nu helt gett upp hoppet om att min skall fungera och tröttnat på Bosch Indego. Då jag senaste dagarna försökt få min att klippa hela gräsmattan utan framgång. Nya felkoder hela tiden. Följde slingan kanske 80% av tiden vilket förstörde hela min gräsmatta, ser för d****** ut nu :mad:
Fick tillslut ta fram min Stiga Mulitclip som tjänstgjort under flera år, jag från början köpte begagnad på Blocket för 100kr.
Kan tänka mig köpa en Bosch i framtiden, men om något/några år då de fått grejerna att fungera. Jag tror de kommer att göra det men dom är inte riktigt där än tyvärr.
Jag spenderade MYCKET mer tid att klippa gräset med roboten än innan, mekande med slingan, slå in koder, omstarter, flytta stationer, söka fel, klippa gräset för hand osv..
Sist vill jag bara tacka alla här som försökt hjälpa med tips och egna erfarenheter,(y) sådana här trådar med erfarenhetsutbyte är guld värt när det strular, men man skall inte behöva gå tillbaka och tillbaka igen till samma problemtråd, då är det något som är fel.
over and out
[bild]
Klipparen ser ut som föregångaren till min Stiga Multiclip 50s som jag använder nu istället för Indegon.

Då blir det att försöka häva ditt köp hos din ÅF i dagarna ?
 
A
Procentaren skrev:
NamnStorlek m2Tid
rcjofo2501 tim
meanmike25050min
ecb 1003502*0,5 tim?
dr ost6003t 45m
Abki
600
12-14 tim
plaggis
7508 tim
dennisson8002*14 tim?
ensamgud100010 tim
waxinator110030 tim
martinbj120012tim 45min
Procentaren10009 tim 50 min
Procentaren, uppdatering av tabellen
Gräsyta, drygt 1000 M2. Två ytor med en smal passage emellan.
Körtid 423 minuter + Laddningstid 167 minuter.= 590 minuter ( 9H 50 min)
Egentligen var den färdig efter 550 minuter. Jag råkade få syn på displayen att den var klar och gick till basstationen. Då stod laddningstiden på 127 minuter. Laddningen efter det tog 40 minuter.
Alltså totalt 590 minuter. 9h 50minuter.

Det är nog jag som har en maraton-klippare
Har ca 600 M2 att klippa. Är en plätt på framsidan och runt huset med slänt på baksidan. Efter sista reparationen av höger bakhjul (2:a gången) så gick den mest omkring lite här och där i cirklar. När cirkeln var klar gick den tillbaka efter kanttråden och ibland klippte den bredvid förra cirkeln. Gjorde till slut en fabriksåterställning och den började att klippa fyrkanter igen, 1:a klippningen tog runt 12 - 14 timmar.
 
Redigerat:
Eriksgatan
Abki skrev:
Det är nog jag som har en maraton-klippare
Har ca 600 M2 att klippa. Är en plätt på framsidan och runt huset med slänt på baksidan. Efter sista reparationen av höger bakhjul (2:a gången) så gick den mest omkring lite här och där i cirklar. När cirkeln var klar gick den tillbaka efter kanttråden och ibland klippte den bredvid förra cirkeln. Gjorde till slut en fabriksåterställning och den började att klippa fyrkanter igen, 1:a klippningen tog runt 12 - 14 timmar.
Det är inte helt meningsfullt att jämföra klipptider förrän efter kanske 10 klippningar efter en återställning. Ett exempel är min klippare som nu plötsligt har gjort ett "kvantsprång" i kortare klipptid och klippomgångarna 17-19 efter installation går nu på 7 - 7,5h mot tidigare 9 - 9,5h. Samma slinga, samma höjdinställning och samma överlappsinställning (16).
 
A
Börja med att byta språk i systeminställningarna, det underlättar en hel del.
Den tappar trådkontakten ibland, antagligen ligger inte tråden under plattan i den avsedda rännan. Jag har provat att tejpa fast den då den åker iväg ibland när indego slirar med sina hjul på tråden.
Om den gröna dioden lyser med fast sken så är slingan ok, att byta strömriktnin hjälper inte, det är riktningen på laddstationen som är viktig (har haft den fel och den började klippa i blomrabatten.)
Tror dessutom att kontakten blir sämre till kanttråden om det är mycket gräs under klipparen men är inte säker ännu.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.